Samochód 10k dla młodego kierowcy

23 Lip 2017, 20:30

Cześć jestem nowy na forum i chciałem was spytać jaki samochód możecie polecić na pierwsze autko. Prawo jazdy mam 2 lata, póki co poruszałem się w większości z kimś bardziej doświadczonym na siedzeniu pasażera i uważam, że sporo mnie to nauczyło - nowym polecam! Natomiast teraz chcę swoje własne cztery kółka.

Do tej pory jeździłem sporo autkiem z profilu, ale też taty autkami - A6 230KM i i Honda 265KM, więc duże auta z dużą mocą mi nie straszne (jeśli można tak powiedzieć przy moim króciutkim stażu za kółkiem, mam raczej na myśli to, że umiem nie szaleć). Generalnie jeżdżę raczej spokojnie, myślę że rozsądne 1KM/10kg mi wystarczy :)

Moje wymagania są niestety wygórowane jak na tak niewielką kwotę, ale może wybijecie mi z głowy to i owo, a mianowicie lubię duże auta takie jak a6 właśnie (minimum dla mnie to rozmiar a4 chyba, że mnie przekonacie do czegoś mniejszego) i takiego auta szukam dużego sedana, względnie jakieś coupe, ALE też duże jak np. 406 coupe. Raczej wole benzynki (podtlenek mile widziany) niż diesle, chyba że te stare na pompie to mogą być.

Nad jakimi autkami myślałem?
- 406 coupe 2.0 benzyna
- a6 c5 2.4 lub 2.8 benzyna (boje się kosztów utrzymania, podoba mi się też audi 100 lub a6 c4 z 2.5TDI w rzędzie fajne motory)
- w124 (3.0D, 3.0TD, 2.2 lub 3.2 benzyna, a w coupe to marzenie, ale cena nie ta. Nie w coupe też zresztą ciężko o coś wartego uwagi za te pieniądze)
- a4 b5/b6 1.8T z Quattro (myślę że rozsądne)
- jakieś Volvo np. v70/850 (wyjątkowo kombi, urzekają mnie te karawany)
I wiele wiele innych, tylko nie wiem czy dobrym pomysłem jest się pchać w tak stare autka wyższej klasy czy może lepiej upolować coś nowszego, a mniejszego, dlatego pytam was o radę! Nie zależy mi na lansie, ma być wygodnie w środku, przyjemne prowadzenie (dlatego audi merc - kocham) i tanio w serwisie (tu już mniej kochane są audiczki i merce), lubię prawie wszystkie auta także wszelkie propozycje przemyślę.

Mam do przeznaczenia powiedzmy 10k +/- 3k bez pakietu startowego.

Z góry dzięki za odpowiedzi i sorry za wall of text ale ciężko zawrzeć to w dwóch zdaniach, pozdrawiam!
Qzc21
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 09 2015
Auto: Clio 2 FL
Silnik: 1.5 DCI 65KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

23 Lip 2017, 21:52

Większe auto to większe koszty, jeśli Ci to nie przeszkadza to bierz

1. 406 spoko
2. przy a6 skup się raczej na 1.8T/2.4. 2.8 ma bardzo słaby stosunek osiągi/spalanie i generuje o wiele wyższe koszty.
3. spoko ale sam wiesz jak jest
4. b6 w stanie nadającym się do jazdy nieosiągalne. 4x4 jeśli nie mieszkasz w górach/trudnym do przejechania terenie to głupota. Wyższe koszty eksploatacji i wyższe spalanie.
5. Volvo spoko, fajne byłoby s70

Popatrz na lexa is200 (powinieneś coś znaleźć za te 13k), volvo s40 2.0/2.0T/T4, c70, rover 75 (stosunek cena/jakość mistrzostwo), saab'y "krokodyle", kupisz focusa mk1 st - świetnie się prowadzi, ar 156 2.5 v6 jeśli masz zamiar poświęcać autu więcej uwagi, mazda mx6, astra bertone,
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Lip 2017, 21:58

Moim zdaniem trochę powinieneś się bardziej określić, bo w środku różnica między A4 a A6 jest znaczna. Ten pierwszy to bym powiedział, że zwykły kompakt któremu wyciągnięto bagażnik, nic specjalnego jeśli mówimy o "dużym samochodzie".
O ile nie potrzebujesz takiej A6 do łykania kilometrów na trasie, to moim zdaniem jest to zbędny wydatek na utrzymanie takiego samochodu. Chyba, że jak wspomniał kolega wyżej piszesz się na większy koszt utrzymania "bo chcesz duże auto i koniec".

I znowu z silnikami trochę mieszasz, bo o ile A4 z 1.8T jeździ przyjemnie, to 406 z 2.0 pod maską będzie zwyczajnym mułem.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Lip 2017, 22:30

wiem ze 406 z 2.0 to nie będzie demon szybkości ale pancerny 3.0 już taki twardy nie jest, kilometry będą bo trasy, które mam zamiar robić to raczej od 100km w górę, a4 - napisałem, że to raczej minimum, mniejszego auta pod uwagę nie brałem, wolałbym a6.
EDIT.
A w roverze jakie silniki brać pod uwagę? Obczaje sobie :)
Qzc21
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 09 2015
Auto: Clio 2 FL
Silnik: 1.5 DCI 65KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

23 Lip 2017, 22:34

No to 406 z 2.0 bym nie brał pod uwagę, na trasach będzie nieco męczący. Tutaj albo duża benzyna, albo mniejsza z turbo.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Lip 2017, 06:28

Wszędzie głupoty, ktoś napisał że 406/406 Coupe z 2.0 nie jedzie i teraz wszyscy chodzą i powtarzają.

