Rozwojowe auto do 30 tys.

14 Lis 2017, 02:20

Cześć, szukam czegoś do 30 tys. w benzynie, od 250 KM, co mógłbym dalej rozwijać i modzić. Myślałem o jakiś starszych bmw, może audi s3, może z japońców. Wiem, że z nowszych w tej cenie raczej średnio. Auto ma być do normalnej jazdy na codzień, ale z pazurem i takie które daje bardzo dużo frajdy z jazdy - sama jazda samochodem jest czymś co potrafi mi naprawić cały dzień i cała motoryzacja jest moją pasją. Miesięcznie mógłbym ładować w auto 2-3 tyś.

Jakieś propozycje ? I ważne, żeby to było nie-niemożliwe do kupienia w normalnym stanie u nas w kraju/niemczech. Słyszałem, że np. ze starszymi BMW to trochę trudne.
mmaf
Nowicjusz
 
Posty: 27
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi a4 b6
Silnik: 1,9 tdi 130>165
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Lis 2017, 09:23

Najlepiej szukaj czegoś z Tubro. Każdy silnik beznynowy bez turbo ciężko modzić a tym bardziej jest to nie bardzo opłacalne bo są to małe przyrosty mocy. W turbo to troche modów na kompie, zmiana chłodniczki, kolektory, wydech itd i efekty bez kucia bardzo duże
Szukaj
Vag 1.8 T
Saab 1.8t
Volvo 2.5T
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Lis 2017, 10:28

A co mówicie o a4 b7 1,8t albo 2.0tfsi ?

Do 30 tys znajde egzemplarz w porządku ?
mmaf
Nowicjusz
 
Posty: 27
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi a4 b6
Silnik: 1,9 tdi 130>165
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Lis 2017, 18:14

mmaf napisał(a):a4 b7 1,8t


Niby ok, ale powodzenia w szukaniu. Masa szrotu

mmaf napisał(a):2.0tfsi


shiiiit
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Lis 2017, 22:44

S4 b5 ze Szwajcarii ? :)
mmaf
Nowicjusz
 
Posty: 27
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi a4 b6
Silnik: 1,9 tdi 130>165
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Lis 2017, 22:58

mmaf szukaj auta z turbo jak najbardziej przystosowanego do modów.
s4b5 fajna opcja ale pamiętaj o sporych kosztach jazdy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Lis 2017, 22:59

Sprawdź i zdecyduj
Ja do modzenia poszukałbym czegoś oryginalniejszego

e24, rx8, r33, 200sx
a najlepiej is300, tutaj z 2jz masz duuuuże pole do popisu
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Lis 2017, 23:05

Invi napisał(a):e24, rx8, r33, 200sx
a najlepiej is300, tutaj z 2jz masz duuuuże pole do popisu


Panowie apeluje o spokój :twisted: 200sx są w chorych cenach, rdza podaż zerowa.
rx8 nie ma co wydłubać jedyny właściwy mod to umieścić silnik w śmietniku :ok:
r33 zakup+dłubanie=budżet x3 :bored:
is300 niby ok ale z dłubaniem budżet x2 no i postoje auta.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Lis 2017, 23:09

szybki napisał(a):rx8 nie ma co wydłubać jedyny właściwy mod to umieścić silnik w śmietniku :ok:


Chyba przestanę szanować moderatora

[link do oferty na Allegro wygasł]
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Lis 2017, 23:30

Invi napisał(a):Chyba przestanę szanować moderatora

Nie musisz mnie szanować... trzeba spojrzeć prawdzie w oczy, silnik który ma problem zrobić bez remontu 100tyś.km. w Wawie jest aż jeden mechanik który coś przy tym silniku ogarnie a sama jazda... tu też potrzeba wielbiciela bo zwykły hondziarz lubiący wiertarki to za mało. A swapy wyższa szkoła jazdy i raczej nie przy jednym aucie w domu. Zresztą jak bym miał się grzebać przy takim czymś to wolałbym już is300 wydłubać lub coś z 2jz.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Lis 2017, 23:35

szybki napisał(a):silnik który ma problem zrobić bez remontu 100tyś.km


Bez przesady... Wymieniasz uszczelniacze, zestaw kupujesz, wymieniasz i jeździsz kolejne 100 tyś. Aha, zrobisz te 100 tyś autem do czerpania radości z jazdy? Po 20-30 tyś rocznie?

