Rodzinne auto Minivan lub duży SUV

25 Gru 2024, 21:33

Część, obecnie jeżdżę c5 2.0hdi, jest problem-auto stało się za ciasne. Tak wiec szukam auta dla wysokiej osoby 195cm. Tak żeby spokojnie zmieściły sie z tyłu foteliki. Mile widziany duży bagażnik około 500 litrów. Auto ma być przestronne i najlepiej "w miarę" tanie w utrzymaniu. Chciałbym silnik który rozpedzi auto w okolicach 10sek do setki, benzyna pod lpg. Najlepiej manual 6 biegów.
Rozważam:
CRV III 2.0 pb
Outlander 2.0/2.4 pb
Santafe II 2.4/2.7 pb
Journey 2.4 pb - mega mi sie podoba to auto , jednak przerażające sa ceny części i ich dostępność.
Grand Caravan - jak wyżej
Verso i 500L wydają sie być troche za małe
Mazda 5 - obawiam sie poboru oleju w 2.0 i korozja
Jest jeszcze Zafira C 1.4t - sa różne opinie o silniku do tego M32.

Może macie jeszcze jakieś propozycje?
Budżet 30-35 tyś. Diesla wykluczam - po przeprowadzce robię krótkie odcinki. Ogólnie mam mentlik. Please help!
Cegla
Nowicjusz
 
Posty: 6

25 Gru 2024, 21:39

Cegla napisał(a):Tak żeby spokojnie zmieściły sie z tyłu foteliki.


Ile tych fotelików?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2746
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Gru 2024, 21:45

Całe dwa, ale chłopcy szybko rosną, c5 uchodzi za auto rodzinne. Poległo pod tym względem. Ja ustawiam fotel na maxa do tylu, ze względu na mój wzrost i miejsca na nogi prawie nie ma. Dlatego stawiam na przestronność.
Cegla
Nowicjusz
 
Posty: 6

25 Gru 2024, 21:55

Cegla napisał(a):c5 uchodzi za auto rodzinne


I takie jest, to ty się nie mieścisz w "standardzie"

Cegla napisał(a):Dlatego stawiam na przestronność.


Będziesz siedział wyżej to będziesz miał inny kąt ugięcia kolan ale i tak musisz wsiąść i się przymierzyć.

Cegla napisał(a):do tego M32.


Lepsze m32 niż zardzewiała buda w nastoletnim japońcu :ok:


Osobiście zacząłbym od S-Max 2.0/2.5
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2746
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Gru 2024, 22:04

franccc napisał(a):Osobiście zacząłbym od S-Max 2.0/2.5

Celowo tego auta nie wymieniłem byc może błędnie.
S-max ponoć też nie grzeszy odpornością na korozje. 2.0 ma problem olejowy - miałem 2 auta z tym silnikiem i oba jadły olej na potęgę. 2.5t jest jak na lekarstwo, ale poszukać można.
franccc napisał(a):Lepsze m32 niż zardzewiała buda w nastoletnim japońcu

Coś w tym jest.

franccc napisał(a):I takie jest, to ty się nie mieścisz w "standardzie"

Oj tam oj tam. Wlasnie dlatego chce zmienić.
A co sądzisz o wymienionych autach?
Cegla
Nowicjusz
 
Posty: 6

26 Gru 2024, 12:28

Mechanicznie są ok ale kwestia korozji będzie decydująca bo większość ma już z tym problemy. Grand caravana bym odpuścił bo to przerost formy nad treścią dla 2 fotelików. Journey to fajne auto (pomijając wykończenie wnętrza) ale nie wiem o jaką dostępność części ci chodzi - co konkretnie jest drogie? Czego nie ma? Na europę masz jego bliżniaczy model - fiat freemont.

Cegla napisał(a):S-max ponoć też nie grzeszy odpornością na korozje.


Nie ma idealnych samochodów, każdemu coś zarzucisz. Najmniej rdzewieją w obecnych czasach chyba francuskie marki ale tam znajdziesz inne "wady"
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2746
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Amarok 4MOTION
    Amarok jest najmłodszym modelem marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku w Argentynie, od maja 2012 roku samochód powstaje także w fabryce Volkswagena w Hanowerze. Dla Amaroka ...

26 Gru 2024, 13:03

Co do S-Max korozja jest dużym problemem i niestety ale silnik 2,0 jest silnikiem specjalnej troski.
Tak naprawdę jego użytkowanie trzeba zacząć od zalania naftą, potem płukanka jak nie pomorze to pierścionki i modlić się o głowicę bo wtedy całość sporo kosztuje $$$.
Z plusów po ogarnięciu tych "mankamentów" zyskuje się auto przestronne, fajne w środku, z dobrym prowadzeniem. W miarę stabilne mechanicznie.
No i jak ktoś dużo jeździ po autostradach to ta opcja jest kiepskim wyborem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10942
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Gru 2024, 13:13

szybki napisał(a):Co do S-Max korozja jest dużym problemem i niestety ale silnik 2,0 jest silnikiem specjalnej troski.


Jakie auto Twoim zdaniem jest w tych kryteriach dobrym wyborem? Juz pomijając nawet te 10sek do "setki"

Nie oszukujmy sie ale wydając 25-30 tys i robiąc remont silnika oraz korozje. Wyjdzie dużo.

W Hondzie była by to tylko korozja, a mechanicznie i elektronicznie auto praktycznie bez wad.

Zafira wydaje sie fajnym autem, jednak sprzeczne opinie na temat 1.4t i M32 powodują obawę kosztów napraw zbilzonych do tych z smaxa.
Cegla
Nowicjusz
 
Posty: 6

26 Gru 2024, 13:51

Gdyby nie wymóg benzyny, to można by było pomyśleć o 5008.
Zastanawiają mnie też te francuskie klony Outlandera.
Gdyby miały francuskie blachy i japońskie bebechy, to byłoby to auto wręcz idealne :lol:
Choć mitsu jak na japońca ma stosunkowo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Stare Outlandery widuje się dosyć często.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

26 Gru 2024, 13:55

Cegla napisał(a):powodują obawę kosztów napraw zbilzonych do tych z smaxa.

Ogólnie ciężko, bo w każdej opcji marka/model będzie "coś".

yeti65 napisał(a):Gdyby miały francuskie blachy i japońskie bebechy, to byłoby to auto wręcz idealne

Tu lepiej uważać :D
yeti65 napisał(a):Choć mitsu jak na japońca ma stosunkowo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Stare Outlandery widuje się dosyć często.

Oj niestety jest albo źle albo bardzo źle.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10942
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Gru 2024, 14:27

szybki napisał(a):Ogólnie ciężko, bo w każdej opcji marka/model będzie "coś".


Wiadomo, niema auta idealnego. Ale można wytypować auta które będą najlepszym rozwiazaniem. Wiadomo można źle trafić z egzemplarzem. Ale my tutaj tylko rozmawiamy. Więc gdybyś mial kupic takie auto dla siebie, był by to.....

yeti65 napisał(a):Choć mitsu jak na japońca ma stosunkowo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Stare Outlandery widuje się dosyć często.


Słyszałem duzo opinii ze gorzej jak w Mazdzie. Podobno 3 letnie już mają sporo nalotu na podwoziu.
Ale tak podobają mi sie tez te auta. Najmniejsze przekonanie mam do Renault.
Cegla
Nowicjusz
 
Posty: 6

27 Gru 2024, 12:56

Generalnie jako drugie auto posiadam seata Altea. I dochodzę do wniosku ze Altea XL była by na wielkość ok. Minusem jest jakość materiałów i silnik 1.6mpi. Zastanawiam sie czy Zafira c nie była by najrozsądniejszym wyborem.
Cegla
Nowicjusz
 
Posty: 6