Rozsądny, dynamiczny, niewielkie kombi do 17000zł

20 Mar 2015, 00:45

Witam forumowiczów. Wiem że podobnych tematów jest pewnie sporo, ale sądzę że w takiej sprawie trzeba indywidualnie ;) Tak więc jeżdżę teraz niezawodną Borą z trwałą jednostką 1.6 8V i mam już dosyć, wymieniłem chyba pół samochodu i ciągle jest ale, dałem się nabić w butelkę. Tak czy inaczej chcę zmienić samochód, ale chciałbym dobrać odpowiedni model i silnik, w czym się już gubię, VW mnie zawodzi wbrew pozorom. Auto do 17000zł w miarę mocne, dynamiczne ale i oszczędne, trwałe i nie astronomicznie drogie w utrzymaniu, najlepiej diesel, chociaż fajną benzynką nie pogardzę. Roczniki tak od 2002 w górę. Aktualnie w kręgu zainteresowania są Alfa Romeo 156 po lifcie w silniku jtd, Opel Astra 3, 1.7-1.9cdti lub Focus 2 1.6tdci. Zauważyłem też że jest sporo ofert z Volvo V50 1.6 lub 2.0 diesel:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Z góry dzięki i pozdrawiam.
Zontas
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 17
Miejscowość: Bielsko-Biała
Prawo jazdy: 25 01 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Silnik: 1.9 jTD 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Mar 2015, 09:52

Volvo w tej kasie będą w słabym stanie więc lepiej szukać Focusa, który technicznie jest tym samym autem i jest tańszy z racji znaczka.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Mar 2015, 10:08

Jeśli V50 to 2.0D, budżet pozwoli Ci na auta z początku produkcji.
Linki które przysłałeś możesz włożyć miedzy bajki, realny przebieg V50 w dieslu z 2004-2005 to minimum 220-250 kkm, poniżej 200kkm to nie ta cena.
Widzę że z Bielska jesteś, niedaleko, gdybyś chciał rzetelnie sprawdzić auto przed zakupem to masz ASO Auto-Boss lub niezależny serwis VolvoTeam w Mikołowie, a jeśli nie masz takiego zamiaru to jeśli pozwoli mi na to czas i warunki mogę pomóc Ci w ocenie auta z okolicy. Generalnie auto bardzo fajne, wystarczająca moc i duży moment dają frajdę z jazdy. Jeśli trafisz na zadbane auto to raczej nie powinno robić problemów. Na twoim miejscu raczej szukałbym krajowego, doinwestowanego i zadbanego modelu, przy sprowadzanym z większym przebiegiem licz się z wydatkami (rozrząd, dwumas, turbina, elektryka to podstawa do sprawdzenia) Przy 10 letnim aucie właśnie elektryka może sprawiać problem, zamki, stacyjka mogą być już zużyte, alternator, rozrusznik to trzeba mieć na oku. W starszych modelach lubił padać EGR więc też temat do ogarnięcia. No i oczywiście pamiętaj o 2 kluczykach, sprawnych oczywiście ;) koszt dorobienia 1 szt około 1000zł, tylko w ASO. To tak na krótko o możliwych problemach, teraz zalety, zawias jest z Forda więc koszty nie duże a jakość i wytrzymałość dobra, komfort jazdy świetny. Silniki ekonomiczne, spalanie w mieszanym 6-6,5, miasto raczej nie przekroczy 7, trasa 5-5,5. Wszystko zależy w jakim stanie kupisz auto, jak było eksploatowane, jak o nie dbano. Generalnie bardzo polecam.
Gdybyś miał jakieś pytania, pisz śmiało na PW.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

21 Mar 2015, 01:14

Wiem że kupując diesla w takim budżecie to bardziej te z 200tkm+ bardziej realne i też większe prawdopodobieństwo że ma za sobą naprawę dwumasa i turbiny - jedyna rzeczy której boję się w dieslach, ewentualnie wtryski. I właśnie który z obecnie dostępnych silników diesla wypada najlepiej jeśli chodzi o trwałość, niską awaryjność i niewygórowaną cenę części. Nie ukrywam że Volvo jak na razie pociąga mnie najbardziej, ale to tylko jeden model spośród wymienionych, nad którymi się zastanawiam, jak z resztą? Do tego doszłoby jeszcze Audi A4 avant 1.9 tdi, tylko które tdi, jak wiemy jest och sporo. O TDI i JTD słyszałem wiele dobrego, natomiast o cdti i tdci wręcz odwrotnie, hdi dci itp w ogólę nie brałem pod uwagę, ktoś ma jakieś doświadczenia? O HDI słyszałem dobre opinie, w przeciwieństwie do dci. A jak koreańskie diesle CRDI?


