Renault Scenic II 2007 - Silnik masakra???

08 Lut 2014, 19:51

Witam,
ehhh od czego tu zacząć. Dwa tygodnie temu kupiłem Renault Scenic II Grand 2007 1.9 z przebiegiem (wydawało mi się że realnym 113 tys.) w bardzo dobrej cenie. Oczywiście sprzedający zachwalał i dał by się zastrzelić że nic nie było dłubane w silniku. Samochód był lekko uderzony w prawy przód. Szybko skalkulowałem koszty i wyszło wszystko super. Wymieniłem rozrząd, oleje filtry itd. Szczęśliwy życiem radośnie jeździłem przez 2 tygodnie. Aż tu nagle pojawił się komunikat niska zawartość oleju/uzupełnij olej. Zszokowany pojechałem do mechanika który wydał wyrok... Nigdzie olej nie ucieka, dym z wydechu ok, a "wyparowało" 3 litry oleju!!! po 400 km. Z czymś takim jeszcze się nie spotkali. Hasło remont silnika a najlepiej wymiana silnika zabrzmiał jak wyrok...
Załamany sytuacją poprosiłem kolegę o sprawdzenie co w nim jest nie tak. Najpierw kazał na luzie przy gazować do 5-6 tys. Dym z wydechu ok. Po ściągnięciu miski olejowej nabrałem jeszcze nadziei. Olej czysty, brak opiłek, smok drożny, czysty. Na to kolega to sprawdźmy jeszcze panewki. I tu nagle szok. Na każdym tłoku są po dwie, nowe u dołu i stare wytarte z góry(delikatnie zdarta miedziana powłoka) różniące się numerem seryjnym. Pozostałe części wyglądały ok. Więc nie dość że nie znalazłem przyczyny "cudownego" zniknięcia 3 litrów oleju to dowaliło jeszcze tymi panewkami.
Teraz mam do was kilka pytań:
1. Czy spotkaliście się wcześniej z takim przypadkiem żeby po 400 km wcięło 3 litry??? I czym to było spowodowane bo tej tajemnicy nie rozwiązałem.
2. Na razie nie słychać stukania panewek. Tylko też nie wiadomo czy były wymieniane 400 km temu czyli bezpośrednio przed zakupem, czy dużo wcześniej. Czy w tym przypadku wymiana wału to z czasem konieczność? Czy można tak jeździć?
3. Czy w związku z całą powyższą sprawą bawić się z remontem czy jednak zmienić silnik?
Ratujcie
Załamany
rudi1020
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 19 01 2003
Auto: Renault Scenic II
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Lut 2014, 19:57

Olej z silnika ma dwie drogi wyjścia - albo wyciek zewnętrzny albo wyciek wewnętrzny.
Ten pierwszy wyciek łatwo zauważyc - albo plama oleju pod autem albo silnik uświniony z oleju.
A ten drugi wyciek też łatwo sprawdzić - wystarczy tylko podłączyć analizator spalin.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Lut 2014, 20:27

Ok, na pewno tak zrobię. Ale co dalej? Jeśli rzeczywiście ten olej idzie z wydechem to czego to może być przyczyna?
Niemniej jednak ciągle jestem w szoku jak może wciągnąć 3 litry na dystansie 400 km. Przecież za samochodem powinna się ciągnąć smuga dymu, a tak nie było.
Jeszcze zastanawiam się może mechanik który wymieniał mi olej mógł przy sępić i wlać minimalną ilość oleju? Tylko to też nagle po 2 tygodniach wyskakuje komunikat. W czwartek mechanik dolał ponoć te 3 litry i na dzień dzisiejszy raczej nic nie ubyło.
A co tych panewek to z Twojego doświadczenia jak jest? Jak długo można jeździć? Czy to ktoś zrobił tak tylko żeby sprzedać?
rudi1020
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 19 01 2003
Auto: Renault Scenic II
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Lut 2014, 11:37

Tak czytam myślałem i wymyśliłem. Auto przyszykowane do sprzedaży, ma duży przebieg i świeciło się ciśnienie oleju, panewki wymienione tylko z dołu dlatego ze żeby górne wymienić najlepiej zdjąć głowice i dlatego zapierał się ze silnik nie rozbierany. Jak masz możliwość sprawdź w servisie przebieg auta. To jest moja teoria ale mogę sie mylić ale według mnie to jest logiczna. Tak czy inaczej nie możesz dłuzej jeździć autem bo może obrócić stare panewki ale jest szansa ze jak zrobisz szlif i zrobisz to po ludzku będzie jeszcze dobre auto:)
kamilos011
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Biała Podlaska
Prawo jazdy: 10 07 2010
Auto: Bmw E38
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2001

