Renault Mégane R.S. 275 Trophy-R

04 Lip 2014, 11:57

Opierająca się na udoskonaleniach technicznych zastosowanych w Mégane R.S. 275 Trophy, ta bardzo specjalna seria idzie jeszcze dalej w swoim radykalizmie. Odchudzona o niemal 100 kg, hardcorowa wersja (1280 kg w porównaniu do 1381 kg w przypadku Mégane R.S. z zawieszeniem Cup i 19-calowymi kołami), jest jeszcze bardziej żywiołowa i ekstremalna dzięki nowym, opracowanym wspólnie z renomowanymi partnerami elementom wyposażenia: układowi wydechowemu Akrapovič, regulowanym amortyzatorom Öhlins „Road&Track”, kompozytowym sprężynom Allevard i oponom MICHELIN Pilot Sport Cup 2.

Renault Mégane R.S. 275 Trophy-R

Czysto sportowy wygląd
Podobnie jak w przypadku rozwiązań technicznych, Mégane R.S. 275 Trophy-R nie zadowala się półśrodkami również jeśli chodzi o wygląd. Jego dwukolorowa wersja, z perłowobiałym nadwoziem i czarnym dachem w odcieniu Noir Etoilé, powinna bez trudu zdobyć sobie powszechne uznanie.

Kolor ten jest idealnie dopasowany do listwy aerodynamicznej typu F1, bocznych naklejek i szachownicy oraz rozświetlających nadwozie akcentów w intensywnie czerwonym kolorze. Montowane w standardzie 19-calowe czarne obręcze kół Speedline Turini są również dostępne w kolorze czerwonym (w opcji). Uwagę zwraca brak tylnej wycieraczki, który pozwolił zmniejszyć masę auta o dodatkowy cenny kilogram. To pierwszy z widocznych przykładów systematycznych działań, mających na celu odchudzenie samochodu.

Wewnątrz, kubełkowe fotele Recaro Pole Position przypominają o podstawowym przeznaczeniu Mégane R.S. 275 Trophy-R. Ich jednoczęściowa, poliwęglanowa konstrukcja wykończona w lśniącym, czarnym kolorze jest pokryta skórzaną tapicerką łączoną z alkantarą. Całość pozwoliła zmniejszyć masę pojazdu o 22 kg.

Z alkantary wykonane jest również pokrycie kierownicy oraz osłona dźwigni hamulca ręcznego, natomiast gałka dźwigni zmiany biegów jest pokryta skórą. Uzupełnieniem wyposażenia dla amatorów wypadów na tory wyścigowe są oferowane w akcesoriach sześciopunktowe pasy sportowe Sabelt.

Masa samochodu – wróg numer 1
W celu uzyskania żądanych osiągów i oczekiwanego zachowania na drodze, konstruktorzy systematycznie polowali na każdy zbędny kilogram. Łącząc przyjemne z pożytecznym, usunięto większość elementów izolacyjnych
i wytłumiających (-18 kg), umożliwiając pasażerom w pełni cieszyć się dźwiękiem układu wydechowego Akrapovič.

Ponieważ Mégane R.S. 275 Trophy-R stworzono z myślą o przyjemności jazdy po torach wyścigowych, jest ono autem stricte dwumiejscowym. Tylna kanapa została usunięta (-20 kg). Zamontowana poprzeczna belka umożliwia zamocowanie siatki przytrzymującej bagaże. Konfigurację bagażnika, która umożliwia przewóz czterech kół zapasowych, z pewnością bardzo docenią amatorzy rajdowych szaleństw. Kabinę pozwolą ochronić przed zabrudzeniem dostępne w ofercie akcesoriów pokrowce na koła z napisem Renault Sport.

Likwidacja klimatyzacji oraz instalacji radiowej, jak również montaż uproszczonej środkowej konsoli pozwoliły zmniejszyć masę auta o kolejne 10 kg. Niemniej jednak klimatyzacja, radio i pokładowy system multimedialny z dostępem do Internetu Renault R-Link pozostają dostępne w opcji (zależnie od kraju).

Jeszcze bardziej żywiołowy silnik Renault SPORT 2.0T
Renault Mégane R.S. 275 Trophy-R jest napędzane najnowszą wersją silnika Renault Sport 2.0T.

Renault Mégane R.S. 275 Trophy-R

Konstruktorzy dążyli do zmiany parametrów elektroniki sterującej w taki sposób, aby zwiększyć wartość momentu obrotowego w strefie maksymalnej mocy silnika, przy 5 500 obr./min. Zwiększając moment obrotowy do 349 Nm (+10 Nm), udało się im zwiększyć moc silnika do 275 KM (201 kW). Natomiast dostępny w przedziale od 3 000 do 5 000 obr./min maksymalny moment obrotowy pozostał niezmieniony (360 Nm). Wartości te są osiągalne po wybraniu trybu Sport lub Race systemu R.S. Drive.