[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wiem że ten egzemplarz ma bardzo podejrzanie niski przebieg, ale jest zarejestrowany i użytkowany w Polsce, myślicie że to jakiś trup?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Tutaj na przykład jest roczna gwarancja na wszystkie podzespoły, chociaż nie wiadomo czy można temu ufać.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Tutaj również szeroka gwarancja - możliwość wykupienia.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Od 6 lat w kraju, kupiony u dealera.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Również od 6 lat w kraju.

[link do oferty na Allegro wygasł]
Też bardzo dobra oferta, jeśli nie najlepsza.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wygląda dobrze, ale chyba mogą się szykować koszty?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Zontas
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 17
Miejscowość: Bielsko-Biała
Prawo jazdy: 25 01 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Silnik: 1.9 jTD 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

21 Mar 2015, 10:14

V50 które podałeś zarejestrowane w PL są w najniższych wersjach wyposażenia, pewnie wersja standard lub kinetic, poszukaj czegoś w momentum, może być kilka stówek droższe ale warto je wydać.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

21 Mar 2015, 18:32

Ale pomijając wersje wyposażenia, to czy te egzemplarze są warte uwagi? Do szczęścia potrzebuje tylko elektryki szyb i lusterek i klimatyzacje, to podstawa.
Co z resztą linków?
Zontas
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 17
Miejscowość: Bielsko-Biała
Prawo jazdy: 25 01 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Silnik: 1.9 jTD 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bez mandatu za brak dokumentów
    Nowela ustawy o Ruchu Drogowym którą podpisał dzisiaj prezydent Andrzej Duda pozwala na jazdę bez dokumentów dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenia OC w formie papierowej. Zmiany wchodzą w życie z dniem 1 ...

21 Mar 2015, 19:52

ok to zaczynamy:
[link do Otomoto wygasł]
- wygląda dobrze i nie taki golas, skóra na kierownicy i klimatronic, rozrząd do zrobienia zaraz po zakupie. Wyposażenie bagażnika gratis :)

[link do Otomoto wygasł]
- malowany zderzak i chyba klapa, rozrząd wymieniony przy 255kkm - przeciągnięty trochę, przebieg wydaje się rzeczywisty
[link do Otomoto wygasł]
- golas z czujnikami parkowania, nie wiem czy dobrze widzę ale są spore zacieki na siedzeniach uważaj może być nurek.

[link do Otomoto wygasł]
- warte zainteresowania ale ostrożnie
[link do Otomoto wygasł]
- ten zdecydowanie najlepiej wyposażony ale jak widzę te pęknięcia na siedzeniach to śmiem sądzić że ma sporo więcej przejechane albo bardzo "duża" osoba nim jeździła. U mnie mniejsze pęknięcia pojawiły się przy 180kkm. Włochy nie kojarzą mi się z niczym dobrym z używanych samochodów, wiele jest po powodziowych.

Z wymianą rozrządu w Volvo jest tak że robi się to co 220-240kkm lub co 8 lat, wymienia się przy tym pompę wody. Generalnie przy oglądaniu samochodu na żywo skup się przede wszystkim na dwumasie, sprzęgle, turbinie, elektryce. Zawieszenie jest bardzo solidne więc raczej powinno być ok. Radzę przed zakupem podpiąć się do komputera i sprawdzić błędy.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

21 Mar 2015, 22:40

Dzięki za zainteresowanie i opisanie jak to wygląda z Volvo, jak będę miał coś konkretnego na oku (wpierw muszę sprzedać swój aktualny samochód) to na pewno się zgłoszę. A powie mi ktoś coś na temat całej reszty samochodów i silników które podałem? Ford Focus też jest mocno brany pod uwagę, chciałbym wiedzieć coś więcej również na temat tego samochodu. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Zontas
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 17
Miejscowość: Bielsko-Biała
Prawo jazdy: 25 01 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Silnik: 1.9 jTD 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002