Renault Safrane prośba o ocenę, alternatywy... 9000

30 Sie 2012, 19:21

Witam.
Na początek proszę o ocenę tego samochodu:

[link do Gratka wygasł]

A kontynuując to co możecie mi o nim powiedzieć, wiem że jest duży nie i wygodny ale jak z awaryjnością i częściami, wyczytałem gdzieś że całkiem porządne autko i chciał bym się nieco więcej dowiedzieć ...

No i na koniec co proponujecie jako alternatywę do tego samochodu, najlepiej diesel wygodny w miarę możliwości bezawaryjny, z klimatyzacją,...
może Lancia Lybra?

Górna granica ceny to 9000 pln.
safrane
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 05 08 1987

31 Sie 2012, 09:04

Cześć,
w temacie tego konkretnego modelu polecam zapytać na forum http://forum.safrane.pl/, dział Bazar, temat "Poproś o sprawdzenie". Tamtejsi zapaleńcy to prawdziwi fachowcy, wyłapią każdy nieoryginalny i niepasujący do całości (bądź też opisu) detal mogący świadczyć o powypadkowej historii samochodu. Z mojej strony na pewno szukałbym egzemplarza lepiej wyposażonego - ten to najniższy możliwy standard. Brakuje przynajmniej elektryki foteli czy tylnych szyb. W tej cenie spokojnie znajdziesz wersję ze skórzaną tapicerką i pompowanymi fotelami (mam takie u siebie - na trasie wspaniała rzecz).

Ogólnie o Safrance - bardzo polecam. Wcześniej jeździłem Hondą Civic, następnie zupełnym przypadkiem przesiadłem się na starą, zdezelowaną Safrankę - wystarczyło, żeby poznać to auto, teraz szukam nowszego i zadbanego egzemplarza. Części do Safrane są tańsze niż do Civica (a to przecież auto o dwie klasy mniejsze). Mity o tym, że francuzy są drogie w utrzymaniu i awaryjne są nieaktualne od conajmniej 10ciu lat, odkąd zaczęto produkować zamienniki (np tuleja tylna przedniego wahacza - 30pln, drążek kierowniczy 50pln; jedynie sprzęgło w 2.2dT jest drogie, ale to wynika z konstrukcji - koło dwumasowe - tu niezależnie od marki będzie drogo). Podałeś przykład Lancii - pod względem awaryjności i cen części renault bije lancię na głowę. Kwestia przestronności nie pozostawia wiele do życzenia, 5 osób na pokładzie+ bagaż i wszyscy jadą wygodnie (no, może ta siedząca z tyłu na środku ma ciut mniej komforu ;) ). Jadąc w 4 osoby każdy ma do dyspozycji bardzo wygodny fotel i dużo miejsca pod nogami.

Auto jest miękkie, komfortowe ale prowadzi się pewnie także na krętych górskich drogach. To nie jest wyścigówka, więc spod świateł ciężko będzie objechać jakieś małe tdi (2.5 V6 ma ciut poniżej 10s do setki), natomiast na trasie (np od 100 do 160km/h) auto zbiera się rewelacyjnie. Silnik 2.2 tD jest mułowaty, 113KM na ok 1,5 tony to mało. Możliwy jest chiptuning, wtedy szafka osiągnie ok 140KM i będzie jeździła przyzwoicie. Natomiast silniki benzynowe dobrze współpracują z gazem, 2.0 i 2.5 V6 przejeżdżają na gazie setki tysięcy kilometrów. To jest sensowna alternatywa, bowiem 2.0 na trasie potrafi zejść do 8-9l gazu (przy spokojnej jeździe), w cyklu mieszanym bez tarasowania to będzie ok 12l gazu, czyli kosztowo odpowiednik 6l ropy.

Ogólnie to Safranka przestronnością i komfortem odpowiada mniej więcej klasie Audi A6, a nawet bardzo zadbana kosztuje tyle, ile przeciętny golf ;)
klin86
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Safrane

02 Wrz 2012, 09:03

Na początek dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Niestety musi być diesel, Gaz mnie nie interesuje a na Benzynę mnie nie stać :P
A co do alternatywy dla Safrany?
może E klasa? ale musiała by być z silnikiem 2.5 Turbo-D 150 km bo 2.2 95 i 2.5 113 wydają mi się za słabe do samochodu tych gabarytów, tylko pozostaje pytanie czy da się coś takiego kupić za 9000
safrane
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 05 08 1987

02 Wrz 2012, 10:13

E klasa za 9000zł?Daj sobie spokój.
Może tak Audi A6 C4 [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

02 Wrz 2012, 11:06

Bez obrazy ale A6 C4 jakoś nie ma dla mnie "tego czegoś" a wygląd jest ważny nie ukrywając, co do silnika jest trochę słaby 1.9 90 km do limuzyny podchodzącej pod 1500 kg troszkę słabo mi się wydaje...

I tu wychodzą moje kaprysy chciałbym w miarę mocnego diesla w aucie klasy wyższej za 9000, to trudne wiem ale jak na razie chyba jednak najbardziej jestem przekonany do Safrany.
safrane
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 05 08 1987

02 Wrz 2012, 16:51

Hmm, a może Alfa Romeo 166 2,4JTD? Tylko nie wiem czy za te pieniądze coś normalnego się dostanie...
arti123
Początkujący
 
Posty: 204
Miejscowość: Lca
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

02 Wrz 2012, 19:36

A może Leganza?Jedno z lepszych aut spod znaku Daewoo,za grosze możesz mieć dobrą "limuzyne" z bogatym wyposażeniem (często skóra,klima,full elektryka itp.).Ceny części są przyzwoite i łatwo też można znaleść.W Niemczech Leganza jest często spotykanym autem na autostradach więc o czymś to świadczy (Leganzy mają często ponad 200tys.km na liczniku ale jeśli była dbana to spokojnie zrobisz drugi raz tyle).Ogólnie auto godne polecenia.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012