Riders Wojna Północ-Południe - III bitwa zakończona

27 Lip 2011, 12:46

Targi Auto Moto Eko zostały całkowicie zdominowane przez rywalizację na macie konkursu. Bujające się, leżące na ziemi i skaczące samochody z Riders Wojny Północ-Południe przyciągały zdecydowanie największą uwagą zwiedzających.

W weekend 4-5 czerwcza odbyła się kolejna eliminacja największego cyklu imprez tuningowych w Europie – Riders Wojny Północ-Południe. Front przetoczył się przez stolicę, a areną zmagań były targi Auto Moto Eko. Do konkursu stanęło 30 starannie wyselekcjonowanych samochodów, które walczyły w 3 turniejach.

Riders Wojna Północ-Południe - III bitwa zakończona Riders Wojna Północ-Południe - III bitwa zakończona Riders Wojna Północ-Południe - III bitwa zakończona Riders Wojna Północ-Południe - III bitwa zakończona

Tradycyjnie, wszystko zaczęło się od sobotniego Wargames. Wiele samochodów debiutowało w tej formule konkursu, jednak wszyscy zawodnicy zaprezentowali się bardzo efektownie. Ostatecznie, zwycięzcą został Mateusz Cendrowicz i jego zielony CRX Del Sol, drugie miejsce przypadło Michałowi Indyce, który zaprezentował przygotowanemu w stylu JDM Suzuki Swift’a. Wybór trzeciego miejsca przysporzył jury sporo problemów. 4 samochody uzyskały taki sam wynik punktowy, a bilet wstępu na Wielki Finał pozostał tylko jeden. Organizatorzy postanowili więc uzbroić rywalizującą między sobą czwórkę w kartkę i długopis i oddać im na 2 godziny rolę sędziego. Zawodnicy nawzajem wytykali sobie błędy i potknięcia w ich samochodach, a ostatecznie zwycięsko z tej potyczki wyszedł Szymon Hertel i jego czarne Renault Clio. Sędziowie postanowili docenić też unikatowego Opla Tigrę przebudowanego w stylu Rost, przyznając mu dziką kartę, a tym samym fundując bilet na Wielki Finał.

Niedziela stała pod znakiem ocen Riders Wojny Północ-Południe. Kiedy sędziowie ciężko uwijali się w skrupulatnym oglądaniu samochodów, na scenie odbywały się basowe zmagania w formule dB War. Były palone bezpieczniki, były falujące blachy i drżąca podłoga. Ostatecznie, w klasie do 50 A najgłośniejszy okazał się żółty Seat Ibiza, w klasie do 150 A prym wiódł błękitny Fiat Brava, powyżej 150 A najgłośniejszy okazał się Peugeot 406 zbudowany w oparciu o komponenty DD.

W samej RWPP rywalizacja także była zacięta. W klasie Hondy dominowały Del Sole, które w całości rozdzieliły między sobą miejsca na podium. Zwyciężył ten, który pogodził wszystkich na Wargames – Mateusz Cendrowicz. JDM to zdecydowane zwycięstwo białego Suzuki Swift, German&Vag Modern – podobnie jak w Krakowie- kompletna dominacja Mercedesa CLK Piotrka Tyndla. Najlepsze auto eliminacji startowało jednak w klasie G-Style. Tytuł Best of the Bests IV eliminacji zdobył bowiem Michał Gołoś i jego fantastyczny, kawowy VW Golf III.

Warszawska eliminacja przechodzi do historii, a Riders Wojna Północ-Południe nie daje chwili wytchnienia. Kolejna potyczka odbędzie się 11-12 czerwca w Sosnowcu, podczas targów AutoMotoShow.

Galeria Wojna Połnoc-Południe

źródło: wojnapp.pl
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Spiesz się powoli - jedź płynnie
    Nawet trzech na czterech polskich kierowców przekracza dozwoloną prędkość w terenie zabudowanym. W ten sposób narażają na niebezpieczeństwo siebie i innych uczestników ruchu. Dlaczego w mieście lepiej ...