Rover 75 2.0v6 wielki problem...

24 Sty 2014, 13:45

Witam wszystkich zarejestrowalem sie dzis na tym forum poniewaz potrzebuje szybkiej pomocy...mianowicie wczoraj jezdzilem caly dzien bez zadnego problemu wszystko bylo w pelni sprawne a juz dzis gdy wyszedlem rano o 5 by jechac do pracy auto mi nie odpalilo...tzn jak wloze kluczyk do stacyjki i przekrecam to niema zadnej reakcji kontrolki nie swieca rozrusznik nie kreci nie cyka totalnie nic ale za to swiatla dzialaja klakson i radio...nigdy nie spotkalem sie z takim przypadkiem i jestem w kropce...co mam z tym zrobic??? jak do tego sie zabrac dodam ze bezpieczniki sprawdzalem i nie wyglada zaden na uszkodzony...Prosze Was o szybka pomoc
Rover75
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.0v6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

24 Sty 2014, 15:35

Kontrolki gasną przy przekręcaniu na 3 pozycję dobrze rozumiem??? I nie ma żadnego cyknięcia wtedy??? Weź woltomierz i sprawdź napięcie aku na zapłonie, a potem sprawdź napięcie w momencie gdy ktoś przekręci na 3 pozycję. Albo spróbuj go po prostu odpalić z kabli to wykluczymy rozładowany aku... Jak wykluczymy aku to przyczyny poszukamy w kostce stacyjki, potem polecimy dalej po obwodzie aż do rozrusznika.

Sprawdź też czy samochód odpala na pych!!!

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

25 Sty 2014, 16:47

Pierwsze co trzeba zrobić, to sprawdzić, czy świecą światła postojowe. Jeżeli tak, to trzeba by się stacyjce przyjrzeć. Jeżeli nie i jest całkiem ciemno, to trzeba najpierw sprawdzić napięcie akumulatora. Nie powinno być mniejsze niż 12,3 - 12,5V. następnie proponuję zdjąć klemy z akumulatora, przetrzeć je drobnym papierem ściernym ( od wewnątrz oczywiście ) plus to samo zrobić z bolcami na aku. Jak nie pomoże to trzeba zainteresować się przewodem z aku do masy, a dokładniej miejscem, gdzie ten czarny kabel jest przykręcony do karoserii - odkręcić, wyczyścić i przykręcić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Sty 2014, 18:16

MotoAlbercik napisał(a):Jak nie pomoże to trzeba zainteresować się przewodem z aku do masy, a dokładniej miejscem, gdzie ten czarny kabel jest przykręcony do karoserii - odkręcić, wyczyścić i przykręcić.


Zapomniałem o sprawdzeniu masy. Oczywiście też.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

26 Sty 2014, 00:26

wlasnie w tym problem ze w ogole jak wkladam kluczyk do stacyjki to jest brak jakiej kolwiek reakcji i wcale kontrolki sie nie swieca nawet brak najmniejszego mrugniecia a radio swiatla w samochodzie klakson awaryjne i postojowe dzialaja normalnie...dzis sprawdzalem aku ale tez mozna wykluczyc bo jest w pelni ok...a w ktorym miejscu mam szukac masy przykreconej do karoserji??tak mniej wiecej bo tez jestem zielony w tych sprawach..a jutro tzn juz dzis rano bym sobie to takze sprawdzil...z gory wielkie dzieki za pomoc :)
Rover75
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.0v6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

26 Sty 2014, 00:33

no wlasnie mi ta kostka chodzi po glowie bo nawet odczowam takie inne uczucie przy przekrecaniu kluczyka niz normalnie...no i ta masa mnie tez interesuje....a do tej kostki jak sie dostac chyba tylko odkrecajac ten plastik pod kierownica?? dzieki za pomoc
Rover75
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.0v6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Koncepcyjny Nissan Resonance
    Śmiała wizja Nissana dotycząca przyszłości crossoverów staje się rzeczywistością za sprawą europejskiego debiutu innowacyjnego samochodu koncepcyjnego Resonance. Model Resonance, który został stworzony przez ...

26 Sty 2014, 22:53

Rover75 napisał(a):wlasnie w tym problem ze w ogole jak wkladam kluczyk do stacyjki to jest brak jakiej kolwiek reakcji i wcale kontrolki sie nie swieca nawet brak najmniejszego mrugniecia a radio swiatla w samochodzie klakson awaryjne i postojowe dzialaja normalnie...dzis sprawdzalem aku ale tez mozna wykluczyc bo jest w pelni ok...


Albo masa, albo kostka, albo sprawa elektryczna -> plusowy (czerwony kabel) idący do kostki jest w jakiś sposób uszkodzony :yes:.

Masę najłatwiej zlokalizujesz idąc z minusowej klemy aku po kablu.

Kostkę stacyjki zobaczysz jak ściągniesz plastik pod kierownicą. Po drugiej stronie "dziurki na kluczyk" będą dochodzić 4 całkiem grube kable do metalowej obudowy, idąc za nimi po ok. 15 cm trafisz na kostkę stacyjki.

Do tej kostki dochodzi czerwony kabel (dochodzi z dwóch stron, od stacyjki i tak jakby od strony silnika). Może być uszkodzony czerwony idący od strony silnika. Tzw. główny plusowy.

Ale sam tego nie sprawdzisz raczej :no:. Proponuje oddać maszynę w rączki porządnego i uczciwego fachowca, dając mu sugestię na kostkę stacyjki, plusowy kabel do stacyjki i masę.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

26 Sty 2014, 23:12

Vermin napisał(a):Albo masa(...)

To akurat bym odrzucił:
Rover75 napisał(a):...a radio swiatla w samochodzie klakson awaryjne i postojowe dzialaja normalnie...

Po tym można wnioskować, ze masa jest ok.
Rover75 napisał(a):]wlasnie w tym problem ze w ogole jak wkladam kluczyk do stacyjki to jest brak jakiej kolwiek reakcji i wcale kontrolki sie nie swieca nawet brak najmniejszego mrugniecia

I tu skłaniałbym się do wspominanej kostki stacyjki - to po jej przekręceniu zaświecają się kontrolki, bo to ona powoduje "przepuszczenie" napięcia na podzespoły, które powodują zaświecanie się kontrolek. I to jej bym się przyjrzał. Jak pisał kolega Vermin - powinien do kostki stacyjki dochodzić gruby, czerwony kabelek - zasilanie stacyjki z akumulatora ( ewentualnie z przekaźnika, ale o tym za chwilę ). Trzeba na tym kabelku zmierzyć napięcie, czy jest równe napięciu akumulatora. Ewentualnie można ten czerwony kabelek połączyć w kostce ( odpiętej od stacyjki ) z pozostałymi kabelkami - powinny zaświecić się wtedy kontrolki, albo zakręci rozrusznik - jeden z pozostałych trzech przewodów to przewód na rozrusznik.
Nie wiem, czy w tym aucie jest przekaźnik zapłonu - wówczas jakby był uszkodzony, to kontrolki też się nie zaświecą, bo stacyjka steruje cewką tego przekaźnika, a napięcie z aku na stacyjkę leci przez styki robocze tego przekaźnika.
Oprócz tego w niektórych samochodach jest też bezpiecznik na przewodzie między aku a stacyjką. Uszkodzony spowoduje te same objawy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Lut 2022, 09:19

Witam mam taki sam problem z swoim roverem .
Jak rozwiązałeś problem u siebie?
Mmarioo1981
Obserwowany
 
Posty: 1