Rodzinne auto do 20tys benzyna+LPG

09 Cze 2015, 23:18

Cześć,

Nadciąga czas rozstania z moją EJ9 D14A4. Od razu napiszę, że jakby było mnie stać to pewnie kupiłbym UFO i nie gazował, ale na chwilę obecną inne rzeczy są ważne. Na lepsze auto przyjdzie jeszcze czas.

Mam do wydania ok 20tys. Około to nie 25. Może być 19tys albo 21. Z instalacją gazową albo do zainstalowania LPG.

Autem chcę jeździć około 5 lat. Może więcej jak się nie będzie psuło.

Przebiegi od 1k miesięcznie w górę, dość dużo miasta. Niektórzy napiszą, że bez sensu gaz, ale jak chcę jeździć 5 lat to 1 rok zwróci się instalacja, a potem już oszczędzam.

Moje wymagania:

-kombi/hatchback, 5 drzwi,
-najważniejsze - tanie naprawy, mam świadomość, że auto 7-10 letnie to nie nówka i czasem trzeba coś w nie włożyć, nie chcę jednak skarbonki,
-ogólnie tania eksploatacja,
-silnik benzyna dobra do gazu, prosta, znana,
-rocznik absolutnie min. 2005,
-bezpieczeństwo jak największe, wiem, że to śmiesznie może zabrzmieć ale im więcej gwiazdek NCAP, tym lepiej, woże dziecko i to też jest jeden z głównych motywów zmiany auta,
-duży bagażnik (dziecko),
-osiągi podobne bardziej do mojego obecnego auta niż do Fabii SDI, ale wiem, że tutaj jest dużo wyrzeczeń,
-klima chyba nie muszę pisać,
-komfort przynajmniej w miarę, mi tam jest dobrze w mojej EJ9 więc chyba bardziej tyłek boleć od nierówności już nie może ;),
-marka bez znaczenia, nie jestem specjalnie uprzedzony, uwielbiam japońskie samochody, ale na to przyjdzie jeszcze czas,


Znalazłem 3 auta.

1. Octavia II sprzed faceliftingu oczywiście 1.6 102KM 2005 albo 2006, nie patrzę już na Octavię I bo to chyba bez sensu, to jest już stara konstrukcja,

zalety:
-silnik najlepszy chyba do LPG w historii, najprostszy z moich typów,
-olbrzymi bagażnik, bezkompromisowy i nie w kombi,
-wolna utrata wartości,
-w miarę poprawne wnętrze,
-komfortowe zawieszenie - wielowahaczowe,
-duża podaż, można łatwo trafić egz. z PL z historią z ASO,

wady:
-silnik nieco za słaby na tę budę jednak, a w stosunku do spalania to w ogóle szału nie ma,
-wygląd (przynajmniej dla mnie),
-4 gwiazdki NCAP,
-wysoka cena, za 20tys chyba cieżko będzie z gazem, może bez,
-wielowahaczowe zawieszenie jednak może być bardziej kosztowne w naprawie,

2. Astra H z silnikiem 1.8, 125 KM tylko kombi i tylko rocznik 2005 , ostatni chyba z tym motorem,

zalety:
-silnik już daje w miarę radę, niezły moment,
-5* NCAP,
-mocne zawieszenie i tanie w naprawie,
-tanie części,
-wygląd nienajgorszy,
-można wyhaczyć niezły egzemplarz pod względem wyposażenia,
-fajny rozstaw osi, więc chyba trochę lepiej się prowadzi niż Octavię,

wady:
-pali jednak trochę więcej choć przy instalacji nie ma aż takiego bólu,
-musi mieć na 100% LPG, inaczej pójdę z torbami z paliwem, nie mogę zostawić samej benzyny, albo kupić z LPG
-niska podaż, wszystko praktycznie z Niemiec, mało egzemplarzy
-tylko 2005, cena ciut niższa niż przy Octavii, ale znowu wszyskto z Niemiec więc nie wiadomo czy nie kręcone,
-toporne wnętrze, ale to ma mniejsze znaczenie,
-bardziej wadliwa elektryka silnika niż u rywali,

3. Renault Megane II, 2008 albo 2009, 1.6 113 chyba KM, kombi,

zalety:
-najmłodsze, 6-7 letnie auto można wyciągnąć za te 18-19 tys.
-silnik pomimo, że ma średni moment to jest już niezły, coś pomiędzy 1.6 Octavii, a 1.8 Opla,
-silnik najbardziej oszczędny, jak mi się odwidzi to nie zainstaluje LPG i przeżyje,
-tanie części zamienne, łącznie z silnikiem,
-nienajgorsze wnętrze, choć podobno trzeszczące,
-wygląd ok,
-mocna konstrukcja, 5*NCAP


wady:
-szybka utrata wartości,
-wkurzające drobne awarie elektryki, cholerna karta hands free czy coś takiego,
-ogólnie chyba wyższa awaryjność,


Generalnie 3 podobne auta, pod względem długości, osiągów, prostoty silników, ale jednak są różnice.

