Rodzinna "luksusowa" terenówka za 25...40 kpln

14 Cze 2015, 09:56

Witam. Chcę zamienić moje płaskie auto na terenówkę (nie suv typu duster), którą będę na co dzień jeździł tak jak płaskim autem a weekendami może jakieś wypady pod miasto, może udział w małej wyprawie po kraju organizowanej przez firmy offroad. Nie mam zamiaru topić auta ani wykorzystywać do extreme offroad, ale musi sobie jakoś radzić w terenie.
Raz po raz bym ciągał przyczepę około1,5...2 tony. Co byście poradzili. Chcę auto niezawodne, nie musi być najnowsze, na oponach AT.
Wyposażenie min.:
Auto musi mieć reduktor i blokadę dyferencjału, najlepiej stały napęd na 4 koła także na asfalcie. Musi być automatyczna klima, skrzynia automat. Nie musi to być rakieta, najlepiej diesel.
gpls
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Opel
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

14 Cze 2015, 10:24

Polecam range rover P38. Samochód magiczny i jedyny w swoim rodzaju na prawdę. Jakość wykonania wnętrza lepsza niz w najnowszych plastikowych suvach itp. P38 wożono nawet królowa angielską ;) Do tego rewelacyjne właściwości terenowe i ogromny prześwit zawieszenia.

Wiem, że chcesz diesla ale zerknij ta tego potwora:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Tu z dieslem bmw:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Range idealnie wpasowuje się w Twoje wymagania ;)
W tym budżecie nie znajdziesz samochodu, który lepiej łączy w sobie luksus i właściwości terenowe.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

14 Cze 2015, 12:14

Silnik 2,5tds w Range Rover nie, wolałbym coś lepszego, znam ten silnik, dwóch znajomych miało.
Jakieś inne propozycje ?
Co do terenówki to czasami chciałbym w niej przewieźć 6 osób w tym dzieci.
gpls
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Opel
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

14 Cze 2015, 12:23

gpls napisał(a):Silnik 2,5tds w Range Rover nie, wolałbym coś lepszego, znam ten silnik, dwóch znajomych miało.

TDS nie jest zły o ile nie jest zarżnięty.
W Rangu masz też benzyniaki V8 ( pierwszy link, który podałem ), montując LPG są względnie ekonomiczne.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

14 Cze 2015, 12:31

Teraz to już nie ma co zaproponować bo wszystko gorsze będzie :mrgreen:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

14 Cze 2015, 13:28

Ja od razu pomyślałem o Disco II :D
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Z tymi samochodami właściciele nie chcą się rozstawać
    Wygląda na to, że właściciele aut Toyoty to ludzie najbardziej lojalni. Przynajmniej wobec swoich samochodów. Portal iSeeCars.com, badający amerykański rynek samochodowy, opublikował listę 15 aut najczęściej posiadanych ...

14 Cze 2015, 17:24

mike1735 napisał(a):Ja od razu pomyślałem o Disco II

To tez dobra propozycja choć dużo mniej ,,luksusowa". Samochód tańszy w utrzymaniu od ranga. Nie ma pneumatyki więc jeden kosztowny podzespół mniej.
TDS został zastapiony w disco II 5-cylindrowym TD5. Co prawda mam mieszane uczucia co do tego silnika. Nie ma już tej kultury pracy ani dźwięku wydechu jak w 6-cylindrowym tdsie.

Ludzie tak psy wieszają na TDS. Jednak należy sobie uzmysłowić, że te silniki mają z reguły na prawdę kosmiczne przebiegi, często zaniedbane i nie remontowane stąd może być niezbyt pochlebna opinia. Kupując TDS'a na dłużej nie znając jego wcześniejszej historii ani prawdziwego przebiegu dobrze jest zrobić uszczelkę ( jakieś 700-800zł łącznie z planowaniem głowicy) Wymienić pompę wody, najlepiej na taka z metalowym wirnikiem ( ok 140zł) a dla pewności jeszcze pompę wtryskową 700-800 zł. Po tych zabiegach mamy silnik, który prawdopodobnie wykręci spokojnie ze 300-400tys. km. Wiem, że może zaboleć po kieszeni ale w zamian otrzymujemy na prawdę żywotny silnik o przyzwoitej kulturze pracy. I tak wyjdzie taniej niż remonty nowoczesnych gównianych diesli.

