Rodzinna "luksusowa" terenówka za 25...40 kpln

14 Cze 2015, 09:56

Witam. Chcę zamienić moje płaskie auto na terenówkę (nie suv typu duster), którą będę na co dzień jeździł tak jak płaskim autem a weekendami może jakieś wypady pod miasto, może udział w małej wyprawie po kraju organizowanej przez firmy offroad. Nie mam zamiaru topić auta ani wykorzystywać do extreme offroad, ale musi sobie jakoś radzić w terenie.
Raz po raz bym ciągał przyczepę około1,5...2 tony. Co byście poradzili. Chcę auto niezawodne, nie musi być najnowsze, na oponach AT.
Wyposażenie min.:
Auto musi mieć reduktor i blokadę dyferencjału, najlepiej stały napęd na 4 koła także na asfalcie. Musi być automatyczna klima, skrzynia automat. Nie musi to być rakieta, najlepiej diesel.
gpls
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Opel
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

14 Cze 2015, 10:24

Polecam range rover P38. Samochód magiczny i jedyny w swoim rodzaju na prawdę. Jakość wykonania wnętrza lepsza niz w najnowszych plastikowych suvach itp. P38 wożono nawet królowa angielską ;) Do tego rewelacyjne właściwości terenowe i ogromny prześwit zawieszenia.

Wiem, że chcesz diesla ale zerknij ta tego potwora:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Tu z dieslem bmw:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Range idealnie wpasowuje się w Twoje wymagania ;)
W tym budżecie nie znajdziesz samochodu, który lepiej łączy w sobie luksus i właściwości terenowe.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

14 Cze 2015, 12:14

Silnik 2,5tds w Range Rover nie, wolałbym coś lepszego, znam ten silnik, dwóch znajomych miało.
Jakieś inne propozycje ?
Co do terenówki to czasami chciałbym w niej przewieźć 6 osób w tym dzieci.
gpls
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Opel
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

14 Cze 2015, 12:23

gpls napisał(a):Silnik 2,5tds w Range Rover nie, wolałbym coś lepszego, znam ten silnik, dwóch znajomych miało.

TDS nie jest zły o ile nie jest zarżnięty.
W Rangu masz też benzyniaki V8 ( pierwszy link, który podałem ), montując LPG są względnie ekonomiczne.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

14 Cze 2015, 12:31

Teraz to już nie ma co zaproponować bo wszystko gorsze będzie :mrgreen:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

14 Cze 2015, 13:28

Ja od razu pomyślałem o Disco II :D
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14195
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Cze 2015, 17:24

mike1735 napisał(a):Ja od razu pomyślałem o Disco II

To tez dobra propozycja choć dużo mniej ,,luksusowa". Samochód tańszy w utrzymaniu od ranga. Nie ma pneumatyki więc jeden kosztowny podzespół mniej.
TDS został zastapiony w disco II 5-cylindrowym TD5. Co prawda mam mieszane uczucia co do tego silnika. Nie ma już tej kultury pracy ani dźwięku wydechu jak w 6-cylindrowym tdsie.

Ludzie tak psy wieszają na TDS. Jednak należy sobie uzmysłowić, że te silniki mają z reguły na prawdę kosmiczne przebiegi, często zaniedbane i nie remontowane stąd może być niezbyt pochlebna opinia. Kupując TDS'a na dłużej nie znając jego wcześniejszej historii ani prawdziwego przebiegu dobrze jest zrobić uszczelkę ( jakieś 700-800zł łącznie z planowaniem głowicy) Wymienić pompę wody, najlepiej na taka z metalowym wirnikiem ( ok 140zł) a dla pewności jeszcze pompę wtryskową 700-800 zł. Po tych zabiegach mamy silnik, który prawdopodobnie wykręci spokojnie ze 300-400tys. km. Wiem, że może zaboleć po kieszeni ale w zamian otrzymujemy na prawdę żywotny silnik o przyzwoitej kulturze pracy. I tak wyjdzie taniej niż remonty nowoczesnych gównianych diesli.

Do ranga jednak polecam benzyne V8 z gazem. Mim skromnym zdaniem klekot nie pasuję do takiej majestatycznej limuzyny z najwyższej półki ;)

Tutaj możliwości p38 w terenie, dla niedowiarków :D

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

15 Cze 2015, 07:35

jak to ma być bezawaryjne to zapomnij o RR i discovery ;)
a do P38 nawet nie podchodź :mrgreen:
przy budżecie 40 tysi można już myśleć nad przyzwoitą Toyotą jeśli bierzesz pod uwagę benzynę to FJ Cruiser :ok: jak kasa za duża to Isuzu trooper 3,5V6 z końca produkcji :ok: jeśli musi być diesel to szukać jakiejś niezamordowanej LC95 na przykład,
z przyzwoitych terenówek zostaje Ci jeszcze Jeep Rubicon ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

15 Cze 2015, 10:52

Rozejrzyj się za wspomnianą Toyotą albo Jeepem. Nissan też nie jest zły, tylko nier kojarzę czy ma automat.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Cze 2015, 11:25

pocieszny napisał(a): jak kasa za duża to Isuzu trooper 3,5V6

Jesteś na tym forum specem od terenówek wiec w dyskusję nawet nie będę wchodził bo to nie moja działka. Ale jaki luksus jest w isuzu troper?;p Wnętrze plastikowe i toporne.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

15 Cze 2015, 14:51

specem nie specem kilkanaście tych wynalazków miałem/mam
co do troopera to chyba chyba sobie auta pomyliłeś :mrgreen:
albo pamiętasz troopera 1 generacji z lat 80 :mrgreen: w każdej terenówce wnętrze jest toporne porównując przykładowo z A8 czy BMW serii5
plastiki w porównaniu z wyżej wymienionymi są jednak na wiele wyższym poziomie (może nie w jeepie, ale w reszcze konkurencji) w trooperze akurat ergonomia i ilość miejsca za kieratem bije patrola i tojke na głowe, o ergonomii kokpitu nie wspomnę :naughty: choc ponoć do wszystkiego można przywyknąć, są przecież ludzie jeżdżący defenderami gdzie lewa ręka najlepiej jak by za oknem była bo tyle tam miejsca ;)
po kolei w standardzie tam gdzie w innych autach tego wogóle nie ma albo jest za konkretną dopłatą
-składane podłokietniki w fotelach (jak ktoś nie miał nie zrozumie)
-pełna elektryka (ręczne korbki były tylko na zamówienie)
-elektrycznie składane lusterka (o grzaniu i ustawianiu nie wspomne)
o regulowanych kierownicach,poduszkach, zamkach, immo i takich tam nie wspominam bo to teraz ma każde auto)
jeden z najmocniejszych IFS na rynku (po poprawie drążków kierowniczych wręcz pancerny)
często występuje jednocześnie klima-grzanie foteli czasem grzanie kierownicy
teraz w opcjach,
-szyberdach (zwykły/podwójny/panoramiczny)
-ToD jeden z najlepszych pomysłów Borg-Warner
-klima automatyczna występowała już z początkiem lat 90, klima manualna dostępna dalej w nowszych wersjach (to akurat uważam za duży +)
teraz główna zaleta w porównaniu do LRów ma reduktor i blokade centralnego ;)

co do patrola, to ok tyle że silnik 3.0 w dieslu nie jest zbyt szczęśliwy (podobnie jak w trooperze) ma automat (porządny Aisin) ale żaden patrol nie ma centralnego dyfra i jazda z zapiętym 4x4 po asfalcie odpada (a to było w wymaganiach)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)