04 Lip 2010, 15:27
Jak się dobrze przyjrzeć, to widać różnicę w bierzniku. Tak więc musisz mieć ten sam bierznik na tej samej osi. Co do przekładki, to ciężko powiedzieć, bo na zdjęciach nie widać tak dokładnie, w jakim stopniu sa zużyte. I nie zawsze może pomóc to, że te bardziej zużyte dasz na przód czy na tył. Jak bieznik jest już zdarty albo równy ze wskaźnikiem zuzycia, to są one do wyrzucenia i nie ma sensu żadne przekładanie, bo możesz na drodze biedy narobić. Zarzuci ci albo przodem albo tyłem. Wiadomo, że jak napęd jest na przód, to lepszy bieżnik zakłada się na przód, a gorszy na tył. Ale trzeba się pilnowac przed tylnym poślizgiem. Ważna też jest dopuszczalna prędkośc na oponach jak i rok produkcji.
Co do kierunków - tak jak koledzy pisali, Micheliny są dwukierunkowe. Mało, ale są też kierunkowe. Musisz dokładnie popatrzeć na bok każdej opony. Jak nie ma strzałki i napisu Rotation, to są dwukierunkowe. Popatrz też, czy nie ma na nich napisu Outside lub Inside. Dotyczy to opon asymetrycznych.
Jeżeli nie znasz oznaczeń stosowanych na oponach, to poszukaj w necie. Jest tego pełno łacznie z obrazkami, więc nie będziesz miał problemów jak odczytać to, co jest napisane z jednego i drugiego boku opony.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...