Rodzinne auto do 10 tys.

09 Lut 2017, 13:33

Witam,

przyszedł czas na zakup nowego pojazdu.
Aktualnie jeździmy Seicento ale z racji powiększenia się rodzinki planujemy zakup większego auta. Potrzebuję pomocy bo jestem zielony w temacie motoryzacji. Im więcej czytam tym mniej wiem :?
Auto głownie będzie służyło mi do dojazdów do pracy. Codzienne około 20-30 km. Głównie miasto. Czasem w weekendy dalszy wypad do 100 km i kilka razy do roku dłuższa trasa. Rocznie przejeżdżamy około 8-10 tys km.
Szukam pakownego auta z bagażnikiem, ze względu na wygodę jednak wolałbym kombi, do które spakujemy dziecko i małego psa itp. Auta taniego w utrzymaniu i ekonomicznego w użytkowaniu. Może z silnikiem, który w przyszłości można by zamontować LPG.
Jestem z Bydgoszczy i zawsze mogę do 100km podjechać zobaczyć samochód.

Osobiście zastanawiałem się nad takimi kombiakami Skodą Octavią Peugeotem 307, Renaultem Laguna lub Megan.
Teść proponuje takiego Fiata: [link do oferty na Olx wygasł].
Czy Croma to w ogóle dobry wybór?
Jeszcze poleca Renault Clio w kombi, tutaj tylko pogląd którą wersje
[link do oferty na Olx wygasł]


Panowie Pomocy!
b2rs
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2008
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: fiat
Silnik: 0,9
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Lut 2017, 13:46

Dość duży rozrzut. Po pierwsze Croma i Clio gabarytowo to przepaść. Croma w przyzwoitym stanie to koszt rzędu 15 tys zł. Diesel do takich przebiegów nie ma sensu, a jedyny sensowny silnik do Cromy to chyba właśnie diesle. 2.2 w benzynie Fiatowski jest nie udany, natomiast 1.8 Opla ciężko jest dostać. Ogólnie w takim budżecie polecam coś typu Chevrolet Lacetti, Megane II, Peugeot 406.
Ogólnie teść chyba jest cienko motoryzacyjnie skoro poleca Ci w budżecie 10 tys Croma i to po lifcie. Wersje poliftowe dochodzą nawet do 20 tys zł.
Przy Twoich przebiegach Croma w dieslu na dzień dobry będzie potrzebowała wycięcia dpf, jeśli to wersja 150 konna usunięcia klapek wirowych bo przy takim przebiegu jeśli jeszcze są na pewno zaczną głupieć, do tego dochodzi koło dwumasowe które przy takim przebiegu może wymagać wymiany, turbina i wtryski = kolejne 10 tys zł.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Lut 2017, 13:51

Dzięki.
Diesel nie wchodzi w grę. Aż tyle nie jężdzę.
Jeżeli chodzi o Megana II kombi to, który silnik w benzynie polecasz?
Na co zwrócić przy nich uwage przy zakupie. Za 10 tys. dostanę coś w miarę sprawnego?
b2rs
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2008
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: fiat
Silnik: 0,9
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Lut 2017, 13:55

Najlepiej szukać 1.6. Ogólnie trzeba zwrócić uwagę na działanie urządzeń elektrycznych w Megance, do tego dochodzi koło zmiennych faz rozrządu - przy odpalaniu trzeba słuchać czy nie grzechocze, czasami padają cewki ale wystarczy wymiana na Beru. Zawieszenie przód McPherson, tył belka - tanie w naprawach. Nadkola przód są plastikowe więc odpada tutaj problem korozji. Warto sprawdzić czy działają obie karty do odpalania i otwierania auta. Jeśli jest system Hands Free który bywa awaryjny to również trzeba sprawdzić czy działa ok. Myślę że wersja przed liftowa jest do znalezienia w przyzwoitym stanie w granicach 10 tys zł. Unikaj aut sprowadzanych z Francji. Najlepiej szukać czegoś Polskiego, ewentualnie już z Niemiec.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Lut 2017, 13:58

Dostaniesz ale pamiętaj że o stanie technicznym nie decyduje rocznik. Omijaj handlarzy. Do meganki dobry będzie każdy silnik benzynowy ze wskazaniem na 1,6. Pamiętaj że autko ma swoje lata więc czujność, kubeł zimnej wody i baczne i zimne spojrzenie. Nie nastawiaj się też w tym budżecie na konkretny model bo lepiej kupić coś pewnego niż o opinii niezawodnego z niepewnego źródła i niewiadomej przeszłości. Do zestawienia dorzuć perzota 406 1,8, opla astrę i fokusa a także lagunę z benzynowym silnikiem. Popytaj też znajomych może ktoś coś sprzedaje albo sprzedać planuje. Zakup auta od znajomego ma szereg zalet i jedną wadę (możecie już znajomymi nie być)
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

09 Lut 2017, 14:01

Właśnie Focus mk1 kombi w fajnym stanie to również auto godne polecenia. Silnikowo w zasadzie po przesiadce z Seicento 0.9 każdy będzie dużo lepszy czy to 1.4 czy 1.6 w autach które wymieniliśmy.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007