Jesteś młodym kierowcą, więc oświetlę Cię trochę. Jeżdżąc kilkukilometrowe trasy, LPG naprawdę jest Ci niepotrzebne. Nie ma sensu szukać samochodu z LPG, bo jest ich około 3 razy mniej niż tych czysto benzynowych, a więc jak łatwo policzyć masz 3 razy mniejsze szanse na zakup zadbanego egzemplarza. Poza tym jak ktoś montuje LPG, to nie po to, żeby jeździć 10 tysięcy kilometrów rocznie, tylko 20, 30 lub więcej, toteż nie rozumiem zdziwienia faktem, że 17 letni golf w gazie ma przejechane 300 tysięcy - to jest średni przebieg. Kompletna instalacja, łącznie z bakiem zatankowanym do pełna waży nawet ponad 50 kilogramów (zwróć uwagę - ciężar umieszczony głównie na tyle pojazdu), co niekorzystnie będzie wpływać na osiągi. Jeśli w wyżej wymienionej polówce z 1.4 zatankujesz do pełna LPG, weźmiesz na pokład 3 kolegów i włączysz klimatyzację to się może okazać, że nawet redukcja o 2 biegi może nie pomóc w krytycznych sytuacjach, jeśli nie masz jeszcze doświadczenia w jeździe. Montaż LPG też Ci się nie opłaca, bo za porządną sekwencję zapłacisz 2500zł, a robiąc kilkukilometrowe odcinki będziesz czekał na zwrot tej inwestycji spokojnie 2 lata lub dłużej, a w tym czasie zapewne samochód Ci się znudzi i będziesz już szukał czegoś innego.
Lepiej te pieniądze przeznaczyć na doinwestowanie mechanicznego kupionego ,,benzyniaka''. Z wymienionych samochodów - A4 - wygląda na zadbane, ale silnik 1.6 wyjątkowo dużo pali, a osiągi miernie - duża waga samochodu, silnik 8 zaworowy starej konstrukcji plus dość kosztowny remont zawieszenia (chyba, że ten w linku ma zawiechę ok). Megane III - trochę nie ten budżet i nie są to bezawaryjne samochody.
Wnioskuję, iż masz 19/20 lat i będzie to Twój pierwszy, własny samochód. Proponuję więc nie szukać na siłę ,,idealnego'', bo na 99% uszkodzisz przynajmniej jeden element ucząc się jeździć, więc potem może być szkoda. Dobrą opcją jest przeznaczenie na samochód 5 tysięcy, dołożenie na start 2 tysięcy i masz samochód do jazdy. Szukaj oszczędnych silników benzynowych 16-zaworowych, np. Civic VI 1.4 albo 1.5, corolla, focus mk1 1.6, megane i fl 1.4 albo 1.6 i podobne. 8 zaworowe silniki to już stara konstrukcja - może i są wytrzymałe, ale nie zapewniają ani osiągów ani niskiego zużycia paliwa.
![Uśmiechnięty :)]()