Różne grubości Uszczelki pod głowicę

05 Cze 2024, 11:41

Witam
Mam pytanko. Dlaczego producenci stosują różne grubości uszczelek pod głowice. Nie jest to znormalizowane? przykładowo Victor Reinz 1,95mm ale Erling ma 1,3-1,4 mm - mówimy o tym samym modelu samochodu.

Victor Reinz 61-28135-00 - 1,95mm

Czy grubsze uszczelki są lepsze, dłużej wytrzymują , czy może lepiej się układają do krzywej głowicy (choć przecież powinno się planować głowice) ?
Co brać pod uwagę przy wyborze uszczelki ?
markkk
Nowicjusz
 
Posty: 38
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 0- 0-2000
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Lanos 1.4
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

05 Cze 2024, 12:27

markkk napisał(a):Co brać pod uwagę przy wyborze uszczelki ?
to ile razy glowica byla planowana :ok:
Im płaszczyzna bardziej zebrana tym uszczelka musi być grubsza.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16578
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Cze 2024, 12:55

jeden raz do tej pory, a teraz będę wymieniał UPG pewnie bo płyn ucieka delikatnie na zewnątrz bloku.
markkk
Nowicjusz
 
Posty: 38
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 0- 0-2000
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Lanos 1.4
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

05 Cze 2024, 21:58

Przy dieslu grubość uszczelki jest bardzo ważna . Natomiast przy benzynie ten temat pomijamy . Chyba że głowica była splanowana bardzo dużo . Przy planowaniu szlifierz zazwyczaj informuje ile zostało zebrane .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4855
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

13 Cze 2024, 18:44

A jeszcze pytano o dokręcanie głowicy :) Na uszczelkach i w książce różnie piszą odnośnie kątów:
- 25Nm, 60+60+60+10 - książka
- 25Nm, 60+60+30+rozgrzać silnik+30 - Reinz
- 25Nm, 60+60+60 - Erling

Która wersja jest poprawna ? :) Pomijam że na forach Ukraińskich dokręcają tylko momentem bez kątów : ok 85-90Nm na końcu, oczywiście w krokach a nie od razu.
markkk
Nowicjusz
 
Posty: 38
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 0- 0-2000
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Lanos 1.4
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

13 Cze 2024, 19:57

Jak rozgrzać silnik? :lol: że złożyć wszystko na gotowo żeby tylko odpalić na chwilę a potem znowu to rozebrać? Co za farmazon. Trzymaj się tego co jest napisane na uszczelce.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16578
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Cze 2024, 20:53

nie zrozumiałeś instrukcji, po złożeniu wszystkiego ostatnie dociągnięcie śrub Reinz pisze że by odpali silnik rozgrzać, ostudzić a później dociągnąć na końcu o kąt 30 stopni. Niektórzy mechanicy też zalecają dociąganie śrub np. po przejechaniu np. 1000km
markkk
Nowicjusz
 
Posty: 38
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 0- 0-2000
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Lanos 1.4
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

14 Cze 2024, 07:52

Co Ty masz za auto?
Czasami żeby uzbroić auto we wszystko żeby odpalić musisz stracić cały dzień więc jest to lekko mówiąc śmieszne co wyczytałeś. Rób jak instrukcja pisze.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16578
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Cze 2024, 18:33

Kao napisał(a):Co Ty masz za auto?
Czasami żeby uzbroić auto we wszystko żeby odpalić musisz stracić cały dzień więc jest to lekko mówiąc śmieszne co wyczytałeś. Rób jak instrukcja pisze.


akurat będzie robiony bardzo prosty samochód Lanos 1.4 8V także tam wszystkie śruby głowicy na wierzchu.
markkk
Nowicjusz
 
Posty: 38
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 0- 0-2000
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Lanos 1.4
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004