Do ranga jednak polecam benzyne V8 z gazem. Mim skromnym zdaniem klekot nie pasuję do takiej majestatycznej limuzyny z najwyższej półki ;)

Tutaj możliwości p38 w terenie, dla niedowiarków :D

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

15 Cze 2015, 07:35

jak to ma być bezawaryjne to zapomnij o RR i discovery ;)
a do P38 nawet nie podchodź :mrgreen:
przy budżecie 40 tysi można już myśleć nad przyzwoitą Toyotą jeśli bierzesz pod uwagę benzynę to FJ Cruiser :ok: jak kasa za duża to Isuzu trooper 3,5V6 z końca produkcji :ok: jeśli musi być diesel to szukać jakiejś niezamordowanej LC95 na przykład,
z przyzwoitych terenówek zostaje Ci jeszcze Jeep Rubicon ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

15 Cze 2015, 10:52

Rozejrzyj się za wspomnianą Toyotą albo Jeepem. Nissan też nie jest zły, tylko nier kojarzę czy ma automat.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Cze 2015, 11:25

pocieszny napisał(a): jak kasa za duża to Isuzu trooper 3,5V6

Jesteś na tym forum specem od terenówek wiec w dyskusję nawet nie będę wchodził bo to nie moja działka. Ale jaki luksus jest w isuzu troper?;p Wnętrze plastikowe i toporne.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

15 Cze 2015, 14:51

specem nie specem kilkanaście tych wynalazków miałem/mam
co do troopera to chyba chyba sobie auta pomyliłeś :mrgreen:
albo pamiętasz troopera 1 generacji z lat 80 :mrgreen: w każdej terenówce wnętrze jest toporne porównując przykładowo z A8 czy BMW serii5
plastiki w porównaniu z wyżej wymienionymi są jednak na wiele wyższym poziomie (może nie w jeepie, ale w reszcze konkurencji) w trooperze akurat ergonomia i ilość miejsca za kieratem bije patrola i tojke na głowe, o ergonomii kokpitu nie wspomnę :naughty: choc ponoć do wszystkiego można przywyknąć, są przecież ludzie jeżdżący defenderami gdzie lewa ręka najlepiej jak by za oknem była bo tyle tam miejsca ;)
po kolei w standardzie tam gdzie w innych autach tego wogóle nie ma albo jest za konkretną dopłatą
-składane podłokietniki w fotelach (jak ktoś nie miał nie zrozumie)
-pełna elektryka (ręczne korbki były tylko na zamówienie)
-elektrycznie składane lusterka (o grzaniu i ustawianiu nie wspomne)
o regulowanych kierownicach,poduszkach, zamkach, immo i takich tam nie wspominam bo to teraz ma każde auto)
jeden z najmocniejszych IFS na rynku (po poprawie drążków kierowniczych wręcz pancerny)
często występuje jednocześnie klima-grzanie foteli czasem grzanie kierownicy
teraz w opcjach,
-szyberdach (zwykły/podwójny/panoramiczny)
-ToD jeden z najlepszych pomysłów Borg-Warner
-klima automatyczna występowała już z początkiem lat 90, klima manualna dostępna dalej w nowszych wersjach (to akurat uważam za duży +)
teraz główna zaleta w porównaniu do LRów ma reduktor i blokade centralnego ;)

co do patrola, to ok tyle że silnik 3.0 w dieslu nie jest zbyt szczęśliwy (podobnie jak w trooperze) ma automat (porządny Aisin) ale żaden patrol nie ma centralnego dyfra i jazda z zapiętym 4x4 po asfalcie odpada (a to było w wymaganiach)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)