Jeszcze myślałem o Lagunie II z 2007 roku 2.0 135 KM krajową najlepiej z historią serwisową z ASO. Tylko nie wiem czy nie lepiej brać rok, dwa lata młodszą Megane nawet z teoretycznie słabszym silnikiem 1.6. Kusi ten fajny moment obrotowy 191Nm i dobra reakcja na LPG.
Ewentualnie Megane II z tym silnikiem i to kombi ale to ze świecą chyba szukać trzeba i tylko import. Chociaż osiągi ma już w porządku..

Macie może inne pomysły?

Nie wiem czy rozważać diesla, chyba nie skoro dojazdy do pracy max 20km. A jak dłuższe by były kiedyś to gaz też da radę.

Z góry dziękuję za rady.
giancardi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Civic EJ9

10 Cze 2015, 09:49

Z tych Octavia będzie najgorsza właśnie z racji silnika ale też za to, że przepłacasz za znaczek więc głównie to będą jakieś wytłuczone trupy z podstawowym wyposażeniem. Takie wersje straszą tandetą - jeżdżę służbówką. Bardzo podoba mi się jednak mnogość schowków więc dla rodziny jak znalazł.
Wczoraj zrobiłem nią w nocy długą trasę i mogę powiedzieć, że ktoś kto zaprojektował tą kierownicę powinien siedzieć w więzieniu dla ergonomistów. Byle przejechać 50km i ręka boli powyżej nadgarstka co mi się w żadnym samochodzie nie zdarzyło. Bogatsze wersje zapewne mają lepszą.

Astra dla mnie najciekawsza opcja, a z wnętrzem bym nie przesadzał, bo w Octavii nie jest lepiej. Nie wiem nad czym się ludzie zachwycają. Prosto i tyle, choć do mnie plastik ala aluminium nie przemawia.

Megane II nie jest zbytnio udanym autem i w nim sprawdza się zasada, ze im mniej elektroniki tym lepiej. Jednak te egzemplarze z końca produkcji są już lepszej jakości podobnie jak Laguna II po fl. Jak zależy Ci na wygodzie to zdecydowanie najlepsza będzie Laguna z bardzo dobrym silnikiem wytypowanym przez Ciebie.

Co do kręcenia liczników to czy z zagranicy czy z PL nie ma reguły, bo i te i te mogą mieć mimo książki serwisowej (podrobionej), którą łatwo kupić na allegro wypełnioną. Ważne aby nie kupować po taniości od handlarzy.

Jak lubisz Japończyki to może Corolla e12 kombi z końca produkcji z silnikiem 1,6? Jednak trzeba zainwestować w dobry gaz i lepszego montera.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Cze 2015, 10:28

giancardi napisał(a):-kombi/hatchback, 5 drzwi,
-najważniejsze - tanie naprawy, mam świadomość, że auto 7-10 letnie to nie nówka i czasem trzeba coś w nie włożyć, nie chcę jednak skarbonki,
-ogólnie tania eksploatacja,
-silnik benzyna dobra do gazu, prosta, znana,
-rocznik absolutnie min. 2005,
-bezpieczeństwo jak największe, wiem, że to śmiesznie może zabrzmieć ale im więcej gwiazdek NCAP, tym lepiej, woże dziecko i to też jest jeden z głównych motywów zmiany auta,
-duży bagażnik (dziecko),
-osiągi podobne bardziej do mojego obecnego auta niż do Fabii SDI, ale wiem, że tutaj jest dużo wyrzeczeń,
-klima chyba nie muszę pisać,
-komfort przynajmniej w miarę, mi tam jest dobrze w mojej EJ9 więc chyba bardziej tyłek boleć od nierówności już nie może ,
-marka bez znaczenia, nie jestem specjalnie uprzedzony, uwielbiam japońskie samochody, ale na to przyjdzie jeszcze czas


Nr 1 wg mnie to Renault Laguna II FL w wersji kombi. Najtrwalszy silnik w tym aucie to 2.0T, który nie pali o wiele więcej niż 2.0. Lubisz auta japońskie więc może Mazda 6? Z budżetem 20 tysięcy spokojnie znajdziesz zadbane auto bez rdzy. I nie patrz tak na ten rocznik, bo to że auto będzie z 2004 roku to kompletnie nic nie zmienia. Z ciekawych aut w tym budżecie to jeszcze Citroen C5 II.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

10 Cze 2015, 11:53

Dziękuję za rady!

