
od 89 900 zł w wersji LIFE. Wprowadzenie Renault ZOE potwierdza początek nowej ery
środków transportu o zerowej emisji, dostępnych dla wszystkich. ZOE jest wyposażone
w najbardziej zaawansowane technologie w tej dziedzinie.

Do dziś już ponad 10 tys. klientów na świecie dało się przekonać do zakupu tego w 100% elektrycznego hatchbacka Renault. Cisza i zero spalin w czasie jazdy w połączeniu
z zaawansowaniem technologicznym i najwyższej klasy designem, najlepiej opisuje pierwszy samochód zaprojektowany od podstaw jako w 100% elektryczny.
Zasięg
ZOE może poszczycić się zasięgiem od 100 do 150 km, zależnie od stylu jazdy i warunków pogodowych. Jest to również pierwszy wielkoseryjny samochód elektryczny, który przekroczył barierę 200 km zasięgu w cyklu NEDC (210 km) dzięki systemowi Range OptimiZEr, umożliwiającemu zwiększanie zasięgu w każdych warunkach drogowych.

Ładowanie
Dzięki opatentowanemu przez Renault układowi ładowania Cameleon, ZOE jest jedynym pojazdem elektrycznym, który można naładować poprzez pojedyncze gniazdo w pojeździe w czasie od 30 minut do 10 godzin, zależnie od mocy dostępnej w terminalu ładowania (od 3 do 43 kW). ZOE może również uzupełniać zapas energii ze standardowych gniazdek 230 V (2,2 kW) i zwiększyć zasięg o około 30 km w ciągu 3 godzin dzięki kablowi Flexi Charger.
Bezpieczeństwo
W ocenie Euro NCAP, ZOE jest najbezpieczniejszym miejskim autem roku 2013 i wyprzedza nawet swoich spalinowych rywali.
Silnik
Renault ZOE jest wyposażone w silnik elektryczny 65kW/ 88KM, 220 NM.

Cena
Samochód jest dostępny w trzech wersjach: LIFE – 89 900 zł, ZEN i INTENS w cenie 97 400 zł. Miesięczny koszt wynajmu akumulatora: 379 zł przy rocznym przebiegu 12 500 km i okresie najmu 36 miesięcy. W tej cenie mieści się kompletna usługa Assistance.
Wymiary samochodu

Dane techniczne
SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY
Typ skrzyni biegów : Reduktor
Ilość miejsc : 5
SILNIK
Typ silnika : 5Agen2
Nowoczesne technologie : Elektryczny synchroniczny z uzwojonym wirnikiem
Moc maksymalna w kW EWG (KM) : 65 (88)
Prędkość obrotowa przy maks. mocy (obr./min) : 3 000 - 11 300
Maksymalny moment obrotowy w Nm EWG (mkg) : 220
Prędkość obrotowa przy maks. momencie (obr/min) : 250 - 2 500
AKUMULATOR
Nowoczesne technologie : Litowo-jonowy
Łączne napięcie (V) : 400
Ilość modułów : 12
Ilość ogniw : 192
Pojemność (kWh) : 22
Masa (kg) : 290
ŁADOWANIE
Układ ładowania : Caméléon (przystosowany do ładowania prądem zmiennym i stałym,
moc od 3 do 43 kW)
Czas ładowania
3 kW z Wall Boxu prądem jednofazowym 16A : 6 - 9 h
22 kW prądem trójfazowym 32A : 80% poziomu naładowania w ciągu 1h
43 kW prądem trójfazowym 63A : 80% poziomu naładowania w ciągu 30 min
OSIĄGI
Prędkość maksymalna (km/h) : 135
0 - 50 km/h (s) : 4
0 - 80 km/h (s) : 8,6
0 - 100 km/h (s) : 13,5
ZUŻYCIE PALIWA wg normy EWG nr 93/116 (w l/100 km i g/km)
Zasięg samochodu w cyklu NEDC (km) : 210
Znormalizowane zużycie paliwa (Wh/km) : 146
Emisja CO2 podczas eksploatacji (g/km) : 0
UKŁAD KIEROWNICZY
Ze wspomaganiem : Tak (elektryczne)
Min. O nawracania (m) : 10,56
Ilość obrotów koła kierownicy : 2,73
ZAWIESZENIE
Przednie zawieszenie : typu Mac-Pherson
Tylne zawieszenie : Oś sprężysta
Średnica stabilizatora poprzecznego przód / tył (mm) : 23 / 25
KOŁA I OPONY
Obręcze kół standardowe (") : 15’’ (Life) 16’’ (Zen i Intens)
Rozmiary opon : Opony Michelin obniżające zużycie paliwa 185/65 R15 – 195/65 R16
UKŁAD HAMULCOWY
ABS : Tak
Wspomaganie nagłego hamowania : Tak
Elektroniczny korektor siły hamowania : Tak
ESC : Tak
Hamulce przednie: typ i O (mm) : Tarcze wentylowane 258
Hamulce tylne: typ i O (mm) : Hamulce bębnowe 9’’
Hamulec postojowy : Ręczny
WSPÓŁCZYNNIK AERODYNAMICZNY
Współczynnik SCx : 0,75
MASA (kg)
Własna samochodu gotowego do jazdy : 1 468
Nacisk na przednią oś pojazdu gotowego do jazdy : 871
Nacisk na tylną oś pojazdu gotowego do drogi : 597
Dopuszczalna masa całkowita (DMC) : 1 943
Dopuszczalny nacisk na przód (w granicach DMC) : 1 055
Dopuszczalny nacisk na tył (w granicach DMC) : 920
źródło: Renault