Efektem tych wysiłków jest bardziej płaska charakterystyka momentu obrotowego w górnym przedziale obrotów. Podczas jazdy modyfikacje te zapewniają lepsze przyspieszenia na pośrednich biegach, pozwalając zmniejszyć częstotliwość redukcji biegów. Nowa charakterystyka silnika nie ma wpływu na zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla, które pozostają na poziomie 7,5 l/100 km i 174 g CO2/km.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Brzmienie układu wydechowego "AKRAPOVIČ"
Wśród partnerów zaproszonych przez Renault Sport Technologies do współpracy przy konstruowaniu Mégane R.S. 275 Trophy-R, firma Akrapovič jest niewątpliwie... najdonośniejsza! Ta słoweńska firma, zawdzięczająca swoją sławę sukcesom w produkcji układów wydechowych do motocykli i samochodów wyścigowych, zaprojektowała we współpracy z Renault Sport specyficzny układ wydechowy. Zastosowanie tytanu na odcinku od tłumika pośredniego do końcówki wydechu pozwoliło obniżyć masę auta o 4 kg. Wykonana
z karbonu nakładka końcówki wydechu jest opatrzona napisem Akrapovič.

Układ wyróżnia się niższym i bardziej chrapliwym brzmieniem. Oznaczenie Mégane R.S. 275 Trophy-R z pewnością wzbudzi spory dreszczyk emocji wśród amatorów motoryzacyjnych wrażeń!

Zawieszenie o nieograniczonych możliwościach
Mégane R.S. 275 Trophy-R jest wyposażone w zawieszenie Cup, w skład którego wchodzi w szczególności samoblokujący mechanizm różnicowy. Jego zadaniem jest poprawa skuteczności napędu podczas jazdy sportowej. Wyróżnia się on wyjątkową skutecznością niezależnie od rodzaju nawierzchni, stylu prowadzenia czy rodzaju pokonywanego zakrętu. Samoblokujący mechanizm różnicowy w połączeniu z przednim zawieszeniem z niezależnym sworzniem pozwala w pełni korzystać ze zwiększonej skuteczności napędu w warunkach pełnego bezpieczeństwa.

Cieszące się powszechnym uznaniem ze względu na swoją precyzję zawieszenie Cup zyskało jeszcze na skuteczności dzięki możliwościom, jakie zapewniają najnowsze elementy wyposażenia opracowane przez Renault Sport we współpracy z firmami partnerskimi:
- regulowane amortyzatory Öhlins "Road&Track"
- kompozytowe sprężyny przedniego zawieszenia marki Allevard
- opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2

Renault Mégane R.S. 275 Trophy-R

Regulowane amortyzatory zapewniające pełną skuteczność zawieszenia w każdym terenie
Będące najnowszym hitem firmy Öhlins amortyzatory "Road&Track" wywodzą się bezpośrednio ze świata wyścigów. W przeciwieństwie do tradycyjnych amortyzatorów z tłoczyskiem, konstrukcja ich oparta jest na przesuwnym cylindrze i stanowi swoisty majstersztyk. Pozwala niwelować zjawiska związane z działaniem sił ścinających, które mają tendencję do "blokowania" przesuwu trzpienia.

Amortyzatory są wyposażone w istotne innowacyjne rozwiązanie, jakim jest dwuprzepływowy zawór. Zawór DVW (Dual Flow Valve) działa równie dobrze w kierunku ściskania, jak też rozprężania. Jego prędkość działania, przy małej i dużej częstotliwości, pozwala utrzymywać oponę w kontakcie z nawierzchnią niemal w każdych warunkach. W przypadku dużych obciążeń, wewnętrzny zawór odpowietrzający pozwala zachować stabilne warunki pracy amortyzatora pomimo wysokiej temperatury płynu hydraulicznego.

Na prośbę Renault Sport, amortyzatory Öhlins "Road&Track" przedniego zawieszenia zostały wyposażone w hydrauliczny absorber kompresyjny. PDS (Progressive Damping System) zwiększa skuteczność amortyzacji w końcowej fazie ściskania, podczas gwałtownego hamowania lub przy najechaniu na wybój.

Kierowca ma możliwość regulacji amortyzatorów za pomocą umieszczonych u ich podstawy pierścieni. Poszczególne ustawienia są potwierdzone słyszalnym "kliknięciem". Dzięki 20 ustawieniom z przodu i 30 ustawieniom z tyłu, zachowanie pojazdu można precyzyjnie dopasować do każdego terenu i każdego stylu prowadzenia.

Możliwa jest również zmiana ustawienia wysokości zawieszenia i pochylenia wzdłużnego Mégane R.S. 275 Trophy-R poprzez zmianę stopnia ściśnięcia kompozytowych sprężyn Allevard. Sprężyny te przyczyniły się do zmniejszenia masy pojazdu o 2 kg, są też niewrażliwe na korozję, co znacznie wydłuża ich żywotność. To unikalne w tego typu pojazdach rozwiązanie jest kolejnym dowodem awangardowości Renault Sport.