Laguna II mi się bardzo podoba, najbardziej z tych wszystkich, tylko ten pseudonim Królowej Lawet sprzed Faceliftingu mnie mocno dość odstrasza. Nawet od biedy styknąłby liftback, kombi już trochę za długie, żona ma też jeździć. :P Silnik da radę nawet bez Turbo. Im mnie do psucia tym lepiej.

Szukałem w necie, ale dużo nie znalazłem co konkretnego naprawiono po lifcie.

Czy zawieszenie w Lagunie II i Megance II jest takie samo? Bo wiem, że tu i tu belka. Ile takie zawieszenie może wytrzymać? 30tys? Bo jeżeli to jest kwestia zrobienia remontu za 700 złotych raz na 30tys. to jest luz, ja chcę zrobić tym autem do około 60-80tys. podejrzewam, potem taka Laguna pójdzie na złom pewnie. :D

Piszą, że w Lagunie słabe to zawieszenie jest, ale o Megane się tak nie pisze. Za to w Megance piszą o przodzie.
Tylko biję się z myślami, czy Megane II z końca produkcji nie będzie dużo tańszy w utrzymaniu. No i można dostać ładne kombi. Silnik słabszy, ale też oszczędniejszy.

Mazdy 6 i Corolli nie chcę gazować. Jak myślę o rdzy w Maździe to mnie skręca.

C5 trochę już za duża.
giancardi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Civic EJ9

10 Cze 2015, 21:44

A co możecie powiedzieć jeszcze o Audi A4 B6, 1.8T albo 2.0? Pewnie 2.0 tańsze w eksploatacji brak dwumasy i brak turbiny.
Kwestią kosztowną jest zawieszenie z przodu jeszcze.
giancardi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Civic EJ9

10 Cze 2015, 22:43

Skoro tak lubisz japońskie to może crv 2 gen? Jedynie z rocznikiem będzie problem, ale 2004 może ustrzelisz w tych pieniądzach. Poza tym wszystko pasuje do wymagań :)
runForestRun
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 03 03 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: nie mam
Paliwo: Benzyna

11 Cze 2015, 10:32

giancardi napisał(a):A co możecie powiedzieć jeszcze o Audi A4 B6, 1.8T albo 2.0? Pewnie 2.0 tańsze w eksploatacji brak dwumasy i brak turbiny.

2,0 czasem lubi trochę oleju chlapnąć ale tak to dobry do LPG i się nie psuje
1,8T zdecydowanie lepiej jedzie turbo i dwumasę zregenerujesz za 600-700zł za element. LPG już musi być lepszej jakości i co ważne ogarnięty gazownik.

Zawias 1500zł średnio co 70tys. km. Dużo aut z marnym wyposażeniem (np. korbki z tyłu i radio z marketu). Po podliczeniu kosztów utrzymania wychodzi podobnie do BMW e46 i niewiele taniej od Lexusa IS 200.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Cze 2015, 20:27

CR-V nie bardzo, nie chcę tam ładować LPG.

Gorsze wyposażenie w postaci korbek w A4 z tyłu nie byłoby jakieś strasznie frapujące. Zwłaszcza, że z tyłu dzieci tylko. ;)

Powiedźcie mi jak tylko z ergonomią A4, bo widzę, że te drzwi z tyłu są dość małe i może jest mało miejsca z tyłu, na zasadzie, że bardzo mało.

Widzę jednak, że 2.0 131 ma to samo sprzęgło i dwumasę, więc kosztami różnią się tylko turbiną.
giancardi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Civic EJ9

12 Cze 2015, 09:50

Auta typu klasa średnia premium czyli A4, e46, klasa C, IS nigdy nie były mistrzami przestronności. Jak szukasz przestrzeni z tyłu to z tej klasy lepiej szukać coś w stylu Forda Mondeo, Hyundaia Sonaty

Praktycznie każdy o większej pojemności powyżej 120-130 koni ma dwumasę niezależnie od marki ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010