szybki napisał(a):w Wawie jest aż jeden mechanik który coś przy tym silniku ogarnie


A to już wina naszych mechaników, bo każdy kto się zna i ma pojęcie a nie jest wymieniaczem to z książką i narzędziami ten silnik ogarnie. Również przesadzasz, może jest jeden co się ogłasza hucznie, ale więcej osób go zrobi.

szybki napisał(a):Zresztą jak bym miał się grzebać przy takim czymś to wolałbym już is300 wydłubać lub coś z 2jz


Tu zgoda. Lepiej wrzucić turbo i wystroić i tyle, koniec zabawy z silnikiem, pozostaje zawiecha.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Lis 2017, 23:45

galakty napisał(a):Bez przesady... Wymieniasz uszczelniacze, zestaw kupujesz, wymieniasz i jeździsz kolejne 100 tyś. Aha, zrobisz te 100 tyś autem do czerpania radości z jazdy? Po 20-30 tyś rocznie?

Ja już nie będę dyskutować o rx8 bo to tak jak z miłośnikami civiców które są lepsze od najlepszych z tym że civic jakoś trzyma cenę a rx8 jej nie trzyma.
Temat jest krótki rx8 w dobie turbo jest żenadą a do tego nie ma gdzie tego serwisować.
galakty napisał(a):Tu zgoda. Lepiej wrzucić turbo i wystroić i tyle, koniec zabawy z silnikiem, pozostaje zawiecha.

Oj widzisz to tak jak z tą łatwością naprawy rx8... to wrzucenie turbo do is300 to około "tylko" 30k a akurat w zawieszeniu dużo nie trzeba robić :D

p.s.

Mit głosi że w is300 za 10k. ogarnie się turbo :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Lis 2017, 23:48

szybki napisał(a): w Wawie jest aż jeden mechanik który coś przy tym silniku ogarnie


Zgłębiałem kiedyś temat, kwestia lęku przed tym co nieznane. Budowa silnika wankla a co za tym idzie wymiana uszczelniaczy to banalnie prosta sprawa. Wystarczą chęci i nawet samouk to zrobi

RX8 kupuje się właśnie dla silnika a nie żeby go wymieniać
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Lis 2017, 23:56

mmaf napisał(a):A co mówicie o a4 b7 1,8t albo 2.0tfsi ?


Jak dla mnie tylko 2,0tfsi, 1,8T startuje z "zaledwie" 163 koni żeby dobić do 250 to trochę włożysz w osprzęt.
Lepiej szukaj TT 225 konne albo Leona 1,8t 225
Albo nowsza konstrukcja inna płyta Golf V, A3 2,0T

Volvo 2,5T w sumie też fajne.

S4B5 extra gdyby nie masa trupów + olbrzymie koszty utrzymania które Cię zjedzą :D

Ewentualnie jeszcze inna opcja :D
lżejsza buda czyli Ibiza III Cupra + modzenie, albo Colt CZT + mody.
Takie auta obawiam się że potrafią mocarne 2 tonowe V8 doganiać, bo przy 1100 kg 200 koni to F16 :D
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lis 2017, 00:02

Invi napisał(a):Zgłębiałem kiedyś temat, kwestia lęku przed tym co nieznane. Budowa silnika wankla a co za tym idzie wymiana uszczelniaczy to banalnie prosta sprawa. Wystarczą chęci i nawet samouk to zrobi


Powiem Ci taak bo może zyskam szacun :D

Podstawowy problem nic nie wydłubiesz przy tym silniku co chce robić autor tematu... następny problem charakterystyka tego silnika oraz warunki prawidłowego korzystania z niego wymagają miłośnika... nie będę się wdawał w szczegóły bo już ich nie pamiętam ale razem z wymianą oleju robi się badanie kompresji która szybko potrafi zniknąć, dolewki oleju na 10tyś.km. nawet 10l oleju!!!!, remont potrafi kosztować nawet 7k. już nie wspomnę o technice jazdy czyli potrzeba technologiczna wysokich obrotów, nie hamowanie biegami itp.
Do tego dołączymy sobie dostępną moc pod czerwonym polem i robi się max lipa.
Ogólnie:
Auto dla typowego miłośnika rx8 dla nikogo więcej :no:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe