Rover 618Si - wymiana rozrządu

07 Lut 2012, 16:05

Witam. Mam takie małe pytanko w związku z wymianą rozrządu w moim aucie. Silnik 1.8Si (Honda Accord). Rozrząd składa się z dwóch pasków długiego i krótkiego. Nie jestem laikiem w mechanice ale czy bardzo skomplikowane jest aby wymienić samemu rozrząd w tym silniku? Do czego jest ten krótki pasek rozrządu? Na co szczególnie zwrócić uwagę i co koniecznie wymienić za jednym razem (paski, pompa wody, napinacz) czy coś jeszcze? Czy lepiej oddać do mechanika niech on się bawi.
BANAN23
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: Jabłonna Lacka

15 Lut 2012, 20:22

Witam. Wymieniłem wczoraj rozrząd oczywiście kompletny wraz z pompą wody i uszczelniaczami na wale, walku rozrządu i przednim wałku wyrównoważającym. Moje pytanie jest takie. Ile km muszę jeżdzic w miarę delikatnie aby wszystko sie ulożyło jak należy, czy po prostu od razu do odciny (6.5tys.obr./min.).
BANAN23
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: Jabłonna Lacka

15 Lut 2012, 20:57

rozrzad poskladany wszystko wymienione spokoj i nie ma koniecznosci zadnej kontroli i regulacji przez najblizsze 60tys km ;]

poprostu normalnie tak jak jezdziles przed wymianą :)
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

15 Lut 2012, 21:08

Dla swietego spokoju naciag paska, czy jego stan mozna czasami sprawdzic, teoria teoria, a praktyka jest taka ze czasami jednak potrafi pasek strzelic czy przeskoczyc mimo ze do jego wymiany jeszcze daleko. :?
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

15 Lut 2012, 21:34

czimi tzn mam wszystkim klientom mowic zeby se spradzili naciag paska..albo ze musze im sprawdzic za jakims tam czas? :mrgreen:
nowe wszystkie czesci +dobre naciagniecie 60tys bez zadnego wgladu kontroli i naciagania i koniec kropka :)
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

15 Lut 2012, 21:38

To juz twoja sprawa, sa nawet przypadki ze lancuch sie urywa po 100-150k km i to nie w jakis badziewnych markach, tylko w BMW, a niby bezobslugowy. :lol:

Teoria teoria, praktyka praktyka. :wink:
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda Civic - kompaktowy hatchback do miasta
    Podstawowa pięciodrzwiowa Honda Civic dostępna jest z dwoma silnikami benzynowymi VTEC Turbo: jednolitrową jednostką o mocy 129 KM i 1,5-litrowym silnikiem wytwarzającym 182 KM . W przypadku obu motorów auto można ...
    Kia Niro Hybrid - test spalania
    Ten kompaktowy crossover jest jedynym w tym zestawieniu reprezentantem innego kraju niż Japonia. Oferowany od 2016 roku przez koncern Kia model Niro jest pierwszym crossoverem tej marki z napędem hybrydowym. W 2019 roku poddano ...

17 Lut 2012, 10:53

W tym moim silniku są napinacze paska na sprężynach. Naciągnąłem je zgodnie z instrukcją zresztą jak i cały rozrząd po kolei składałem z instrukcją. Jest śruba regulacyjna która wystaje zza osłony rozrządu i ją się luzuje i paski niby automatycznie się naciągają. Ja jednak raczej wole za jakiś czas zdjąć osłone i sprawdzić ich naciąg wizualnie i namacalnie. Te sprężyny zresztą aż takie mocne nie są aby idealnie podciągały paski (głównie pasek wyrównoważający- balansowy jak kto woli). Czyli nie ma takiej potrzeby aby np. pierwsze 1000km jeździć spokojnie aby to wszystko się ułożyło? Powiem
BANAN23
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: Jabłonna Lacka

17 Lut 2012, 17:36

Nie, nic tam sie nie musi ukladac.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI