Rozrząd oraz zbiornik płynu chłodzącego - Audi A7 3.0 TFSI 310KM

17 Paź 2023, 09:07

Witam. mam dwa pytania, jestem laikiem więc proszę o wyrozumiałość

Silnik 3.0 TFSI benzyna 310 km

1. Zleciłem mechanikowi zajrzenie do silnika bo mam wrażenie że słysze bardzo delikatne dzwonienie i mechanik oznajmił: '' napinacze do połowy, na ten moment rozrządu robić nie trzeba'' czy to prawda? czy raczej wypadałoby go zrobić?

2. Próbowałem odkręcić korek zbiornika płynu chłodzącego na rozgrzanym silniku ( wiem ze nie jest to mądre) i płyn zamiast ''pryskać '' górą przez wlew, to wylewał się dołem, czy to oznaka dziurawego zbiornika czy normalna sprawa?
ggg2p31
Obserwowany

17 Paź 2023, 12:40

ggg2p31 napisał(a):słysze bardzo delikatne dzwonienie i mechanik oznajmił: '' napinacze do połowy, na ten moment rozrządu robić nie trzeba'' czy to prawda?
Ale napinacz nie jest tylko wyznacznikiem tego czy należy wymienić rozrząd czy nie. Jaki masz przebieg od ostatniej wymiany rozrządu?

ggg2p31 napisał(a):płyn zamiast ''pryskać '' górą przez wlew, to wylewał się dołem, czy to oznaka dziurawego zbiornika czy normalna sprawa?
Dołem z tego zbiorniczka? Na górze pod korkiem masz osobną komorę po zewnętrznej stronie do której jak wlejesz płyn to wyleci pod zbiorniczkiem może tu ci się przelało po odkręcaniu korka i zaczęło wyciekać od dołu?
Rokiko
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 35

17 Paź 2023, 12:57

Rozrząd nie był robiony, przebieg 130 tyś

nie wiem czy się przelało, poprostu gdy odkrecam na goracym silniku to leje od dołu
ggg2p31
Obserwowany

17 Paź 2023, 13:11

ggg2p31 napisał(a):Rozrząd nie był robiony, przebieg 130 tyś
Mały masz przebieg i raczej nie powinno być go jeszcze słychać. Zerknij sobie jeszcze do załączonego PDF'a.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

ggg2p31 napisał(a):nie wiem czy się przelało, poprostu gdy odkrecam na goracym silniku to leje od dołu