REKLAMA
Cześć,
Przymierzam się do zmiany samochodu i liczę na wasze cenne rady, które naprostują mętlik jaki mam w głowie po tygodniowej lekturze internetowych ocen i opinii.
A więc sprawy wyglądają następująco:
Budżet: 40tyś brutto
Rejon: Śląsk
Użytkowanie: 70% miasto, jazda dynamiczna lecz bez szaleństw. Niemal codziennie korzystam w części trasy do pracy z autostrady.
Roczny przebieg: 20000tyś
Własne potrzeby:
- krajowy
- kombi (rodzina 2+1)
- sensowna ilość niutonometrów (wyprzedzanie itp.)
- podłokietnik i uchwyt na kubek
- rocznikowo od 2010
- dobre zabezpieczenie antykorozyjne
Z moich typów:
- Renault Laguna 3 Grandtour 2.0 dci 130KM/150KM (na 2.0T + załżenie LPG za mały budżet, pomijam już znikomą ilość ofert), tutaj mam obawy dotyczące uszkodzeń panewek. Biorę pod uwagę zakup samochodu i wstępną wymianę panewek na nowe, jednak nie jestem w stanie doszukać się informacji dotyczących orientacyjnych kosztów takiej operacji. Przy Megane 3 dci piszą o cenie porównywalnej z wymianą rozrządu, w Lagunie nie mam pojęcia ile taka operacja wyjdzie.
- Renault Megane 3 Grandtour, tutaj brałem warunkowo pod uwagę silnik benzynowy 1.6 do późniejszego zagazowania. Obecnie jeżdżę Subaru 2.0 125KM i Vectrą C 1.9. Moc Subaru to takie minimum jeśli chodzi o dynamikę auta biorąc pod uwagę ile zabiera 4x4 wraz z wagą samej budy.
Zastanawiałem się czy nie zdecydować się na 1.5 dci wraz z profilaktyczną wymianą panewek.
- Citroen C5 z silnikiem HDI - również nie skreślam tego modelu, wiem że ma swoje wady za lusterkami.
Odrzuciłem po drodze:
- Ford Focus, prowadzi się dobrze jednak środkowy tunel niemal wgniatał mi się w kolano. To samo przy wsiadaniu, strasznie dużo miejsca zajmuje deska rozdzielcza.
- Audi, VW, Mazda