Podsumowując zatem, w zakresie demontażu przedsiębiorca powinien stosować się do następujących zaleceń:
nie można wymontować kratki samemu - dokonać tego musi firma prowadząca działalność w tym zakresie - koszt operacji będzie zależał od cennika firmy, ale powinien wynieść ok. 100 zł;
wymontowanie kratki jest równoznaczne z dokonaniem zmian konstrukcyjnych w pojeździe i musi zostać potwierdzone przez okręgową stację kontroli pojazdów – przy czym warto demontaż kratki przeprowadzić w związku z badaniem okresowym, którego koszt wynosi ok. 100 zł – podatnik uniknie w ten sposób dodatkowych kosztów;
należy pamiętać o dokonaniu zmian w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Jest to o tyle ważne, że w przypadku np. kontroli policyjnej, jeżeli policjant stwierdzi, że dane w dowodzie nie są zgodne ze stanem faktycznym, może zatrzymać dowód. Dokonanie zmian w dowodzie oznacza w zasadzie konieczność uzyskania nowego dowodu rejestracyjnego, którego koszt wynosi 49 zł, przy "starych"
tablicach rejestracyjnych oraz 60 zł, w przypadku tablic kolorowych. Dodatkowo należy uiścić opłatę skarbową za wniosek, w wysokości 5 zł oraz 50 gr za każdy załącznik.
nie wiem czy cenniki jeszcze aktualne
![Chytry :sly:]()
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0