Różnica między dwumasą, a sztywnym kołem zamachowym w Toyota Avensis

28 Wrz 2020, 11:18

Zastanawiam się nad wymianą całego modułu z dwumasy na sztywne koło zamachowe(jednomasowe) . Czy ktoś z Was robił taką podmiankę, jak się to sprawdza w praktyce?
Amans
Nowicjusz
 
Posty: 6

28 Wrz 2020, 11:25

A sprawdziłeś czy takie coś jest dostępne i ile ewentualnie kosztuje? Bo pewnie okaże się że zaoszczędzisz 100 zł na tym
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Wrz 2020, 11:26

Przy jakim silniku chcesz to zrobić? Ogólnie zabieg często nie jest warty zachodu i wcale nie wychodzi dużo taniej a do tego jeszcze czasem występują problemy podczas dalszej eksploatacji.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

29 Wrz 2020, 18:08

TOYOTA AVENSIS T25 2.0 D-4D 116KM Właśnie to sprawdziłem różnica jest ogromna zobacz na [link wygasł] tu koszt niecały 1000 zł. a przy dwumasie wychodzi prawie 2600 zł. Samochód 2008 rok nie wiem czy jest sens tyle inwestować.
Amans
Nowicjusz
 
Posty: 6

29 Wrz 2020, 19:19

Przy takiej różnicy cenowej JA bym wsadził sztywniaka.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Wrz 2020, 14:07

Właśnie dlatego raczej się zdecyduje. Czytałem jeszcze, że w przypadku dalszej awarii samego zestawu sprzęgła, istnieje możliwość wymiany tego podzespołu bez konieczności wymiany koła zamachowego. Zawsze to coś.
Amans
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Światowy rekord SKODY Citigo CNG!
    SKODA Citigo CNG pokazała swoją klasę rekordowym osiągnięciem. Gerhard Plattner, mistrz oszczędnej jazdy, przebył SKODĄ na gaz ziemny 2 619 kilometrów przez Europę. Na trasie z Wenecji we Włoszech, do szwedzkiego Sztokholmu, ...
    Land Cruiser V8 4.5 D-4D Powerboost
    Land Cruiser V8 4.5 D-4D Powerboost rozwija moc 318 KM (o 46 KM więcej niż w przypadku wersji seryjnej) oraz moment obrotowy 740 Nm (w zakresie 1800-2800 obr./min., o 90 Nm wiecej niż w przypadku wersji seryjnej). Charakterystykę ...

30 Wrz 2020, 18:57

Jedyne co może podupaść to skrzynia jeżeli jest delikatna
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Paź 2020, 13:10

Amans napisał(a):TOYOTA AVENSIS T25 2.0 D-4D 116KM Właśnie to sprawdziłem różnica jest ogromna zobacz na [link wygasł] tu koszt niecały 1000 zł.
Patrzyłem przed chwilą i ceny dobrego sztywniaka to 1200zł a kompletu z dwumasą 1800zł więc masz 600zł różnicy. Musisz kupić sztywniaka dobrej firmy bo inaczej to tylko proszenie się o dodatkowe koszty po wymianie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

05 Paź 2020, 13:26

W teorii komfort jazdy powinien spaść plus napęd może nie być przenoszony tak efektywnie. W praktyce nie wiem. Ogólnie koło masowe to prostsza wersja, mniej skomplikowana więc nie powinna się częściej psuć itp.
Btw jeżeli była dwumasa a ty dasz jednomase skrzynia może częściej się psuć. Została ona zaprojektowana pod dwu a nie jedno mase.
Easydriver
Początkujący
 
Posty: 77
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa / Złotoryja
Prawo jazdy: 22 05 2016
Auto: Ford Maverick, poluję na BMW
Silnik: 2.3 i 150 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

05 Paź 2020, 13:56

Przy takiej różnicy wsadziłbym dwumase.
malmon3
Aktywny
 
Posty: 302

06 Paź 2020, 10:03

Dla mnie silnik jest za mały na wyjście dwumasy. Słyszałem, że bez większych konsekwencji można to zrobić w przypadku zdrowszych, mocniejszych np nie uturbionych silników.
Easydriver
Początkujący
 
Posty: 77
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa / Złotoryja
Prawo jazdy: 22 05 2016
Auto: Ford Maverick, poluję na BMW
Silnik: 2.3 i 150 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

08 Paź 2020, 09:21

Sprawa nie jest taka kolorowa jak się wam wydaje panowie - nawet, gdyby dwumas kosztował 3 tyś, a zwykłe 1 tyś, to naprawdę nie warto zakładać sztywniaka. Po jego założeniu w czasie eksploatacji pojawią się problemy z układem napędowym, a nawet może być problem z silnikiem - mogą się zniszczyć podsuszki pod silnikiem, a co za tym idzie mogą być kłopoty z przekazaniem napędu z silnika na skrzynię. Skrzynia też na pewno po jakimś czasie pójdzie do remontu. Teraz zaoszczędzisz choćby 2 tyś, a potem wydasz kilka razy więcej na niepotrzebne naprawy.
Niestety, ten silnik słynie z bardzo małej trwałości dwumasy. Mając go w samochodzie trzeba naprawdę eksploatować go delikatnie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Paź 2020, 09:57

Ja miałem sytuację taka ze kupiłem vw t4 z uszkodzona skrzynia, okazało się że ktoś zaspawał 2mas i łożysko skrzyni rozbiło jej dzwon i wyciekał olej że skrzyni chodź ona sama działała
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Paź 2020, 21:06

Kao napisał(a):Ja miałem sytuację taka ze kupiłem vw t4 z uszkodzona skrzynia, okazało się że ktoś zaspawał 2mas i łożysko skrzyni rozbiło jej dzwon i wyciekał olej że skrzyni chodź ona sama działała

Oj tam nie wiadomo co było przyczyną . Z drugiej strony strony zaspawanie dwumasy plus sztywna tarcza sprzęgła no to ....... A patrz .Nie robię tego dużo ale zdarza się mi się wymiana na zestaw sztywny. Ostatnio w Combo 1,3 Cdti . No niby ok . Jednakże auto wróciło po czasie na brak sprzegła . Do wymiany powtórnej wysprzęglik centralny.Po sekcji jego okazało się że uszczelka spuchła i se pękła .Wyciek. Spuchła od czego ? Kiepski płyn hamulcowy , ktoś dolał oleju do zbiorniczka czy robią g....o na części zamienne. I teraz ktoś powie na tym przykładzie że wymiana na sztywny układ jest be. Ale auto jeżdzi .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4967
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna