Rodzinne kombi

08 Lut 2017, 17:17

Cześć.

Powoli zaczynam dojrzewać do zmiany swojego samochodu, jakim jest Seat Toledo 1.9 Tdi (110KM) z 2000r. Jest to mój pierwszy i jak na razie jedyny samochód. Mam go już od 9 lat i zaczynają mu dolegać choroby wieku dojrzałego :roll: Samochód generalnie jest świetny, praktycznie niezawodny i wygodny ale doszliśmy razem z żoną do przeświadczenia, że chcemy w końcu wymienić go na coś nowszego i trochę bardziej praktycznym bagażnikiem bo ten ma mały otwór załadunkowy, choć sam w sobie jest bardzo pojemny. Z mechanicznego punktu widzenia miałem tylko dwie awarie przez ten czas, jakimi była wymiana zepsutego alternatora i jakiegoś czujnika od silnika, który uziemił mnie na trasie. Do tego trochę problemów z wilgocią, elektryką szyb, alarmem, zamkami. Nic poważnego, samochód do, którego leje się diesla i się po prostu jeździ. Tyle jeśli chodzi o to czym obecnie jeżdżę .

Mamy jedno dziecko, drugie w planach więc kombi jak najbardziej wskazane a jeśli chodzi o Suva to już wizualne upodobania żony. Rocznie nie jeżdżę dużo, przez 9 lat przejechałem 80tys z czego ponad połowa to długie trasy urlopowe po Polsce i Europie. Myślę, że 10 tys rocznie nigdy nie przekroczyłem choć dokładnie tego nie sprawdzałem nigdy. Większość tras to drogi pomiędzy miastami, ponad 100km jednorazowo. Po mieście jeżdżę stosunkowo mało, jeden, dwa razy w tygodniu na zakupy.

Zależy nam na tym aby samochód był jak najmniej awaryjny, trwały i tani w eksploatacji, kupujemy go z myślą o ok. 8-10 latach użytkowania. Rzeczą oczywistą jest Nasza chęć posiadania auta jak najmłodszego i z niskim przebiegiem ale z drugiej strony w używanych autach nie patrzy się na rocznik ale na stan. Jeśli chodzi o silnik to dobrze by było aby nie ustępował osiągom 1.9Tdi, które mnie zadowalają i pozwalają na dynamiczną i bezpieczną jazdę. Co do konkretnych modeli i marek samochodów nie mamy żadnych preferencji ani uprzedzeń.

Po dziewięciu latach jazdy dobrze wyposażonym Seatem mam krótką listę rzeczy w jakie chciałbym aby był wyposażony nowy nabytek:

-tempomat
-elektryczne szyby przód i tył
-elektryczne lusterka
-automatyczna klimatyzacja
-dobre nagłośnienie :)
- brak skórzanej tapicerki


Nasz budżet to ok. 40000 PLN. Doradzicie? :)
remikrmk
Nowicjusz
 
Posty: 23
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 508sw
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lut 2017, 22:54

SUV'y są droższe w eksploatacji niż "standardowe" auta. Weź pod uwagę koszt opon, serwisu napędów itd. Wydaje mi się, że przy Twoim użytkowaniu takie auto nie ma zalet.
Jeśli chodzi o kombi
- AR 159 tbi (silnik niezupełnie bezproblemowy, ale bez tragedii)
- volvo v70 lub v50 (kasy sporo zostanie), wygląd kwestia gustu
- c5 2.0/140
- accord
- mondeo mk4

Osobiście zacząłbym od AR i citroena :ok:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Lut 2017, 23:24

SUV odpada, to była tylko chwilowa zachcianka, która po przeanalizowaniu budżetu i tego co oferuje rynek szybko została wyeliminowana. Życie.

Skupiam się na kombi. Z tych co podałeś alfa bez wątpienia ma wyjątkową sylwetkę ale mały bagażnik co ją dyskwalifikuje.
Volvo V50 podobnie jak alfa, V70 jest ok - jaki silnik do moich zastosowań?
C5 - o nim czytam jak na razie najwięcej i bez wątpienia będę brał go pod uwagę.
Accord - jaki silnik? Wydaje mi się, że mocno trzymają cenę :)
Mondeo - jw?
remikrmk
Nowicjusz
 
Posty: 23
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 508sw
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lut 2017, 23:30

W v70 każdy silnik jest ok, wybierz ten, który odpowiada Ci osiągami.
c5 warto poszukać na zawieszeniu hydro, 1.6thp jest do niczego
W accordzie też każdy silnik ok
W mondeo celowałbym w 2.0/145 (jako stara, prosta konstrukcja) i 2.5T (konstrukcja volvo). ecoboosty tez zbierają dobre recenzje ale musiałbyś już poszukać na jakiś "fordowskich" forach
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Lut 2017, 10:47

