Samochód 45-50 tyś. Przesiadka z bravo

01 Wrz 2019, 15:25

Potrzebuję zmienić auto na mocniejsze i wygodniejsze. Sprawy się potoczyły tak, że pracujemy razem z dziewczyną w niemczech (550km od domu) i zjeżdżamy co najmniej z 3 razy na miesiąc do domu. Aktualnie jeździmy bravo 2 (90KM, LPG) i niestety na trasie nie daje rady za nic, a że ta część Niemiec to tereny gorzyste także nawet nie daje rady w mieście. Czego szukam? Nie mam zielonego pojęcia... Nie znam się na motoryzacji i jedynie moja wiedza jest oparta na tym co wyczytam w necie. Aktualnie Fiata mam już dość... Na to, że jest słaby narzekać nie będę, bo byłem tego świadomy kupując taki silnik, fajnie się prowadzi, mechanicznie nic się nie psuje a eksploatacja tania ALE to tylko Fiat.... Tu coś odpadnie, a to się zaroweczka jakaś spali np. w panelu nawiewu, nawiewy wydają jakiś dziwny dźwięk, plastiki też potrafią dać o sobie znać, zerowe wygluszenie (przy 130km/h już trzeba krzyczeć do pasażera). Porównując do astry h, która wcześniej jezdzilem no to astra pod względem komfortu półka wyżej jak dla mnie.
Czego wymagam od auta?
Kombi albo coś z większym bagaznikiem
LPG bym sobie raczej odpuścił. Każde auto w lpg miałem i zawsze coś było nie tak. Zresztą raczej nowsze auta maja juz w miarę znosne spalanie więc odpuszczam ta kwestie.
Ropa? Niby by pasowało bo rocznie teoretycznie bym trochę km robił, ale jest szansa że to się zmieni i będę miał auto w zasadzie potrzebne tylko na dojazd do pracy także zostaje przy benzynie.
Automat czy manual? Nie wiem... Zawsze jeździłem manualem, a teraz mam auto służbowe w automacie i w sumie fajnie się jeździ. Także raczej zdecyduje się na automat.
Poza tym musi mieć jakąś moc, nie za duże spalanie, cenie sobie też ładny środek, wygluszenie i w sumie tyle. Powiedzmy, że mam 45k + coś do włożenie na start