09 Lut 2014, 12:11

Tak jak wyzej ci napisali panewki jak sie wymienia to wszystkie naraz nie moze byc kazda inna , handlasz pozbieral napewno po warsztacie co znalazl i wsadzil w silnik tak to znajduja sie okazje bez okazji jak to puzniej przeliczyc
Gala
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Miejscowość: Frankfurt am Main
Prawo jazdy: 0- 0-1989
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: Mercedes
Silnik: 2.2cdi
Paliwo: Diesel

09 Lut 2014, 13:40

OK, dzięki. Dużo mi pomogliście. Jutro pojadę do mechanika i poproszę o podłączenie do analizatora spalin i o diagnostykę silnika.
Ostatnie pytanie czy biorąc pod uwagę te panewki i znikający olej remontowalibyście czy kupilibyście "nowy"/oczywiście używany?
rudi1020
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 19 01 2003
Auto: Renault Scenic II
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mobilność elektryczna w BMW Group ma już 40 lat
    Pod koniec 1975 eksperymentalny pojazd zbudowany w oparciu o BMW LS oraz wyposażony w nowe akumulatory oraz nowy silnik elektryczny zaczął przynosić pierwsze rezultaty. Następnie, w roku 1980, zapoczątkowany został projekt ...

09 Lut 2014, 14:01

Jak wyremontujesz swój, to będziesz wiedział czym jeździsz. Jak kupisz nowy, to wszystko zaczyna się od początku, bo znowu nie wiesz co kupujesz. A do silnika nie wejdziesz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Lut 2014, 19:10

Troszkę mam lepszy humor.
Zgodnie z podpowiedziami udałem się dzisiaj na stację diagnostyczną celem podłączenia pod analizator spalin. Mechanik powiedział że diesli nie poddaje się takiemu badaniu. Ale wysłuchał, przeglądną, wybadał i powiedział, że wycieku nie ma (co już wiedziałem), wydech czysty i nie ma oznak żeby tędy tyle oleju poszło. Zastanawiał się czy może przez intercooler bo mam delikatnie uszkodzony, ale stwierdził że za 3 litry nie jest odpowiedzialny.
Wydał werdykt że musiałem być oszukany przez mechanika, który musiał za mało oleju wlać (i skłamać cze wlał jeszcze 3) a ja nie sprawdziłem stanu. Powoli to do mnie to przemawia gdyż jeżdżę 4 dni i ubytku oleju nie stwierdziłem. No ale będę to dalej kontrolował.

Co do panewek to też mam delikatnie poprawiony humor bo kolega który również zaangażował się z rozwikłanie tej zagadki dowiedział się że jakiś mechanik spotkał się z silnikiem Renault ale tylko w tym najmocniejszym tj. 1.9 130 km w którym seryjnie montowano 2 różne panewki (górne i dolne).
Niemniej jednak nawet jeśli tak było, to te które mam są lekko otarte. Poniżej załączę zdjęcie po lewej te dwie górne lekko wytarte i po prawej jest ta dolna o której wcześniej wspominałem i myślałem że tej "nowa".
Teraz pytania do Was:
1. Czy według waszej wiedzy jest to możliwe żeby jednak górne panewki były inne niż dolne?
2. Czy te górne są na tyle uszkodzone że trzeba jednak je wymienić?
rudi1020
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 19 01 2003
Auto: Renault Scenic II
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lut 2014, 20:23

Moim zdaniem są zatarte. Ja bym na twoim miejscu zrobił szlif kosztuje to ok 200 zl + wymont-zamont + panewki myślę ze około 200 i będziesz miał z bani bo co będzie jak Ci obróci i wydrze tak wał lub korbę ze już nie będzie co szlifować? będzie tylko i wyłącznie wymiana.
kamilos011
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Biała Podlaska
Prawo jazdy: 10 07 2010
Auto: Bmw E38
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2001

10 Lut 2014, 23:07

Zawsze górne panewki korbowodowe są bardziej wytarte niż dolne.
Tutaj może być to spowodowane przez długie kręcenie rozrusznikiem.
Panewki bez zamków, małe kolo rozrządu bez klina to francuskie pomysły na dorabianie się na sprzedaży części.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704