Honda CR-V to całkiem fajna rodzinna opcja.
V70, C50, Mondeo MPI z większych kombi OK.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Lut 2017, 12:25

Zerknij na nietuzinkowe Volvo V70 koszty utrzymania są na nieco wyższym poziomie, natomiast moim zdaniem sam model godny uwagi jeżeli szukasz przestronnego i rodzinnego auta z dużym bagażnikiem. Nie zawiedziesz się również pd względem komfortu jazdy.
Petrostar
Początkujący
 
Posty: 220
Auto: VW Polo
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

14 Lip 2018, 17:15

Po ponad roku wracam do tematu. Seat już swoje wyjeździł i sprawa zakupu nowego auta zaczyna być już paląca.

Przez ostatni czas sporo czytałem i oglądałem na temat różnych aut. Przeróżne testy, opisy i opinie pozwoliły mi rozeznać się w temacie ale im bliżej wybory tym większy mętlik w głowie.

Budżet mamy ten sam +- 40000zł.

Auto ma być trwałe i możliwie tanie w eksploatacji. Przede wszystkim zależy nam na jak najlepszym stosunku jakości do ceny, kupujemy auto na następne dziesięć lat więc chcemy dobrze wydać pieniądze. ON lub PB - właściwie nie ma znaczenia. Przebiegi roczne ok. 10000km, mało jeździmy, większa część to trasy ponad 100km, w mieście od czasu do czasu. Może być PB+gaz.

Wymogi jakie ma spełniać nowy nabytek to:
kombi z dużym bagażnikiem >500l

tempomat -elektryczne szyby przód i tył -elektryczne lusterka -automatyczna klimatyzacja -dobre nagłośnienie - brak skórzanej tapicerki

Z aut, które bierzemy pod uwagę wymienić mogę kilka poniższych. Lista długa ale mam nadzieję, że z Waszą pomocą uda mi się ją zawęzić.

Seat Leon III ST
Peugot 508 I SW
Citroen C5 Tourer
Renault Laguna Grandtour Phase II
Ford Mondeo IV
Skoda Octavia III
Peugeot 308 II SW
Toyota Auris Touring

Liczę na Waszą pomoc. Do tematu będę wpisywał swoje pomysły co do konkretnych aut i ich wersji silnikowych. Na chwilę piszę mocno ogólnikowo.
remikrmk
Nowicjusz
 
Posty: 23
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 508sw
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lip 2018, 17:36

Ja bym ograniczył poszukiwania do poniższych:
Citroen C5 Tourer
Renault Laguna Grandtour Phase II
Ford Mondeo IV

Na pozostałe auta marny budżet (do wyboru będą tylko auta sprowadzone z zagranicy i to te tańsze). Jeśli chodzi o silniki to benzyny 2.0 będą ok (w Lagunie warto zainteresować się 2.0T, który jest nawet trwalszy od wolnossącego, a nie zużywa znacząco więcej benzyny).

Od siebie dorzucę:
Opel Insignia A (tutaj lepsze są diesle 2.0)
Mazda 6 II (tutaj benzyna 2.0)
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Lip 2018, 16:18

Zrobiliśmy dzisiaj rundę po komisach w celu zawężenia poszukiwań i zostało pięć aut.

Ford Mondeo IV
Peugeot 508 I SW
Renault Laguna Grandtour Phase II
Citroen C5 Tourer
Skoda Octavia II/III

Mondeo pojemne i jako całokształt najlepsze.
Peugeot wizualnie najlepszy, zdecydowanie najlepiej czułem się w nim za kierownicą.
Laguna w wersji GT najwygodniejsze fotele, ładne wnętrze.
Citroen nieco plastikowe wnętrze, szczególnie środkowy tunel nie sprawił dobrego wrażenia. Pojemny i ustawny bagażnik i za to duży plus.
Octavia jak to Octavia. Prosta ale najtańsza.

Proszę teraz o opinie jakich silników szukać w tych modelach i na co uważać w szczególności. Sam wgryzam się w temat ale za wszelkie porady będę wdzięczny.
Podrawiam
remikrmk
Nowicjusz
 
Posty: 23
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 508sw
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lip 2018, 17:50

Silniki podałem już powyżej. 508-kę bym odpuścił, bo nie ma dobrego benzyniaka, a sensowne diesle 2.0 zaczynają się od 45 tysięcy.
Octavia II nie ma startu do powyższych aut (to auto na platformie Golfa V - konstrukcyjnie to 2004-2005 rok).
Octavia III - ciężko o sensowny egzemplarz za 40 tysięcy, odpuściłbym.

