Renault Scenic I ph II 2000 r. - Wskaźnik paliwa wariuje

04 Lis 2014, 13:51

Cześć!

Niedawno kupiłem Renault Scenic I ph II 2000 r. 1.6 16V. Od kilku dni wskaźnik paliwa zatrzymuje się na różnych pozycjach. Problem występuje najczęściej w momencie zapalenia zapłonu (bez uruchamiania silnika). Wtedy to wskazówka podskoczy o około pół centymetra w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Im więcej razy przekręcam zapłon tym więcej razy "podskoczy". Zdarzyło się dwa razy nawet tak, że całkowicie wyskoczyła poza zakres i zatrzymała się z lewej strony. Powrót do prawidłowego położenia następuje również po włączeniu zapłonu, ale nie ma w tym żadnej reguły - czasem podskoczy w lewo dwa razy, a potem wraca w lewo. Innym razem podskoczy tylko raz, jeszcze innym nie podskakuje wcale. Samochód został kupiony niedawno, ale nie wydaje mi się, że zachowywał się tak od samego początku. Wydaje mi się, że to zachowanie zbiegło się w czasie z momentem kiedy podłączyłem do samochodu uniwersalne radio samochodowe, które być może miało źle podłączone PIN-y. Może poszło jakieś spięcie? Teraz jeżdżę z fabrycznym radiem, ale problem nie ustąpił. Mieliście może taki problem wcześniej? Może przepalił się jakiś sterownik, bezpiecznik, lub przestawiło się coś w komputerze? Jakieś pomysły?
mbrauer
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Renault Scenic I ph II
Silnik: 1.6 16V 107KM
Paliwo: Benzyna
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

17 Lis 2014, 21:49

Moim zdaniem to wróżenie z fusów. Tylko elektryk !!! Miałem takiego Scenica. Robiłeś mu test zegarów i wskaźników?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Lis 2014, 05:49

Robiłem test, ale nie pomógł. Byłem u elektronika. Prawdopodobnie problem jest z silniczkiem tego zegara - "nie zeruje się". Teraz szukam działającego silniczka. Dam znać jak się sprawa zakończy.
mbrauer
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Renault Scenic I ph II
Silnik: 1.6 16V 107KM
Paliwo: Benzyna
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

18 Lis 2014, 13:00

Mam w chacie cały licznik do takiego Scenica jak twój ale jest w milach...Kupiłem kiedyś niepotrzebnie do Scenica. Jak jesteś zainteresowany to na priv. Ważne tylko czy jest to Jaeger czy Sagem u ciebie.Odstąpię za pół litra. :D
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Lis 2014, 14:41

U mnie Sagem. Masz taki? :)

Jeśli tak, to dam Ci jeszcze znać - mam znajomego elektronika, który miał mi dać znać, czy ma coś takiego.
mbrauer
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Renault Scenic I ph II
Silnik: 1.6 16V 107KM
Paliwo: Benzyna
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

18 Lis 2014, 15:43

Całe liczniki od angoli są po ok 70 zł. Lepiej jakbyś miał na miejscu,bo sprawniej by ci to poszło ale jak nie załatwisz sobie to pisz. Mój na 80 % to Sagem ,tyle tylko że jak będziesz chciał to go dopiero pójdę przynieść ze skrytki pod schodami... :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...

05 Gru 2014, 09:03

Chciałbym się podzielić rozwiązaniem mojego problemu. Tak dla potomnych :) Pojechałem do elektronika, który podłączył auto pod komputer. Sprawdzić, że licznik się nie zeruje i stwierdził, że to prawdopodobnie wina samego silniczka od wskaźnika. Dostaliśmy się do wskaźników (zajmuje to max 10 minut). Okazało się, że tam dwa trybiki. Blokada jednego z nich się poluźniła i trybik zaczął sobie przeskakiwać jak mu się podobało. Elektronik poprawił blokadę i wyzerował wskaźnik. Gwarancji nie dawał, bo może to się obluzować w przyszłości, ale na razie wszystko działa jak należy :) Powiedział, że gdyby nie działało, to wystarczy wymienić sam silniczek, a nie cały panel wskaźników. Nie musi to być nawet silniczek od Scenica. Wystarczy, że znajdzie się podobny model silniczka. Happy End :)
mbrauer
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Renault Scenic I ph II
Silnik: 1.6 16V 107KM
Paliwo: Benzyna
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

05 Gru 2014, 09:58

Fajnie,ze napisałes o tym jak zadziałałeś i o sposobie naprawy ,dodając cenną info o uniwersalności silniczka. To się może w przyszłości przydać. :yes:
Mam nadzieję,że nas nie opuścisz jako forum) i będziesz tu czasem zaglądał.
kliknij w moje foto pod avatarem,tam jest mój Scenic taki jak twój zanim nie poszedł "swoją drogą"... i po pójściu "tą drogą" dosłownie. :D
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna