Różne Opony tył i przód

14 Cze 2010, 16:15

Witam. Może dla nie których moje pytanie wyda sie smieszne , no ale sam nie odpowiem na to , a potrzebuje rady kogoś bardziej ogarnietego w tych sprawach. Mam do auta 4 opony letnie MICHELIN, tylko ze dwie są ENERGY , a Dwie CLASSIC , opony CLASSIC różniea sie tylko od tych energy że mają jakby dodatkowy pasek po srodku opony. I teraz tak opony Energy są zdecydowanie bardziej zuzyte od CLASSIC pniewaz były założone na oś napedową czyli przód.
Czy mogę te energy wrzucić na tylna os , a te classici z dodatkowym paskiem na przód??
luki1304
Początkujący
 
Posty: 109
Miejscowość: Piła

14 Cze 2010, 16:25

oczywiście że tak ;) ważne aby opony na jednej osi były identyczne (jeśli mówimy o samochodzie z napędem na 1 oś) względem osi mogą się różnić w zasadzie wszystkim nawet rozmiarem ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

14 Cze 2010, 17:20

OK :) tylko jeszcze pytanko... jak znaleźć kirunek obrotu??:P bo nie ma na oponach zadnych strzałek ani nic takiego , a po bierzniku jakos dojść nie moge...
luki1304
Początkujący
 
Posty: 109
Miejscowość: Piła

16 Cze 2010, 13:54

jeśli nie jest zaznaczony to opony są dwukierunkowe
Serce bije w tempie obrotów maszyny
bodziokardasz
Zaawansowany
 
Posty: 623
Miejscowość: Czarna Ziemia

17 Cze 2010, 10:39

I uważaj bo jak dasz łyse opony na tył to może cię dupcia na zakręcie wyprzedzić ;)
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

29 Cze 2010, 13:21

Dużo Michelinów jest dwukierunkowych. Sam tak miałem w Xsarze... Najlepiej wrzuć nam zdjęcie takiej opony to ci od razu powiemy w którą stronę ją zakładać :P
pimpurdan
Początkujący
 
Posty: 53
Miejscowość: Wrocław

04 Lip 2010, 10:46

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


to jest fotka moich letnich opon. Strzałeczki pokazyja kierunek który moim zdaniem może byc poprawny. Literka C to Michelin clasic , a E to energy , L to lewa , a P to prawa. Prosze o podpowiedzi.
luki1304
Początkujący
 
Posty: 109
Miejscowość: Piła

04 Lip 2010, 15:27

Jak się dobrze przyjrzeć, to widać różnicę w bierzniku. Tak więc musisz mieć ten sam bierznik na tej samej osi. Co do przekładki, to ciężko powiedzieć, bo na zdjęciach nie widać tak dokładnie, w jakim stopniu sa zużyte. I nie zawsze może pomóc to, że te bardziej zużyte dasz na przód czy na tył. Jak bieznik jest już zdarty albo równy ze wskaźnikiem zuzycia, to są one do wyrzucenia i nie ma sensu żadne przekładanie, bo możesz na drodze biedy narobić. Zarzuci ci albo przodem albo tyłem. Wiadomo, że jak napęd jest na przód, to lepszy bieżnik zakłada się na przód, a gorszy na tył. Ale trzeba się pilnowac przed tylnym poślizgiem. Ważna też jest dopuszczalna prędkośc na oponach jak i rok produkcji.
Co do kierunków - tak jak koledzy pisali, Micheliny są dwukierunkowe. Mało, ale są też kierunkowe. Musisz dokładnie popatrzeć na bok każdej opony. Jak nie ma strzałki i napisu Rotation, to są dwukierunkowe. Popatrz też, czy nie ma na nich napisu Outside lub Inside. Dotyczy to opon asymetrycznych.
Jeżeli nie znasz oznaczeń stosowanych na oponach, to poszukaj w necie. Jest tego pełno łacznie z obrazkami, więc nie będziesz miał problemów jak odczytać to, co jest napisane z jednego i drugiego boku opony.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lip 2010, 15:34

MotoAlbercik napisał(a):Ale trzeba się pilnowac przed tylnym poślizgiem.

I dlatego właśnie lepsze opony montuje się na tył wbrew wszelkiej logice... :!: :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

04 Lip 2010, 16:08

No tak, ale z kolei podczas hamowania mocniejsza siła zawsze idzie na przód... Chociażby z tego powodu, że przód jest bardziej obciążony silnikiem. Zawsze jak silnik jest z przodu, to podczas hamowania widać, że przód samochodu " schodzi " w dół. I jeżeli gorsze opony bedą z przodu, to skuteczność hamowania jest niższa i też można albo wpaść w poślizg, albo droga hamowania się wydłuży ( jeżeli nie ma ABS-u ).
Więc ani przód ani tył nie jest dobrym rozwiązaniem i praktycznie nie można powiedzieć, co jest lepsze... A i przód na zakręcie może wpaść w poślizg boczny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lip 2010, 16:38

MotoAlbercik napisał(a):Więc ani przód ani tył nie jest dobrym rozwiązaniem i praktycznie nie można powiedzieć, co jest lepsze...

Nie chcę za duzo polemizować bo nie ma sensu jezeli swoich argumentów nie mozna
podeprzec jakimiś przepisami..Ale jak wczesniej pisałem wyczytałem ze w przypadku
jezeli mamy do czynienia z oponami gorszymi/np bieznikowane/ i lepszymi to nalezy
montowac je tak jak wczesniej napisalem..Postaram sie jezeli mi nie uleci z mojej
siwej glacy podać w tym temacie konkretny przepis... :!: :!: :grin:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

04 Lip 2010, 17:20

Migi60 - tu nie chodzi o przepisy ( aczkolwiek nie słyszałem o takim, ale jak znajdziesz czas, to zapodaj linka do niego, bo sam jestem ciekaw ), ale o bezpieczeństwo. No ale głównie zależy to też od tego, jak bardzo są te opony zużyte. No a jak nie są zużyte aż tak bardzo i nadają się do jazdy, to ciężko tak naprawdę powiedzieć jednoznacznie, gdzie je założyć, żeby było bezpieczniej. Jak założysz na tył, to może cię tyłem zarzucić. A jak założysz na przód, to przodem też cię może na zakręcie zarzucić, możesz wpaść w poślizg podczas hamowania.... I bądz tu mądry... :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lip 2010, 17:28

MotoAlbercik napisał(a):I bądz tu mądry...

No tak ..W przypadku montazu opon uzywanych moze być tak:jak byś nie zrobił tak
pozniej mozesz załowac... :!: :!: :mrgreen:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

05 Lip 2010, 18:27

Opony moim zdaniem sa jeszcze w miare , tzn do ogranicznika jest jeszcze jakieś 3-4 mm , napewno sa w lepszym stanie niż zimówki które chciałem dotrzeć przez lato , jednak to był zły pomysł bo nie dość ze teraz przy upałach hałas , to jeszcze strach szybciej na nich w zakręty wchodzić bo piszczą jak głupie. :P pozatym od zimy to starły sie strasznie ze sa praktycznie równo z ogranicznikami ;p
luki1304
Początkujący
 
Posty: 109
Miejscowość: Piła

05 Lip 2010, 21:18

No to jak są w miarę dobre, to zakładaj gdzie uważasz. Na to nie ma reguły.
Co do zimówek, to ci powiem, że jesteś naprawdę lekkomyślny, jak jeździłeś na nich w lato przy tych upałach. A dlaczego? Chyba nie musze pisaC....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000