Rover 414 1,4 benyzna, 1999r Uszczelka pod głowicą

13 Gru 2007, 01:14

Witam

Samochód słuzy mi na dojazdy do pracy w– jakies 10 km w obie strony – czyli w sumie wielkie nic.
Od pewnego czasu zauważyłem że z rury wydechowej wychodzą kłębki białego dymu. Pod korkiem wlewu oleju zauważalne minimalne ilości „galaretki” – około jednejczwartej łyżeczki kuchennej od cukru-
co prawdopodobnie związane może być z jazdą na krótkich odcinkach.
Biały dym - czytam na necie i wychodzi ze jest to związane z uszczelka pod głowicą. Dym nie jest w ilościach dużych ale np. gdy stoję na światłach z łatwością widzę go w lusterku wieczorem jak wracam z pracy. Po 10 min jazdy gdy soję na parkingu i dodam gazu biały dym jest nadal. Ostatnio musiałem wlać 1 litr płynu bo ubyło – ostatni raz dolane 2 tys km wstecz.

W zbiorniczku nie ma oleju, w oleju nie ma wody – taki sam kolor jak po wymianie – 3 tyś km. Swiece ja nowe. Moc chyba ta sama. Może w piątek go przegonie na dłuższym dystansie to zobacze.

Czy ten dym może być związany z klimatem panującym obecnie na wyspach brytyjskich – duża wilgotność + niska temperatura?

Jaki jest najlepszy sposób na sprawdzenie czy to oby nie uszczelka?? – drogą wykluczeń – co po kolei?
adamek119
Nowicjusz
 
Posty: 32
  • 04 Sty 2008, 17:44

    A jednak.Po zabawach w kotka i myszke już jest olej w zbiorniczku wyrównawczym.

    Zabawa trwała 2 miesiące.Samochód palił raz lepiej raz gorzej - pogoda angielska - wilgoć.Problemy czasami z rozruchemRaz dymił raz
    nie - pora roku?Raz moc raz bez - paliwo do bani??. Brak zewnętrznych objawów wycieku płynu chłodniczego - korek puszcza??
    Podejrzenia pompy wodnej, chłodnicy, uszczelki kolektora ssącego.Wielka niewiadoma.

    Dziś padła.Podstępna jak lis.Nie wiedziałem ze tak długo moze to trwać.
    Lepiej zaglądać pod maskę!
    adamek119
    Nowicjusz
     
    Posty: 32
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Jeden model samochodu i dwie wersje zawieszenia
      Pewne, na pierwszy rzut oka identyczne modele samochodów prezentują różnice w konstrukcji zawieszenia, co wpływa nie tylko na ich osiągi drogowe, lecz także na koszty obsługi technicznej. Firma SKF skupia uwagę ...