Dorzucam jeszcze Accorda VIII 2.0 np.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Lip 2018, 18:12

508 z 2.0 163km można dostać w okolicach 40tys zł czy się mylę? Budżet mamy +-40000zł i może to być w granicach 45000zł jeśli będzie taka potrzeba ale jak wiadomo im mniej tym lepiej. Nie ma co ukrywać, że Peugeot za podobną cenę do konkurencji oferuje wyższe wyposażenie, które samo z siebie nie jeździ ale lepiej je mieć niż nie mieć. Wnętrze podoba mi się i jest jakby skrojone pode mnie. To też ważne. Tyle z plusów. Minusów będę szukał.

Jeśli chodzi o Accorda to słyszałem o nim trochę dobrego i nawet dzisiaj w nim siedziałem ale z omawianych tu aut to właśnie honda ma najmniejszy i najmniej ustawny bagażnik, a to jest rzecz od której zaczynamy poszukiwania.

Co do Skody. Jej niezaprzeczalnym atutem jest popularność a co za tym idzie dostępność i ceny części. To sprawia, że biorę ją pod uwagę. Konstrukcja prosta, jakość wiadomo inna niż wymienionych ale jeśli weźmie się pod uwagę cenę/jakość to wychodzi chyba już dużo ciekawiej. Jeśli się mylę, proszę o wyprowadzenie mnie z błędu.

Czy pominąłem jakieś auto, które będzie odpowiednie do moich zastosowań? Cały czas najważniejszym kryterium jest niezawodność i stosunek jakości do ceny. Auto chcę użytkować przez długi okres, m.in. 8-9 lat.
remikrmk
Nowicjusz
 
Posty: 23
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 508sw
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lip 2018, 19:35

Nie kupujcie diesla na 10 tys.km rocznie, bo to mija się kompletnie z celem.

Co do Octavii to tak jak wspomniałem powyżej III-generacja nie osiągalna w tym budżecie, a w Octavii II-ce nie ma żadnego silnika benzynowego godnego polecenia poza słabym 1.6 102KM i 1.4TSI 122KM. W tym drugim trzeba koniecznie robić łańcuch rozrządu co 80 tys. km (koszy około 1500zł). Poza tym silnik jest ok, ale pod dużym obciążeniem w trasie nie liczyłbym na niższe spalanie niż w zwykłych wolnossących 2.0.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Lip 2018, 22:31

Rocznie robię około 10tys km ale procentowo wychodzi, że 7tys są to wyjazdy ponad 100km, a pozostałe 3km to kręcenie się po mieście. Czy w takim wypadku diesel traci swój sens?
Przyzwyczaiłem się do diesla, jeżdżę od 10 lat nieśmiertelnym 1.9TDI i jego bezawaryjność, elastyczność i dynamika bardzo mi odpowiadają. Wysoki moment obr. to jest to co cenię najbardziej. Czy naprawdę w silnikach diesla, tych po 2010r., nie da się jeździć w proporcjach takich jak moje? Czy użytkowanie go tak jak napisałem to pakowanie się w koszta? Jeśli tak to co głównie jest ich bolączką i dlaczego benzyna w tym przypadku jest lepsza? Za konkretne odpowiedzi będę wdzięczny, nawet bardzo.

remik
remikrmk
Nowicjusz
 
Posty: 23
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 508sw
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lip 2018, 22:41

remikrmk napisał(a):Rocznie robię około 10tys km


remikrmk napisał(a):diesel traci swój sens?


Przy 10 kkm to ja nawet LPG nie planowałem, a Ty o dieslu myślisz. Przy takim przebiegu spalanie ma małe znaczenie, a liczą się naprawy. Noooo chyba że przez 10 kkm zaoszczędzisz na dwumasę, albo wtryski itp. to spoko.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Lip 2018, 23:03

Generalnie to roczny przebieg jest kwestia drugoplanowa, a zalozenie jest takie, ze niski roczny przebieg pochodzi od malej ilości pokonywanych kilometrów na co dzien.
Gdybys jednak np. jezdzil 2 razy w tygodniu trase po 120 km to jak najbardziej diesel byłby odpowiednią opcja.
Chodzi o to, ze silniki diesla nie sa stworzone do bezawaryjnego pokonywania krotkich dystansow, bo ich komponenty sa nastawione na jazde w dlugie trasy - DPF, kolo dwumasowe.
Takze kwestia pierwszorzedna to ustalenie sposobu w jaki będziesz eksploatowal auto.
Z drugiej strony przy niskim rocznym przebiegu oszczędność na paliwie nie jest jakas wielka, a większa szansa na kupno auta z niższym przebiegiem występuje w przypadku auta z silnikiem benzynowym.
Niektóre diesle klasy D kreca nawet do 60000-100000km rocznie.
tomekdk