Renault Scenic 1.9 DCi 2003r. stara buda - potrzebuje pomocy

19 Lut 2009, 17:32

Posiadam autko jak w temacie. A moj problem jest nastepujacy:
Zaczelo sie od turbiny, zepsula sie. Zostala wymieniona na nowa, wymienione swiece zarowe, przeczyszczony zawór EGR. Mimo to silnik na postoju osiaga 4000o/min a powinien miec 6000. Pozatym brak mocy w trakcie jazdy, objawia sie przy przekroczeniu 100km/h wyswietlaniem na komputerze kontrolki od swiec zarowych i znaczacy spedek mocy do 80km/h. Mechanicy nie moga sobie z nim poradzic, ktos ma jakis pomysl ? :( W razie jakichkolwiek dodatkowych pytan bede pisal.
wilukce
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Kozienice
  • 19 Lut 2009, 17:46

    Coz jesli wymienili turbine na nową i dalej takie ja..a sie dzieją to myśle,ze warto byłoby sprawdzic ciśnienie doladowania tej nowej, coż! Mozliwe,ze gdzies nie podłączyli czegos tak jak trzeba i spadek mocy gotowy.Natomiast swiecenie komunikatu awarii świec żarowych może nie mieć nic wspólnego albo?Jest po prostu cos nie tak z elektronika i silnik przechodzi w tryb awaryjny!Niech dobrze sprawdzą na kompie !
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8616
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    19 Lut 2009, 19:09

    odłącz przepływomierz i spróbuj
    shrek19791016
    Początkujący
     
    Posty: 125

    19 Lut 2009, 19:49

    moj znajomy tez mowi ze podczas gdy turbina sie zepsula wessala caly ollej z silnika i ulegl on spaleniu. przez ten fakt katalizator mogl ulec zapchaniu. Co o tym sadzicie ?
    wilukce
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: Kozienice

    19 Lut 2009, 20:26

    Nie chcę Cię straszyć , jak nie chcesz popsuć sobie humoru to nie czytaj. Opiszę Ci swój przypadek , inny samochód więc jest szansa ,że u Ciebie będzie inaczej.
    Nawaliła mi turbina . Coś się zatkało i zassała olej . Objaw był taki ,że poleciało z rury kupę dymu jak z komina. Zatrzymałem samochód, wezwałem pomoc i scholowali mnie do serwisu . Wymieniono sprzężarkę i wszystko wydawało się w porządku , ale auto jak się nagrzało to nie miało mocy. Wsadzono testową listwę wtryskiwaczy i dalej to samo . Rozebrano głowicę i okazało się że awaria doprowadziła do uszkodzenia korbowodu.
    Naprawa przestała być opłacalna . Skończyło się na tym ,że kupiłem na Allegro drugi silnik za 5500 zł z tego samego rocznika i to była najtańsza opcja w moim przypadku. Plus założenie , plus koszt rozebrania poprzedniego silnika i jeszcze parę plusów których nie pamiętam ( jak na przykład transport silnika z Mielca ). Mam szczerą nadzieję ,że u Ciebie to nie to samo .
    Pozdrawiam
    Stacja1
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 27
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Warszawa

    19 Lut 2009, 21:12

    Ja mam taki sam silnik tylko w megane. Przechodziłem już problem świecenia kontrolki świec żarowych, ale turbina u mnie akurat działa od nowości bez zarzutu. A co do świecenia się się kontrolki świec żarowych to w pewnym momencie auto straciło całkowicie moc, że ledwo można było osiągnąć 20km/h. Wymieniłem zawór EGR (był uszkodzony mechanicznie), ale też przy okazji okazało się, że jest przebicie na przewodach od elektroniki (przetarła się izolacja). A więc, świecenie się kontrolki świec żarowych mogło być przyczyną uszkodzenia kabli lub kresu żywota zaworu EGR przed jego całkowitą awarią. Radzę sprawdzić kable i podmienić EGR (mimo przeczyszczenia) na próbę na inny.
    Poranek
    Początkujący
     
    Posty: 72
    Miejscowość: Turek/Bydgoszcz
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Największa parada pojazdów elektrycznych
      Uhonorowany wieloma nagrodami Nissan LEAF już drugi raz w 2012 roku został wpisany do księgi rekordów. Konwój 225 tych samochodów okrążył tor wyścigowy Silverstone bijąc Światowy Rekord Guinnesa w kategorii„największa ...