Rynek wtórny: silnik wolnossący czy doładowany ?

19 Wrz 2016, 22:47

Witam,
rozglądając się za samochodem z przedziału 12-18 tysięcy z rynku wtórnego zastanawiam się, pomijając marki, jaki silnik okaże się najbardziej trwały, niezawodny oraz najbardziej oszczędny w utrzymaniu oraz przystosowany do gazu. Rozważałem takie silniki doładowane jak 1.8 T jednak gdy zobaczyłem, że na wymianę turbo i koła dwumasowego trzeba szykować około 2 tysięcy to trochę się przeraziłem. Nie wiadomo przecież jak było auto dbane przez poprzedniego właściciela a jeżeli chcąc kupić samochód na najbliższe 8 lat to myslę, że wymiana byłaby nieuchronna. Dlatego zastanawiam się czy lepszą opcją nie będzie jakiś wolnossący benzyniak ?
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak

19 Wrz 2016, 23:32

W wolnossącyh też jest dwumas.
Generalnie to trudne pytanie, trochę jak masło vs margaryna.
Na pewno wśród tych nieuturbionych jest większy wybór, bo w Twoim budżecie obok 1.8t jest 2.0t Opla/Saaba, Renault o tej samej pojemności, Volvo 2.4/2.5t i to by było w sumie na tyle (wymieniam silniki godne polecenia, nie wynalazki typu TSI).
Musisz sobie odpowiedzieć czego oczekujesz od samochodu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Wrz 2016, 23:41

Wiesz, masło zawsze będzie lepsze od margaryny :D
Odpowiem raczej czego od silnika, bo o nich mowa. Dynamiki (<10s.), bezawaryjności (ew. w miare tanich napraw, tj. biorąc np. kredyt na mieszkanie nie byłoby mnie stać, żeby na naprawę turbo z dwumasą zabulić 2k) oraz predyspozycji do gazu :) Sam samochód to moim zdaniem kwestia gustu, blach i wykończenia.
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak

20 Wrz 2016, 00:21

2 tys nie starczy na regeneracje turbo i zakup sprzęgła z dwumasa + wymiana do 1,8T, poza tym turbo i sprzęgło to nie wszystko, prześledź temat drogich przepływomierzy Boscha, katalizatorów, zaworów DV, pomp paliwa to będą wiekowe auta bo samo 1,8T najmłodsze to 2008 rok audi a4 b7, a Twój budżet to taki na A3/Leona 1,8t 14 letnie. Niestety 1,8T pomimo ogólnie dobrych opinii teraz już jest raczej opcją taką sobie, bo to są często wyjeżdżone mocno egzemplarze, pomimo że za 18k znajdziesz fajne auto ale nie licz na super tip-top egzemplarz salonowy. Jak Cię nie stac to moze coś innego słabszego?
Łokoj
Początkujący
 
Posty: 124
Prawo jazdy: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Wrz 2016, 00:25

Ale jakbys nie widzial ja pytam wlasnie o jakis silnik, ktory spelnia wymagania podane w poscie wczesniej ;) 1.8T bylo podane dla przykladu.
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak

20 Wrz 2016, 00:36

Zwykłe turbo (bez VTG) zregenerujesz/kupisz po regeneracji za 800zł, z VTG 1100-1200, także przy ogólnym utrzymaniu auta to żaden wydatek, zwłaszcza czyniony raz na kilka lat. Nie zmienia to jednak faktu, że w aucie bez turbo ten wydatek nie występuje :D
Moja rada jest taka - przejedź się dwoma takimi samymi autami o zbliżonej mocy, z tym, ze jeden w turbie, drugi bez. W te sposób będziesz mógł określić, czy suszarka jest Ci niezbędna, czy jednak wystarczy Ci prostsza wersja :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Legalizacja butli LPG
    Zbiorniki montowane w instalacjach gazowych w Polsce posiadają 10 letnią ważność badania. Po tym okresie należy dokonać legalizacji lub wymiany zbiornika na nowy. Maksymalny okres użytkowania butli to 20 lat, chyba że dokument ...

20 Wrz 2016, 06:03

Auto to nie tylko silnik i w ciągu tych 8 lat, które zamierzasz jeździć tą używką raczej napewno będziesz musiał wymienić sprzęgło, wyremontować skrzynię biegów, kilka razy zajrzeć do zawieszenia, zregenerować przekładnię, na bieżąco usuwać zarysowania i obcierki z karoserii, kupić dwa komplety opon, co roku opłacać OC (ostatnio bardzo podrożały i ten trend będzie się utrzymywać) - wszystkie te pozycje to często koszt grubo powyżej 1 tys. zł, a przecież to tylko część wydatków, bo w każdym aucie może zepsuć się dosłownie wszystko. Przy Twoim budżecie i możliwościach finansowych skupiłbym się na taniej używce z silnikiem wolnossącym o pojemności 1.6 - takie auto jedzie bardzo średnio, ale po co narażać się na stresy w stylu "za co naprawię samochód". Jak wydatek 2 tys. zł na naprawę nie będzie już dla Ciebie problemem to rozejrzysz się za czymś szybszym.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

20 Wrz 2016, 09:45

Osobiście jako użytkownik 1.8T stwierdzam, ze lepiej mi się jeździło N/A powyzej 2.0.
Tutaj trzeba sporo nawachlować się biegami zeby auto od dołu jechało.
Trzeba tez pilnować oleju bo sporo pije wcześniej tego nie miałem np w japońcach.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004