Rodzinne kombi

11 Sie 2018, 16:36

Spytam raz jeszcze o Peugeota 508 w benzynie. Czy naprawdę powinienem dać sobie z nim spokój i nic dobrego ze współpracy z tym motorem nie wyniknie czy może jednak? Od dawna chodzi mi ten samochód po głowie, bryła i wnętrze jest dla mnie ideałem. Ktoś jeździ/użytkuje PB w 508?
remikrmk
Nowicjusz
 
Posty: 23
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 508sw
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sie 2018, 19:29

Odpuść, jest tam ten sam silnik thp co w C5, ma swoje problemy a na 1.6vti nie warto zwracać uwagi przy tak dużym aucie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Kwi 2019, 14:32

Wracam do tematu po raz kolejny, służbówka się kończy, czas na zakup.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

nr VIN: VSSZZZ5FZER105010
nr rej: BNK295

5 lat, 180000km przebiegu, 1.4tsi 140km. Przebieg jak najbardziej realny i w związku z nim pytanie do osób, które są obeznane w temacie. Jak z trwałością tych jednostek przy takich przebiegach? Czy warto się zainteresować? Z tego co wyczytałem na szwedzkiej stronie, bo z tego kraju jest import, auto miało 4 użytkowników - to mnie mocno zastanawia.
remikrmk
Nowicjusz
 
Posty: 23
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 508sw
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

26 Kwi 2019, 17:42

Silnik póki co bez wad, nowa odsłona EA211 nowy rozrząd, nowa konstrukcja.
No ale to są młode silniki, czas pokaże.
Natomiast no 4 właścicieli w aucie który ma 5 lat, na pewno mocno podejrzane, no ale chwileczkę kupujesz świeże auto, nie 20 letnie, nie lepiej poszukać coś salon PL i bardziej jeden właściciel?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Fakt inna kasa trochę, no ale pewniejszy, z Polski, z resztą tamten egzemplarz podejrzany i chyba zbyt tani.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

26 Kwi 2019, 20:58

remikrmk napisał(a):Z tego co wyczytałem na szwedzkiej stronie, bo z tego kraju jest import, auto miało 4 użytkowników - to mnie mocno zastanawia.

Pionek napisał(a):Natomiast no 4 właścicieli w aucie który ma 5 lat, na pewno mocno podejrzane


Nic nie jest podejrzane, musicie się doszkolić. W tych szwedzkich bazach jako "właściciel" figuruje każdy dealer/handlarz, przez którego łapy auto przeszło. W praktyce może wyglądać to tak, że auto miało fizycznie jednego użytkownika a Ci "pozostali trzej" to dealer, który sprzedał auto jako nowe, bank który mógł być leasingodawcą - później auto mogło przejść na własność osoby leasingującej - a ostatnim "handlarz", który puścił to na eksport.

BTW ostatnio było na forum jakieś kilkuletnie auto ze Szwecji, przy którym wyskakiwała liczba użytkowników - 16
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Kwi 2019, 21:24

Dzięki Invi za poradę, człowiek uczy się całe życie.

Pionek - budżet oscyluje w granicach 50tys więc zgadzam się z tym co napisałeś ale szukam różnych opcji dlatego też zainteresowałem się tym o którym pisałem. Ten z Twojego linka na pierwszy rzut oka mi się podoba, niby wszystko gra ale w autobazie jest jedna szkoda. Jutro będę dzwonił i się dowiadywał.

Leon ST / Focus III / Octavia III / Golf VII - wszystkie w kombi - w sumie chyba tylko te 4 biorę pod uwagę na chwilę obecną. Jeśli chodzi o silniki to benzyna i przynajmniej 200nm. Z PL, bezwypadek, kilka bajerów z wyposażenia i robi się krucho z dostępnością. Cóż, pozostaje być cierpliwym choć czasu mało.
remikrmk
Nowicjusz
 
Posty: 23
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 508sw
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    NISSAN NV200 LONDON TAXI
    Nissan przedstawił śmiałą, przyszłościową wizję londyńskiej taksówki - model NV200 London Taxi - skierowaną do 300 tysięcy codziennych użytkowników tego środka transportu. NV200 London Taxi emituje zdecydowaniem ...

26 Kwi 2019, 22:14

Oferty komisów dealerskich przeglądasz?
Dorzuć do listy astrę j i kupisz 1.4T bez problemów
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Kwi 2019, 22:30

No właśnie miałem pytać o komisy dealerskie i inne miejsca. Gdzie poza otomoto i olx szukać aut? Są inne zbiorcze strony czy też mam szukać każdego dealera, w każdym mieście? ;)

Co do Astry J to jakoś to nie moja bajka.
remikrmk
Nowicjusz
 
Posty: 23
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 508sw
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

26 Kwi 2019, 22:58

Wchodzisz na stronę marki i szukasz zakładki "auta używane"

I nie ograniczaj się do "marek", które bierzesz pod uwagę bo rózni dealerzy różne auta biorą w rozliczeniu i nie jest powiedziane, że u dealera suzuki nie kupisz fajnego forda.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Kwi 2019, 11:36

Jeśli chodzi o auta ze Skandynawii, bo chcę z ciekawości przeglądnąć ten rynek, na jakich stronach najlepiej szukać?
remikrmk
Nowicjusz
 
Posty: 23
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 508sw
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

28 Kwi 2019, 11:44

Auta z Danii osoba spoza Danii może kupić głównie od duńskich komisów eksportujących, tutaj jest największy i najpewniejszy:
https://www.bilbasen.dk/find-en-forhand ... esc&page=1
A więcej jest na [link do mobile.de wygasł] ... zaznaczaz kraj pochodzenia - Dania.
Jak coś wybierzesz to daj mi znać, ewentualnie przebieg i bezwypadkowość sprawdzisz sobie na stronie http://www.samochodyzdanii.pl
tomekdk
 

28 Kwi 2019, 12:52

To ja się może podepnę.
Owszem, jak w dieslu coś wyskoczy do naprawy to są jakieś tam koszty, ale 2.0TDCi/HDI to raczej są dość tanie w naprawie w porównaniu do innych diesli. Jak już to się zrobi to można latać tysiące km.
DPF nie przysparza większych problemów. Dwumasa, wtryski wytrzymują 200-300k km.
Można spokojnie kupić z salon PL z przebiegiem koło 150k km.

Te polecane turbodoładowane benzyny też mają swoje bolączki i też wyskakują awarie, które są liczone w tysiącach PLN. Plus dodatkowe smaczki, jak przegrzewające sie EB.
Na pewno nie są to silniki bezobsługowe.
adamura88
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 19 10 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

28 Kwi 2019, 14:01

Żaden silnik nie jest bezobsługowy i każdy doskonale zdaje sobie z tego sprawę, choć nie każdy chce do tego się przyznać :)

Znam koszty obsługi diesla, znam benzyny. Kupując auto godzę się na jego utrzymanie i jeśli padnie wtrysk to go wymienię, jeśli turbina to to samo itd. Mnie to nie przeraża bo jestem tego świadomy.

Wracając do tematu, budżet mam ustalony na 50.000zł i go nie przekroczę. Taki ustaliłem sobie limit i ani złotówki więcej nie dorzucę. Kolejną sprawą jest to, że pomimo iż dużo słyszałem dobrego, właściwie same superlatywy, o silnikach wolnossących to nie odpowiada mi ich charakterystyka i dlatego szukam tylko i wyłącznie z turbiną.

Podsumowując moje widzimisie i potrzeby:
- KOMBI
- silnik z turbiną
- min. 200nm
- bagażnik powyżej 500l
- rok powyżej 2012
- tempomat, klima auto, elektryka szyb i lusterek, światła dzienne, skrzynia manual, brak skóry ew. wstawki, czujniki cofania, podłokietnik, dobre audio
- jak najlepsze wyciszenie auta/komfort jazdy
- spalanie w cyklu miejskim w normalnej jeździe poniżej 9l
- priorytetem jest benzyna, diesel może być ale z niskim przebiegiem :)

Segment raczej C, D to już inne koszty utrzymania a nie lubię płacić za dużo ;)

Koncert życzeń, który realizuję powoli ale jeśli macie konkretne typy, które wpiszą się w temat to jak najbardziej wezmę je pod uwagę. Mogą być na pw. Za konkretną pomoc mogę się odwdzięczyć :)
remikrmk
Nowicjusz
 
Posty: 23
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 508sw
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna