20 Sie 2013, 09:41
Luzy na zaworach - ssące 0,10 mm , wydechowe 0,25 mm. Luzy kasuje się na zimnym silniku, a jak silnik jest nagrzany do normlanej temp. pracy, to trzeba odczekać minimum 2 godziny.
Obracasz wałem korbowym ( w tym samym kierunku jak wał kręci się podczas pracy silnka ) aż do momentu, gdy zawór wylotowy w 1 cylindrze całkowice się otworzy. Wtedy regulujesz luz na zaworze dolotowym w cylindrze nr 3 oraz wylotowy w cylindrze 4. Następnie otwierasz zawór wylotowy w cylindrze 3 i regulujesz luz na zaworze dolotowym cylindra 4 oraz wylotowym cylindra 2. Nastęnie otwiwerasz zawór wylotowy cylindra 4 i regulujesz luz na zaworze dolotowym cylindra 2 i wylotowym cylindra 1. Następnie otwierasz zawór wylotowy cylindra 2 i regulujesz luz na zaworze dolotowym cylindra 1 oraz wylotowym cylindra 3.
Cylinder 1 to ten pierwszy od strony koła zamochowego.
Żeby dostać się do zaworów musisz od pokrywy głowicy odłączyć przewód par oleju i wiązkę przewodów WN razem z uchwytem. Następnie w zależności od silnika - E7J - wymontować filtr powietrza z obudową, odłączyć linkę gazu razem ze wspornikiem, który jest przymocowany do pokrywy głowicy. W silniku K7M trzeba wymontować całe cewki zapłonowe wraz ze wspornikiem.
No i tyle.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...