REKLAMA
Ostatnio wymieniałem w moim maleństwie tarczę, łożysko i docisk. Kupiłem firmy VALEO.
Autko to dokładnie Renault Twingo 1.2 C3G 1994r.
Według ETKA i całej reszty oryginał to tarcza 160mm. Niestety, gdy szukałem używki na autoszrotach .... wszystkie Twingole miały tarczę 180mm. Szukałem też w sklepach lecz... niestety, jako zamiennik było tylko 180mm.
Sprawdzano nawet w serwisie Renaulta, gdzie... montują standardowo 180mm. Postanowiłem więc w ciemno zakupić owe 180mm. Po rozebraniu swojej skrzynki, okazało się ... że mam tarczę 160mm a docisk 180mm!!!! Tak naprawiano moją żabę kilka lat temu.... Fachowcy...
Zamontowałem nową tarczę, docisk, wycentrowałem slicznie, wszystko poskładane kluczykiem z nano-siłką... i ...
no niby auto jeździ. Nie ślizga, nie trze... Pod góry idzie... lecz... męczą mnie dwie rzeczy
1. ma mniejszego kopniaka
2. linka łapie tak jak łapała przy 3/4 więc przy samym końcu
Czytałem dość sporo, i ... nawet w nowych Twingo sprzęgło łapało przy samym końcu (samoregulacja). Ponoć trzeba się przyzwyczaić... lecz...
kurdę... Mam przejechane ponad 3.500.000km (kierowca autobusu w liniach krajowych, międzynarodowych itp.) i... Twingo mi czasem gaśnie. Za szybko puszczam... bo nie mogę się przyzwyczaić do tak małego skoku ....
idzie to jakoś przerobić?
no i teraz... coś o słabości auta...
Na tamtej tarczy (była płaska jak naleśnik) auto na 1 i 2 biegu łapało 70km/h!!
Na tej... szans nie ma!
Sprzęgło wymieniałem około 5h i na bank nic nie sknociłem... (robiłem już kilkadziesiąt wymian w różnych autach u róznych ludzi)
Co jest grane?
Te 180mm tak go boli??