Rodzinne auto do 10 tys.

09 Lut 2017, 13:33

Witam,

przyszedł czas na zakup nowego pojazdu.
Aktualnie jeździmy Seicento ale z racji powiększenia się rodzinki planujemy zakup większego auta. Potrzebuję pomocy bo jestem zielony w temacie motoryzacji. Im więcej czytam tym mniej wiem :?
Auto głownie będzie służyło mi do dojazdów do pracy. Codzienne około 20-30 km. Głównie miasto. Czasem w weekendy dalszy wypad do 100 km i kilka razy do roku dłuższa trasa. Rocznie przejeżdżamy około 8-10 tys km.
Szukam pakownego auta z bagażnikiem, ze względu na wygodę jednak wolałbym kombi, do które spakujemy dziecko i małego psa itp. Auta taniego w utrzymaniu i ekonomicznego w użytkowaniu. Może z silnikiem, który w przyszłości można by zamontować LPG.
Jestem z Bydgoszczy i zawsze mogę do 100km podjechać zobaczyć samochód.

Osobiście zastanawiałem się nad takimi kombiakami Skodą Octavią Peugeotem 307, Renaultem Laguna lub Megan.
Teść proponuje takiego Fiata: [link do oferty na Olx wygasł].
Czy Croma to w ogóle dobry wybór?
Jeszcze poleca Renault Clio w kombi, tutaj tylko pogląd którą wersje
[link do oferty na Olx wygasł]

Panowie Pomocy!
b2rs
Obserwowany

Prawo jazdy: 01 01 2008
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: fiat
Silnik: 0,9
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Lut 2017, 13:46

Dość duży rozrzut. Po pierwsze Croma i Clio gabarytowo to przepaść. Croma w przyzwoitym stanie to koszt rzędu 15 tys zł. Diesel do takich przebiegów nie ma sensu, a jedyny sensowny silnik do Cromy to chyba właśnie diesle. 2.2 w benzynie Fiatowski jest nie udany, natomiast 1.8 Opla ciężko jest dostać. Ogólnie w takim budżecie polecam coś typu Chevrolet Lacetti, Megane II, Peugeot 406.
Ogólnie teść chyba jest cienko motoryzacyjnie skoro poleca Ci w budżecie 10 tys Croma i to po lifcie. Wersje poliftowe dochodzą nawet do 20 tys zł.