Rozgrzewanie auta przed jazdą

22 Lip 2008, 21:45

Czy każde auto trzeba przed ruszeniem odpalić i poczekać, az się rozgrzeje? Słyszałem, że powinno się dać silnikowi pochodzić dwie, trzy minuty, nim się nim ruszy, bo w przeciwnym razie nie będzie miał smarowania na poczatku jazdy. Czy to prawda? I czy wystarczy, jeśli pierwsze kilkaset metrow przejade spokojnie na dwójce, zamiast stać w miejscu?
pozdrowienia dla wszystkich użytkowników dróg :)
kubik
Początkujący
 
Posty: 80

23 Lip 2008, 08:32

Nie wskazane jest rozgrzewanie auta na postoju. Dużo zdrowsza dla silnika jest jazda w rozsądnych granicach obrotów do czasu uzyskania odpowiedniej temperatury.
morris
Nowicjusz
 
Posty: 49
Miejscowość: Lublin

23 Lip 2008, 12:18

Absolutnie nie należy rozgrzewać silnika przed jazdą.Po uruchomieniu silnika należy od razu ruszyć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Lip 2008, 12:19

w lato chyba nie trzeba... aczkolwiek w ziemie mój samochód przez pierwsze 30 sekund miał minimalnie wyższe obroty i inny dźwięk gdy go odpalałem jak postał trochę na mrozie... pewnego razu wsiadłem , odpaliłem i od razu pojechałem to mi automat biegów nie chciał zmieniać musiałem się zatrzymać na przystanku przełączyłem na tiptronik z powrotem na "D" postał chwile i już było ok.
protector
Początkujący
 
Posty: 54
Miejscowość: mazowieckie

23 Lip 2008, 13:37

Jeżeli to disel to dobrze by było żeby pochodził ze 2,3 minuty. Przy benzyniakach nie ma to dużego znaczenie, ale fajnie by było aby mu nie cisnąć zanim sie nie rozgrzeje.
Rumpel
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21

23 Lip 2008, 13:38

W lato to pół biedy.Głównie chodzi o zimę.W zimie,samochód pracuje dużo dłużej na ssaniu i podczas postoju silnik nagrzewa się o wiele dłużej niż podczas jazdy.Podczas jazdy nagrzewa się szybciej,ponieważ pracuje on pod obciążeniem.A na luzie pracuje sobie luźno.Ta sama sytuacja jest w lecie,tyle tylko,że silnik nagrzewa się o wiele szybciej.
Co do samochodów z automatem,to nie słyszałem nic o tym,że silnik musi się choć troszkę nagrzać.Może twoje problemy wynikły z niewłaściwego oleju(chodzi o lepkość).No chyba,że producent,napisał,że przed jazdą silnik musi troszkę popracować celem rozrzedzenia oleju.Ale ja się jeszcze z czymś takim nie spotkałem.Jedynie co,to jest zalecenie producenta w silnikach diesla z turbo,żeby przed wyłączeniem silnika silnik troszkę popracował na luzie celem ostudzenia turbiny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Jakie samochody mają 6 biegów w benzynie i manualu?
    Jakie samochody mają 6 biegową skrzynię w benzynie? Skrzynia biegów musi być manualna (6 biegów do przodu + wsteczny). Możemy wziąć pod uwagę wszystkie auta, ale generalnie chodzi tu o wszystkie samochody.

23 Lip 2008, 16:53

MotoAlbercik napisał(a):Absolutnie nie należy rozgrzewać silnika przed jazdą.Po uruchomieniu silnika należy od razu ruszyć.

A co ze smarowaniem silnika? Nim olej dojdzie z miski olejowej do silnika, mija jakiś czas. Czy nie powinno się pozwolić silnikowi pochodzić, żeby złapał smarowanie?
pozdrowienia dla wszystkich użytkowników dróg :)
kubik
Początkujący
 
Posty: 80

23 Lip 2008, 21:51

Im olej szybciej się nagrzeje tym szybciej się rozrzedzi.A im szybciej się rozrzedzi,tym szybciej będzie dobre smarowanie.A żeby silnik szybko się rozgrzał,musi pracować pod obciążeniem.A pod obciążeniem silnik pracuje podczas jazdy.To tak po skrócie.Dodatkowo jak silnik po uruchomieniu pracuje na ssaniu,to podczas jazdy jak już pisałem szybciej się nagrzeje.A im szybciej się nagrzewa,tym szybciej wyłącza sie ssanie.A im szybciej wyłączy się ssanie,tym mniej silnik będzie zużywał paliwa.
Kiedyś pisali o tym w Motorze albo w Auto Świat.Były nawet testy dotyczące spalania na luzie i podcas jazdy jak silnik się rozgrzewał.Były też testy smarowania.Dla cierpliwych i dociekliwych proponuję google.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000