Dla ułatwienia zadania początkującym kierowcom wyścigowym, w najbliższym czasie na stronie renaultsport.com udostępnione zostaną materiały szkoleniowe i karty ustawień. Baza danych będzie systematycznie wzbogacana informacjami zwrotnymi przekazywanymi przez klientów.

Opony idealnie dopasowane do wyczynowego układu jezdnego
Nawet najlepsze zawieszenie na nic się nie zda, jeśli nie będą go łączyły z nawierzchnią odpowiednio dopasowane opony. Michelin podjął wyzwanie rzucone przez Renault Sport i opracował specjalną wersję swoich opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2. Ta stosowana w wielu supersamochodach opona o ultrawyczynowych parametrach została po raz pierwszy zamontowana w standardzie w samochodzie z przednim napędem.

Przyjmując za punkt odniesienia najbardziej wymagające dla opon nastawy zawieszenia, konstruktorzy Michelin zaproponowali kilka alternatywnych opon kierowcom testowym Renault Sport. Po zakończeniu testów na różnych torach (Nürburgring, Centrum Technologiczne Michelin w Ladoux, Charade i Jerez), zatwierdzona została wspólnie nowa wersja tej opony.

Opona MICHELIN Pilot Sport Cup 2 odznacza się następującymi cechami:
- guma bieżnika została wykonana w technologii Bi-Compound, z miękkiej mieszanki warstwy zewnętrznej dla zapewnienia maksymalnej przyczepności oraz twardszej mieszanki warstwy wewnętrznej, zapewniającej precyzję kierowania;
- opasanie wykonane z włókna aramidowego – materiału pięciokrotnie wytrzymalszego od stali – zastosowane ze względu na jego wytrzymałość na rozciąganie oraz stałość powierzchni kontaktu przy dużych prędkościach;
- technologia Track Variable Contact Patch 3.0® optymalizuje rozkład sił wewnątrz opony dla zapewnienia optymalnego przylegania do podłoża;
- zmodyfikowana, poszerzona stopka, zapewnia większą sztywność poprzeczną.

Precyzja prowadzenia, stabilność pojazdu, "grip", sportowe zacięcie... opona MICHELIN Pilot Sport Cup 2 łączy w sobie wszystkie atuty pozwalające w pełni wykorzystać możliwości Mégane R.S. 275 Trophy-R.

POLECAMY Limitowana seria Renault Megane R.S. 275 Trophy

Oferta akcesoriów dla amatorów ekstremalnych osiągów
Dla sportowych purystów Renault Sport proponuje gamę akcesoriów, które pozwolą uzyskać taką samą specyfikację Mégane R.S. 275 Trophy-R jak w modelu, który pobił rekord toru Nürburgring.

Wyczynowy zestaw hamulców, opracowany na bazie rozwiązania wykorzystywanego w samochodach wyścigowych, składa się z potężnych tarczy (o średnicy 350 mm zamiast 340 mm jak w wersji podstawowej) montowanych na aluminiowych "kielichach". Zastosowanie aluminium pozwoliło na zmniejszenie masy niepodwieszonej o 3 kg. Większe tarcze przekładają się na obniżenie temperatury pracy o ok. 100°C. Na torze zapewnia to większą stałość powierzchni kontaktu i lepsze wyczucie pedału hamulca.

Renault Mégane R.S. 275 Trophy-R

Również w celu obniżenia masy, dostępny jest akumulator litowo-jonowy, lżejszy o 16 kg od standardowego. Montuje się go na miejscu fabrycznego akumulatora.

Będzie również dostępny w atrakcyjnej cenie pakiet "Rekord Nürburgring", obejmujący zestaw hamulców, akumulator litowo-jonowy, pasy sportowe Sabelt dla kierowcy i pasażera, cztery pokrowce na koła i pasy mocujące.

źródło: Renault, renaultsport.com
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3811
Zdjęcia: 13115
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

18 Lis 2014, 13:15

Ostatnio miałem okazję potestować Renault Megane RS w Wersji TROPHY 275KM z roku produkcji 2014 i nagralem film jak pracuje wydech Akropovic sprawdź to:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Autogcm
Nowicjusz
 
Posty: 4
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Katowice, Kraków, Gdańsk, Opole, Warszawa
Auto: Nowe samochody
Silnik: benzyna, diesel
Paliwo: Inne
Typ: Inny
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Targi TTM 2019
    Dla każdego mechanika i właściciela warsztatu targi branżowe to dobra okazja do obejrzenia najnowszych produktów i urządzeń do codziennej pracy. W jednym miejscu można zobaczyć, dotknąć, porozmawiać z producentem, ...