Różna temperatura tarcz jednej osi-nowy komplet.

17 Gru 2024, 22:59

Cześć.
Jestem po około 700 km od zmiany tarcz+klocków na tylnej osi w ASO w Toyocie Yaris Hybrid. Naprawy w ASO robię ostatni raz. Odnoszę wrażenie, że w większości to przepłacanie za średnio wykonaną usługę.
Do rzeczy.
Kilka dni temu zauważyłem, że przy dohamowywaniu jedno koło delikatnie buczy. Dziś wykonałem jazdy, aby zweryfikować temat:
- jedno koło buczy przy dohamowywaniu z niskich prędkości (dopiero jak układ się trochę rozgrzeje-kilka hamowań wcześniej)
- buczące koło-jego tarcza wyraźnie cieplejsza od drugiej na tej samej osi
- przy konkretnym hamowaniu z wysokiej prędkości o dziwo nic nie słychać.
Co to może być? I tak z tym jadę do ASO-niech naprawiają co zepsuli bo to na gwarancji.
Dodam, że należycie docierałem tarcze po wymianie zgodnie z zaleceniami.
Kacperekol
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 0

02 Mar 2025, 08:47

Kolego,wymiana samych klocków hamulcowych nawet w konwencjonalnych układach to tak naprawdę nie takie hop siup w wymiarze czasowym jesli chcesz to zrobić wedle sztuki na wysokim poziomie,dlatego ja to robię zawsze sam i osobiście,gdyż gdybym mechanikowi przyniósł kartkę czego sobie życzę przy tej czynności` czyli zgodnie z prawidłami to musiałbym nie zapłacić,tylko ZAPŁACIĆ! Przyjeżdżasz i mówisz wymiana klocków ,to masz to zrobione tanio i szybko,jeśli jednak robisz zlecenie ,wymieniasz czego sobie życzysz poza tylko tą czynnością,to nie moze być szybko a więc tanio,jestem pewien,że zleciłeś tylko wymianę klocków.Podobnie jest z tarczami hamulcowymi,wymianą ich.Jeśli pojawiają się problemy po tylko wymianie klocków,to przyczyna leży po stronie ubogiego zlecenia,czasami montaż nowych klocków tylko potęguje problemy bez wykonania innych,czasochłonnych czynności,czasami b.czasochłonnych gdy okaże się,ze np.jarzma trzeba wymontować i na imadło,lub śruby tak obrobione,że trzeba się nagimnastykować.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8604
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Mar 2025, 21:06

Wszystko do wymiany
słoniu
Początkujący
 
Posty: 66

02 Mar 2025, 21:41

Niekoniecznie,wystarczy tylko,że płyn hamulcowy został wepchnięty przez rozpierak tłoczków,nie doczytałem dokładnie,nowe tarcze,ale z pewnością i nowe klocki poszły,przyczyna będzie leżeć w braku czynności innych,które dają pewność,że z układem hamulcowym nie będzie problemu,ja tylko raz z braku czasu wymieniłem tylko klocki,za jakiś czas złapało mi przednią tarczę tak,że dym poszedł,wytopiło smar,przyczyna była taka,że podczas wylewania płynu przez odpowietrznik i dolewania do zbiorniczka kolega musiał puścić pedał hamulca i wciągnęło powietrze,teraz już to robię sam,pompuję sobie sam,mam rozpierak czyli rurkę,która opieram o fotel i dopiero odkręcam odpowietrznik,zakręcam i tak kilka razy,dolewam do zbiorniczka płyn na bieżąco,słabo odpowietrzony układ i tarczę będzie grzało nadwymiarowo,natomiast jeśli jedna tarcza jest cieplejsza a druga chłodna to trzeba przyglądnać się tej chłodniejszej stronie,samo buczenie jeśli jest pewność,że to strona tej cieplejszej trzeba zobaczyć czy klocki są włożone poprawnie,brat w CX-5 z kolei miał piszczenie po wymianie tarcz i klocków, ale tylko podczas ruszania , u niego jest manewr serwisowy ,kombinacja przycisków na pulpicie,inaczej tłoczków nie ruszy,tutaj raczej już też tak będzie.Zostawił to tak jak jest,już na reklamację nie jechał,tutaj jesli gwarancja jest,to wiadomo,ale przynajmniej warto wiedzieć mniej więcej gdzie może leżeć przyczyna ,by wszystko zrobili tak jak trzeba.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8604
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...