Renault Rapid - mocniejszy silnik diesla

05 Kwi 2011, 17:11

Witam serdecznie:)

Od jakiegoś czasu posiadam auto marki Renault Rapid, mały samochód osobowy z 1996 roku o dużej przestrzeni wewnątrz, posiadający jednostke napędową Diesla o mocy 69KM i pojemności 1,9.

Chciałbym dowiedzieć się czy istnieje możliwość wymiany tego silnika na jednostkę o większej mocy (najlepiej od 90 KM wzwyż); jeśli tak to wśród jakich silników musiałbym szukać lub/i jakie parametry musiałby spełniać taki silnik? Nie znam się na motoryzacji, dlatego prosze o "w miare łagodne" skarcenie jeśli popełniłem jakaś gafe w opisie tego problemu

Od razu informuję że porady w stylu: "zmień auto" lub "jest to zbyt czasochłonne i nieopłacalne" mnie nie intersują, no chyba że będą poparte solidnymi argumentami....

Za każdy, nawet najbardziej nieekonmiczny sposób rozwiązania problemu z mocą mojej reni będe bardzo wdzięczny
joozekh
Nowicjusz

Miejscowość: Dragacz

06 Kwi 2011, 09:00

Ja jednak napiszę ci, że jak chcesz mieć mocniejszy silnik, to jednak zmień auto. Powiem ci szczerze, że nawet nie wiem, czy da się to zrobić, ale jeżeli by się dało, to musiałbyś zmienić też kilka rzeczy, które już raczej kwalifikują to do słów " nie opłaca się ". Chyba, że nie masz co robić z pieniędzmi i jak się to mówi " kasa nie gra roli".
Zmienić np. by trzeba skrzynię biegów, bo ta co masz, nie wytrzyma obciążenia. Zmienić też by trzeba układ hamulcowy, bo ten co masz, może nie wytrzymać siły hamowania, zastanowić też trzebaby się nad zawieszeniem, czy to co masz da radę, zmienić trzeba by też układ wydechowy, bo ten co masz może mieć za małą przepustowość. To tyle co mi narazie przychodzi do głowy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Kwi 2011, 14:16