Mój egzemplarz 406 Coupe 2.0 136km robi 8 lub 9 sekund do setki, przy 3.5-4 tyś obrotach bardzo ładnie wbija w fotel, a sam silnik co najważniejsze jest prawie bezobsługowy i idealnie nadaje się do gazu a wtedy koszty diametralnie się zmieniają.


3.0 spalanie ma nie wiele wyższe, ale koszty napraw, wymiany rozrządu itp. są czasem 3krotnie wyższe.

Ogólnie za zadbaną 406 Coupe trzeba dać te 9-10 tysięcy, wszystkie sztuki wystawione za 4 albo 6 tysięcy to ulepy po dzwonie złożone tylko po to aby jeździło.


Jedyną wadę jaką ma według mnie to auto, to jest spalanie. W cyklu 70/30 miasto trasa średnio wychodzi mi 10 litrów benzyny/100km, lecz w samej trasie już jest dość przyzwoicie bo spada do tych 7-7.5 litra
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sprzedaż opon w 2020 roku (PZPO)
    Pierwsza połowa roku bardzo zła, kolejne kwartały coraz lepsze. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w czwartym kwartale 2020 roku widać częściowe odbicie sprzedaży opon na rynek – wzrosty ...

24 Lip 2017, 09:48

Exodiss napisał(a):Mój egzemplarz 406 Coupe 2.0 136km robi 8 lub 9 sekund do setki

Bajki dzieciom na dobranoc. Chyba, że masz odchudzone auto i zmodowany silnik. Nie ma szans by prawie 1400 kg kobyła z taką mocą zrobiła taki wynik.
406 z 2.0 ma niecałe 11 sekund do setki, osiągi bardzo zbliżone do Golfa 4 z 1.6, a każdy mówi że to muł i bez szału, z Pugiem jest to samo.

Nie wciskaj kitu autorowi, bo się zawiedzie. Tym bardziej że celuje w 1.8T, pomiędzy którymi jest przepaść.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Lip 2017, 16:29

Trochę się boję połączenia 1.8t + gaz, niby ludzie tak jeżdżą, ja pamiętam jednak pewnego mechanika, który mówił, żeby turbiny z gazem nie łączyć bo gniazda zaworowe polecą - wasze doświadczenia?
Qzc21
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 09 2015
Auto: Clio 2 FL
Silnik: 1.5 DCI 65KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

24 Lip 2017, 16:51

Qzc21 napisał(a):pewnego mechanika, który mówił, żeby turbiny z gazem nie łączyć bo gniazda zaworowe polecą


Nie jeździj do tego człowieka, taka przyjacielska rada :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Lip 2017, 00:48

galakty napisał(a):Bajki dzieciom na dobranoc. Chyba, że masz odchudzone auto i zmodowany silnik. Nie ma szans by prawie 1400 kg kobyła z taką mocą zrobiła taki wynik.
406 z 2.0 ma niecałe 11 sekund do setki, osiągi bardzo zbliżone do Golfa 4 z 1.6, a każdy mówi że to muł i bez szału, z Pugiem jest to samo.

Nie wciskaj kitu autorowi, bo się zawiedzie. Tym bardziej że celuje w 1.8T, pomiędzy którymi jest przepaść.
miałeś, jeździłeś, mierzyłeś? Czy na autocentrum tak napisali? :sly:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Lip 2017, 10:17

Qzc21 napisał(a):ja pamiętam jednak pewnego mechanika, który mówił, żeby turbiny z gazem nie łączyć bo gniazda zaworowe polecą - wasze doświadczenia?

ludzie swoją niewiedzę argumentują różnymi dziwactwami - turbobenzyny trudniej się gazuje i wychodzą takie gniazda z oszczędności
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Lip 2017, 16:15

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Do tego szybka i w odpowiednim czasie zmiana biegów i masz 8/9 sekund.
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

25 Lip 2017, 17:27

Exodiss napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=Ir-ZaLj40Ow

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Do tego szybka i w odpowiednim czasie zmiana biegów i masz 8/9 sekund.


Brawo Ty ... te pomiary są piorunujące w swej rzetelności :ok:
Rozbawiłeś mnie do łez :D
Ale nie martw się dość sporo osób takie cuś ma (nie wiem co to jest) czyli ogląda filmiki ze stoperem :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Lip 2017, 18:36

Mogły jechać delikatnie w dół, przez co auto miało lżej.
Ciekawi mnie jak szybką zmianą biegów chcesz zrzucić aż 2-3 sekundy do setki, kurde, u mnie to jakoś nie działa i nie mam 7 sekund, a powinno tak być...
Samochód o gorszym stosunku moc/masa przyspiesza znacznie lepiej od tego, co ma lepszy stosunek, nie mam pytań. O ile nie skrócisz przełożeń kosztem v-maxu to nie ma na to szans.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Lip 2017, 00:03

Exodiss napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=Ir-ZaLj40Ow

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Do tego szybka i w odpowiednim czasie zmiana biegów i masz 8/9 sekund.

:lol: :lol: :lol:
Pokaż mi zdjęcie z Racelogic, a nie nagrywanie licznika i pomiary stoperem.
Cybul99
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 05 01 2018
Auto: Seat Ibiza
Silnik: ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003