Rozerwany pasek klinowy

06 Sie 2016, 16:14

Czesc, jestem typowym laikiem wiec nazewnictwo moze byc bledne. Wczoraj po podrozy 200km w 30stopniach(dubrownik) zaparkowalismy auto, po 5h odpalilismy i przejechalismy max 300metrow po czym cos mega strzelilo, nic sie nie urwalo i nie zostalo w tyle. Po otworzeniu maski okazalo sie ze pasek obok miski olejowej zostaly jakby rozerwany i wciagnelo go na jedno "kolo" "zebatke", oprocz tego paska byla na tych kolach jakas linka wow i to moze dzialalo rezerwowo. Co moglo sie stac? Auto stracilo moc przejechalismy na pobocze 100m, kontrolki sie zapalily itp, po przyjezdzie lawety juz nie zapalil jak go koles przygazowal bo nie mogl zjechac pozniej z lawety. Auto to opel astra 3.
lasio14
Nowicjusz

Auto: Nie mam

08 Sie 2016, 15:46

Jaki masz silnik w tej Astrze?
Pasek klinowy jak pęknie to nie masz ładowania i nie działa wspomaganie, klima itp, ale auto powinno odpalić. Może to pasek rozrządu, bo piszesz o jakiś kołach zębatych (on jednak zawsze jest pod jakąś osłoną)?
Kacper
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Sie 2016, 18:04

Mysle ze to pasek rozrzadu bo byly kola zebate i mechanik powiedzial cos o rozrzadzie... jak dlugo moze potrwac naprawa? Czy moglo cos sie bardziej uszkodzic?
Mysle ze auto nie odpalilo pozniej bo akumulator padl...
lasio14
Nowicjusz

08 Sie 2016, 19:52

lasio14 napisał(a):ysle ze auto nie odpalilo pozniej bo akumulator padl...
Nadal nie wiemy jaki to silnik, ale przy pękniętym pasku rozrządu mogły uderzyć tłoki w zawory i przez to silnik nie chciał kręcić. Koszty mogą być spore jak tak się stało.
Kacper
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Sie 2016, 19:55