Znalazłem kable wysokiego napięcia i nie wiem czy one są dobre. Postanowiłem zatem zmierzyć ich oporność i sprawdzić jak ona wygląda. Nie chodzi mi o to żeby te kable zakładać do samochodu ale chciałbym zasięgnąć informacji o tym czy wszystkie z nich są sprawne czy może już się nadają do wyrzucenia. Kable które mam są marki NGK po przebiegu na pewno nie większym niż 30tkm. Jest ich pięć jedna para najdłuższych, jedna średnich i jeden krótki (tu gdzieś mi się zapodział jeszcze jeden ale nie ma to znaczenia).
Poniżej podaję długość kabla i jego oporność z multimetrem ustawionym na 20k Ohm.
Kabel najkrótkszy - długość: 46cm - oporność (pierwszy kabel): 0,78 kOhm Znalazłem w internecie informację z wartościami w jakich powinna mieścić się oporność kabli zapłonowych ale nie wiem czy to prawda. - kable krótkie: 0,6-0,7 kOhm - kable średniej długości: 0,7-0,9 kOhm - kable długie: 0,9-1,1 kOhm
Czy ktoś może to potwierdzić lub podać prawidłowe dane? Czy to prawda że do LPG zalecane są kable o przekroju rdzenia 8mm i oporności 1,2 kOhm?
Wg katalogu, max rezystancja przewodów WN powinna wynosić 16kohm na metr. Nie znalazłem wzmianki ile ma mieć rezystancja poszczególnych odcinków. Oczywiście pewne jest to, że im mniejsza rezystancja tym lepiej. A im bliżej 10 kohm, tym gorzej. Oprócz tego podejrzewam, że kable każdego producenta będą miały inną rezystancję. Będzie to wynikało chociażby z zastosowanej izolacji. Do tego należy doliczyć błąd pomiary danego miernika. Trzeba też pamiętać o napięciu zasilania tego miernika...
Rokiko napisał(a):Czy to prawda że do LPG zalecane są kable o przekroju rdzenia 8mm i oporności 1,2 kOhm?
Kable WN powinny być takie, jakie podaje producent silnika. W sklepie kupuje się kable do konkretnego modelu auta i tyle. Przy LPG trzeba pamiętać, żeby je kontrolować co jakiś czas i wymieniać nieco wcześniej niż podaje producent auta, bo podaje on to dla benzyny. W praktyce jest tak, że nikt się tym nie przejmuje, zakłada się kable takie jakie są dla danego modelu i się jeździ do czasu, aż coś zacznie się psuć. A dopóki kable nie mają przebicia, to nie ma się czym przejmować.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
Czyli wychodzi na to że największy wpływa na sprawność takich kabli ma ich izolacja która najszybciej się starzeje i z tego tytułu najczęściej są problemy.
Nie znalazłem też informacji o tym co napisałeś czyli jakie parametry takich kabli są zalecane do danego silnika przez producenta. Dlatego kupując je nie mamy możliwości sprawdzenia czy dane kable faktycznie spełniają wymogi i tu musimy uwierzyć producentowi kabli.
MotoAlbercik napisał(a):Oczywiście pewne jest to, że im mniejsza rezystancja tym lepiej. A im bliżej 10 kohm, tym gorzej.
W tym przypadku to chyba kwintesencja i zdanie podsumowujące zawierające odpowiedź na moje pytanie.
Hybrydowe 4x4 Lexusa - RX, NX, UX Japoński producent samochodów klasy premium, który wraz z wprowadzeniem w 1989 roku flagowego Lexusa LS podbił segment aut reprezentacyjnych limuzyn, w niespełna dekadę później de facto stworzył kategorię ...
Autobusy piętrowe Dwa pokłady w autobusie oznaczają większą pojemność pasażerską, co przekłada się na większy zysk przewoźnika. Autobusy piętrowe mogą swobodnie manewrować w ciasnych uliczkach miast, gdzie wjazd zabierającym niewiele więcej ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.