08 Paź 2008, 12:24
Powiem tak - jeżeli nie wiesz,kiedy był wymieniany pasek rozrządu,to lepiej przeżałować tą kasiurę i go wymienić,niż później płacić za remont silnika,jak ten pasek się zerwie.A koszta takiego remontu są bardzo duże i niejednokrotnie przwyższają wartośc samego samochodu.Przy wymianie paska nalezy też wymienić elementy z nim współpracujące,a więc rolki oraz pompę wody.Pompę wody trzeba wymienić nawet,jak pracuje ona prawidłowo,ponieważ może się zdarzyć,że nie wytrzyma ona następnych tysięcy kilometrów do następnej wymiany paska.A jak pompa się zatrzemto pasek pęka i dochodzimy do pkt wyjścia.Przy okazji okaże się,czy mechanik miał rację z tym spalaniem i czy pasek przeskoczył(ale bardzo w to wątpię).
Przy wymianie rozrządu nie trzeba regulować zaworów ani nic innego.A mechanik powinien wiedzieć jak ten rozrząd wymienić.A jak coś spieprzy,to będzie naprawiał na swój koszt,bo jak źle ten rozrząd ustawi,to rozwali silnik przy samej jego próbie.Jak mechanik już wymieni ten rozrząd,to poproś go,żeby sam uruchomił silnik przy tobie i słuchaj,czy na wolnych obrotach nic w silniku nie stuka i nie puka ani nie szumi.Silnik powinien też płynnie wchodzić na obroty i też bez żadnych odgłosów.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...