Rodzinne kombi

15 Lip 2018, 23:21

tomekdk napisał(a):Gdybys jednak np. jezdzil 2 razy w tygodniu trase po 120 km to jak najbardziej diesel byłby odpowiednią opcja.


Przy nowym i sprawnym aucie to miałoby sens, ale nie przy używanym, gdzie nie znamy jego stanu. Owszem, taka trasa jest dobra dla diesla, ale jeśli wyjdą typowe bolączki diesla (dwumasa, wtryski, egr, turbo, dpf) to czy przy 10 kkm rocznie zaoszczędzi na te naprawy? Wątpię. To typowa zgadywanka. Jeśli autora tematu stać na wydanie kilku tysięcy z portfela ot tak, to spoko, przychylam się do tej opcji. Jeśli koszty rzędu 2-3k na jeden serwis to za dużo, to nie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Lip 2018, 23:31

Większość diesli z ogłoszeń kręci dużo większe przebiegi niż benzynki, a zatem wszystkie podzespoły auta są bardziej zużyte. Nie ma zatem sensu szukać wśród wyeksploatowanych aut, w których pakiet startowy będzie droższy.

Dorzucam do zestawienia Avensisa III, nudny, ale bezproblemowy w eksploatacji np.:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

16 Lip 2018, 14:00

remikrmk napisał(a):-tempomat
-elektryczne szyby przód i tył
-elektryczne lusterka
-automatyczna klimatyzacja
-dobre nagłośnienie :)
- brak skórzanej tapicerki


powyższe wyposażenie ma każde auto klasy D i absolutna większość klasy C. Niemniej jednak dla mnie nieporozumieniem jest BRAK SKÓRZANEJ TAPICERKI. kolego przy dzieciach skóra nie jest widzi mi się ale absolutną koniecznością (ten co miał potwierdzi) gdyż jest po prostu praktyczna - nie plami się, wszystko z niej zetrzesz, a utrzymanie w czystości nie jest najmniejszym problemem. Wspomniane przez ciebie auta mają też tzw atermiczne szyby które powodują że wsiadanie do auta nawet z czarna skóra w słoneczny dzień nie powinno być problemem.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

16 Lip 2018, 19:19

diddy79 - skóry nie chcemy i to się nie zmieni. Znamy jej zalety ale pomimo tego w naszym aucie jej nie będzie.

Ossy - Avensis nudny? Pojęcie mocno względne. Jeśli chodzi o wygląd auta to zupełnie nie mam potrzeby aby moje wyróżniało się z tłumu, może być takie same jak ma milion innych osób i mi to problemu nie robi. Wspomniana wcześniej Octavia jest tego przykładem :)

Odnoszę wrażenie, że Wasze wypowiedzi o dieslu są spowodowane tym, że wg Was 10tys km rocznie musi oznaczać jazdę króciutkimi odcinkami po mieście, gdzie nie ma on kompletnie zalet. Wiem o tym i z tym się zgadzam. Z tym, że u mnie mały przebieg oznacza, że auto nie jest użytkowane na codzień a od święta i wtedy są to przejazdy przynajmniej powyżej 50km. Po mieście jeżdżę raz, może dwa razy w tygodniu, po zakupy i to tyle. Więc jak widać nie zawsze mały przebieg oznacza ciągłą eksploatację w ruchu miejskim. Tyle dygresji. W dieslu najbardziej odpowiada mi i do tego się przyzwyczaiłem moment obrotowy dostępny od najniższych obrotów. Na trasie nie jest to bez znaczenia.

Jak najbardziej biorę pod uwagę benzynę, z tym że odsetek ogłoszeń jeśli chodzi o kombi z PB jest znikomy. Jeśli dodać do tego polskie pochodzenie to zaczyna być krucho. Ale kto szuka ten znajdzie ;)

Czy któreś z aut z segmentu C ma opinię auta pojemnego, mało awaryjnego i wygodnego? W sumie nie zastanawiałem się za wiele nad samochodami z tego segmentu, stąd moje pytanie.

remik
remikrmk
Nowicjusz
 
Posty: 23
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 508sw
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

16 Lip 2018, 19:27

remikrmk napisał(a):Odnoszę wrażenie, że Wasze wypowiedzi o dieslu są spowodowane tym, że wg Was 10tys km rocznie musi oznaczać jazdę króciutkimi odcinkami po mieście


Nie. Przy takim przebiegu oszczędności na paliwie nie wystarczą na typowy serwis nowoczesnego diesla i tyle. Jazda po mieście owszem, przyspiesza zużycie podzespołów ale głównie chodzi o opłacalność przy danym przebiegu.

Przykładowo, powiedzmy że diesel spali 6 litrów, a benzyna 9 litrów. Ceny paliw a są praktycznie takie same. Przy 10 kkm roczna różnica w paliwie wyniesie ~1500 zł. Tyle nawet na dwumasę nie wystarczy.

Oczywiście nie mówię, że musi się coś popsuć przez ten czas, ale kupujesz auto używane, nikt nie sprzedaje samochodu po kosztownych naprawach i zazwyczaj oddaje gdy coś trzeba wymienić, ryzyko jest.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Lip 2018, 19:38

Autor tematu kupi auto 8-10 letnie, realnie takie diesle mają już 200 tys. przebiegu, w ciągu 8-9 lat dokręci do 300 tys.km, czyli przy takim przebiegu na pewno zrobi sprzęgło z dwumasą (w nowoczesnym dieslu to koszt 1,5-3tys.zł), do tego coś z listy powyżej... i oszczędności na paliwie się skończą. Taki Avensis 1.8 pali średnio 7,5l benzyny czyli jakiś 1-1,5l więcej jak diesel. Owszem ma gorsze osiągi, ale tam dosłownie nie ma co się psuć. Policz sobie nawet zwykłe coroczne przeglądy z wymianą oleju i filtrów, które będą tańsze w benzynie. W 1.8 VVTI masz rozrząd na łańcuchu, więc kolejny ~1000zł zostaje w kieszeni względem diesla.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

10 Sie 2018, 19:40

Ostatnie kilka tygodni uświadomiło mi jak trudno kupić auto u nas w kraju. Kupić w sumie nie problem, zaczyna się on gdy zawęzimy pole poszukiwań.

Na 100% jestem przekonany, że chcę kupić benzynę. Już tutaj odpada mi jakieś 80% ogłoszeń. Kolejną rzeczą jest bezwypadkowa historia auta, kupione w Polsce i max 2 właściciel. Zostaje mi max 10% aut oferowanych w ogłoszeniach. Gdy odrzucę auta poflotowe zostaje może 5%. Samo życie...

Oglądnąłem kilka aut, do których się przymierzam. Przeglądnąłem je pod kątem przestronności/użyteczności/wyglądu. Żadnym z nich jeszcze nie jeździłem. Wyrobiłem sobie zdanie na każde z nich i mam swój ranking. Jeśli ktoś ma konkretne plusy i minusy to danego modelu niech da znać. Czytuje autocentrum i inne portale. Ale opinii nigdy za dużo.

1. FORD MONDEO IV KOMBI 2.0 DURATEC 145 KM 107 KW (-brak 6 biegu)
2. CITROEN C5 III TOURER 1.6 THP 156 KM 115 KW
3. RENAULT LAGUNA III GRANDTOUR PHASE II 2.0T 170 KM 125 KW
4. MAZDA 6 II KOMBI FACELIFTING 2.0 MZR 155 KM 114 KW
5. SKODA OCTAVIA III KOMBI 1.4 TSI 150 KM 110 KW

Jeśli nie znajdę nic z podanych poniżej aut do 40000zł, wtedy dołożę około 10000zł i kupię Seata Leona ST 1.4 TSI 140 KM 103 KW. Ten samochód najbardziej do mnie przemawia, jeździłem nic trochę i bardzo mi przypasował. Myślę, że w granicach 50000zł jest do dostania.

Chyba będę musiał rozglądać się za granicą i ściągnąć samemu ew. znaleźć kogoś zaufanego kto się tym zajmuje (nie wiem czy to nie będzie trudniejsze niż kupno w Polsce ;)
remikrmk
Nowicjusz
 
Posty: 23
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 508sw
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

10 Sie 2018, 20:40

1. FORD MONDEO IV KOMBI 2.0 DURATEC 145 KM 107 KW (-brak 6 biegu) - ok, tylko takie Mondeo dorwiesz spokojnie za 30 tysięcy, więc masz w kieszeni 10 tysięcy na serwis
2. CITROEN C5 III TOURER 1.6 THP 156 KM 115 KW - to jest bardzo kiepski silnik, odrzuć tę wersję (jeśli już to wolnossące 2.0 jest ok)
3. RENAULT LAGUNA III GRANDTOUR PHASE II 2.0T 170 KM 125 KW - ok
4. MAZDA 6 II KOMBI FACELIFTING 2.0 MZR 155 KM 114 KW - ok
5. SKODA OCTAVIA III KOMBI 1.4 TSI 150 KM 110 KW - za mały budżet, tak w okolicach 50 tysięcy coś znajdziesz
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Sie 2018, 14:28

Skąd jesteś? Znajomy importer, którego mogę polecić z czystym sumieniem ma Lagunę III 2.0T 170KM Grandtour na sprzedaż.
Było: '02 Laguna IIphI 2.2dCi, '99 Astra F 1.6 8V, '05 Vel Satis 2.0T, '02 Laguna IIphI V6 24V, '06 Laguna IIphII 2.0dCi
Jest: '06 Vel Satis 2.0T, '06 Laguna 2.0dCi 173KM GT
Roadkiller
Aktywny
 
Posty: 436
Zdjęcia: 4
Miejscowość: GCH
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Laguna IIphII
Silnik: 2.0dCi 173KM GT
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

11 Sie 2018, 15:41

Jeśli chodzi o Lagunę to 2.0T 170 KM 125 KW odpada ze względu na to, że występuje tylko w wersji z automatyczną skrzynią, której nie chcę. Tu dzięki koledze Roadkiller za poinformowanie mnie w tej kwestii. Zostaje więc tylko 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW z racji tego, że auta starszego niż rok 2011 też nie chcę. I uprzedzając sugestie - wiem, że to nie rocznik jeździ a stan ale wykładając sporo gotówki mogę mieć swoje wymagania i to jest jedno z nich ;)
remikrmk
Nowicjusz
 
Posty: 23
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 508sw
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sie 2018, 15:48

remikrmk napisał(a):Jeśli chodzi o Lagunę to 2.0T 170 KM 125 KW odpada ze względu na to, że występuje tylko w wersji z automatyczną skrzynią, której nie chcę.


Wersja z automatem 170ps
Wersja z manualem 204ps
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Sie 2018, 15:52

204ps odpada, nie szukam aż takich wrażeń tylko rodzinnego kombi, które nie zje mnie kosztami utrzymania i spalania :)
remikrmk
Nowicjusz
 
Posty: 23
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 508sw
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sie 2018, 16:06

Przecież on się od 170ps niczym oprócz programu nie różni
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Sie 2018, 16:17

Jeśli chodzi o Mondeo - czy ktoś z Was ma/miał doświadczenia z 1.6 ECOBOOST 160 KM 118 KW i mógłby porównać go do 2.0 DURATEC 145 KM 107 KW. Głównie chodzi mi o trwałość i koszty eksploatacji.
remikrmk
Nowicjusz
 
Posty: 23
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 508sw
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sie 2018, 16:19

jedzie lepiej a serwis jest droższy

eb to jedne z bardziej udanych, nowoczesnych konstrukcji ale na jakąś spektakularną trwałość nie licz
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km