Renegade 2019 1,3 DDCT

10 Kwi 2019, 07:24

Wczoraj byłem na jeździe próbnej tym Jeepkiem i muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem. Szczególnie bardzo dobrego wyciszenia od szumów opływowych, co przy takiej bryle nadwozia jest sporym wyzwaniem.
Jeździłem również wersją 1,0 i trochę mnie zaskoczył ten silnik-na plus oczywiście. Zastanawia mnie bardzo mała dopłata do większego silnika, obowiązkowo łączonego z automatem-10 tys różnicy to naprawdę niewiele za mocniejszy silnik+automat(ceny realne z oferty dealerskiej). I szczególnie ciekawi mnie ta skrzynia, bo silniki są nowe i nie spodziewam się by były już jakieś miarodajne opinie. O skrzyniach DSG w necie jest mnóstwo informacji, a o DDCT prawie wcale. Jeżeli ktoś ma jakieś info, czy własne doświadczenia, to chętnie się z nimi zapoznam.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3743
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

10 Kwi 2019, 10:01

Znam kilku użytkowników tych skrzyń, mają już trochę przebiegów ponad 100 tyś i nic się nie dzieje, jeden z nich nawet upala w terenie takiego, nie wytrzymały półosie ale skrzynia daje radę
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Kwi 2019, 10:36

Czyli można powiedzieć, że w tym przypadku brak wiadomości, to dobra wiadomość :mrgreen:
A cena takiego Jeepa jest wg mnie naprawdę atrakcyjna
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Tańszy z porównywalnym silnikiem i skrzynią jest tylko Captur, a w Jeepie miejsca jest dużo więcej niż w renówce.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3743
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

10 Kwi 2019, 10:46

Mój znajomy też ma Renegade z silnikiem 1.4 170KM i tą skrzynią DDCT (Dual Dry Clutch Transmission) ma nalatane prawie 100tyś. km i na razie wypowiada się o niej bardzo dobrze. Nie miał z nią żadnych problemów ale ciekawe jak będzie przy większych przebiegach?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

10 Kwi 2019, 11:23

To inna skrzynia. W 170KM 1,4 jest chyba 9 stopniowy klasyk, a tu 6 biegowa dwusprzęgłówka.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3743
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

24 Kwi 2019, 16:53

Witam, mam od dwóch tygodni właśnie taki egzemplarz i pierwsze moje opinie o tej skrzyni są trochę dwuznaczne ........ przyznam szczerze że oczekiwałem coś lepszego bo szybkość zmiany biegów gdzie podobno w skrzyniach dwu sprzęgłowych powinna być płynna i bardzo szybka ....... niestety nie w DDCT..... Mam wrażenie że ta skrzynia wie że ma za zadanie zmieniać biegi ale jak to robić dobrze to już chyba nie wie...... zdarzało mi się że wolno ruszając potrafi wejść na 3,5 tyś obrotów i dopiero zmienić na wyższy a czasami gdy potrzebowałem szybciej przyśpieszyć włączając się do ruchu potrafi przy 2 tyś obrotów juz zmieniać bieg na wyższy !!!??? ..... czas zmiany biegów zostawia dużo do życzenia bo robi to niestety ospale ...... poprzedni samochód jaki miałem to był citroen c4 grand picasso ze skrzynią MCP chyba najgorsze g...o z jakim się spotkałem, zresztą chyba citroen sam zrezygnował z tego badziewia na rzecz tradycyjnego automatu. DDCT lubi od czasu do czasu szarpnąć przy zmianie biegów :( i to dość wyczuwalnie. nie wiem czy ten typ tak ma ale już gdzieś czytałem że inni użytkownicy mają taki sam problem więc chyba taka jej natura. co do silnika 1,3 150 km naprawdę fajnie przyśpiesza i kultura pracy jest ok, spalanie na razie w większości miasto na poziomie 9,5 l więc chyba na masę samochodu jest to do przyjęcia...... jeżeli chodzi o samą skrzynię to czas pokaże, ale do kultury pracy, szybkości zmiany biegów w porównaniu do DSG zostaje w tyle. Mam nadzieję że większych problemów z nią nie będzie i nie będę żałował jak było przy zakupie Citroena z MCP. Pozdrawiam :)
marioz
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak powstaje Toyota GR Yaris?
    To najbardziej wyjątkowy hot hatch na rynku, więc i jego proces powstawania odbiega od standardu. Toyota GR Yaris powstaje na specjalnej linii produkcyjnej fabryki Toyota Motomachi, w której dawniej powstawał Lexus ...
    Škoda Kodiaq SPORTLINE i Škoda Kodiaq Scout
    Modele KODIAQ SPORTLINE i KODIAQ SCOUT stawiają kolejny krok w ofensywie czeskiej marki w segmencie SUV. ŠKODA KODIAQ SPORTLINE Elegancki i dynamiczny SUV, który szczególnie przypadnie do gustu entuzjastom ...

25 Kwi 2019, 05:42

Mnie na jeździe próbnej nic nie szarpało, biegi też zmieniała płynnie(a doświadczeń z automatem nie mam żadnych, tylko jazdy próbne). Największy mankament jaki zauważyłem, to długi czas redukcji. Raz przy wjeździe na rondo najadłem się strachu. Chciałem wpasować się w sporą lukę bez zatrzymywania się, ale zanim auto zaczęło przyspieszać minęła dłuższa chwila i wjechałem przed czyjeś auto bliżej niż bym tego chciał.
Ile udało Ci się uzyskać rabatu :?: Ja widzę na otomoto Longitude+pakiet funkcjonalny za 80 tys(link wyżej). Da się jeszcze coś urwać :?:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3743
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

25 Kwi 2019, 07:35

Cześć, wersja limited z silnikiem 1,3 plus pakiet led, pakiet funkcjonalny 2, biały akryl, kamera podglądu drogi cofania i system monitorowania martwego pola 93 tyś brutto rocznik 2018.
marioz
Obserwowany
 
Posty: 2