specem nie specem kilkanaście tych wynalazków miałem/mam
co do troopera to chyba chyba sobie auta pomyliłeś
albo pamiętasz troopera 1 generacji z lat 80
w każdej terenówce wnętrze jest toporne porównując przykładowo z A8 czy BMW serii5
plastiki w porównaniu z wyżej wymienionymi są jednak na wiele wyższym poziomie (może nie w jeepie, ale w reszcze konkurencji) w trooperze akurat ergonomia i ilość miejsca za kieratem bije patrola i tojke na głowe, o ergonomii kokpitu nie wspomnę
choc ponoć do wszystkiego można przywyknąć, są przecież ludzie jeżdżący defenderami gdzie lewa ręka najlepiej jak by za oknem była bo tyle tam miejsca
po kolei w standardzie tam gdzie w innych autach tego wogóle nie ma albo jest za konkretną dopłatą
-składane podłokietniki w fotelach (jak ktoś nie miał nie zrozumie)
-pełna elektryka (ręczne korbki były tylko na zamówienie)
-elektrycznie składane lusterka (o grzaniu i ustawianiu nie wspomne)
o regulowanych kierownicach,poduszkach, zamkach, immo i takich tam nie wspominam bo to teraz ma każde auto)
jeden z najmocniejszych IFS na rynku (po poprawie drążków kierowniczych wręcz pancerny)
często występuje jednocześnie klima-grzanie foteli czasem grzanie kierownicy
teraz w opcjach,
-szyberdach (zwykły/podwójny/panoramiczny)
-ToD jeden z najlepszych pomysłów Borg-Warner
-klima automatyczna występowała już z początkiem lat 90, klima manualna dostępna dalej w nowszych wersjach (to akurat uważam za duży +)
teraz główna zaleta w porównaniu do LRów ma reduktor i blokade centralnego
co do patrola, to ok tyle że silnik 3.0 w dieslu nie jest zbyt szczęśliwy (podobnie jak w trooperze) ma automat (porządny Aisin) ale żaden patrol nie ma centralnego dyfra i jazda z zapiętym
4x4 po asfalcie odpada (a to było w wymaganiach)