Samochod dla kobiety za ok 25tyś

24 Kwi 2018, 13:56

Witam. Rozgladam się za samochodem dla dziewczyny. Sugerowałem Fiata Bravo ale zastanawiam się czy to bedzie najlepsza opcja. Robi ok 15tyś rocznie. 60/40% trasa/miasto, głównie dojazdy do pracy i jazda po mieście. Auto musi być w miarę ekonomiczne i niedrogie w utrzymaniu. Wygląd zewnetrzny jak i wewnetrzny też jest ważny, bravo w wersji sport się jej podoba. Minimum to 120km, nie może być mułem. Wydaje mi się ,ze benzyna bedzie tu lepszym wyjsciem. Mam rację? Ile pali takie Bravo? Macie lepszą propozycję niż Fiat? Podoba się jej też Hundai i30 ale niestety ponad budżet.
mazurek92
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 09 05 2010
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Focus mk2 1.8
Silnik: 1.8 tdci 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

24 Kwi 2018, 19:18

Akurat w bravo powyżej 120ps mają wyłącznie silniki z turbo. Turbo benzyna charakteryzuje się tym, że nie ma górnej granicy spalania. Wszystko zależy od nogi kierowcy.
Popatrz na focusa 2 fl, astrę h z końcówki produkcji, civic'a 8,
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Kwi 2018, 19:35

a silnik 120konny jest z turbo? Jak on się ogólnie sprawuje?
Focusem II jeździ teraz, nie swoim ale chciałaby coś innego. Astra H przestarzała z wyglądu, nie podoba się jej a civic 8 jest spoko ale ma bardzo twarde zawieszenie a drogi w naszej okolicy są kiepskie więc to trochę problem. Poza tym nie wiem czy w tej kwocie coś znajdę.
mazurek92
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 09 05 2010
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Focus mk2 1.8
Silnik: 1.8 tdci 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

25 Kwi 2018, 09:12

Pozostaje tylko jakś francuz - kobietom się podobają.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

25 Kwi 2018, 10:02

Może taka Mazda 3 z polskiego salonu?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Kwi 2018, 12:09

Mazda fajna ale silnik tylko 105 no i dugi koniec Polski. Mówicie o francuzach, megane czy jakis Peugeot bedą lepsze niż Bravo? A co z dieslami we fiacie? Jtd to dobra konstrukcja, moze byc duzo drozszy w utrzymaniu od t-jeta ,ktory tez ma turbo?
mazurek92
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 09 05 2010
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Focus mk2 1.8
Silnik: 1.8 tdci 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

25 Kwi 2018, 17:33

mazurek92 napisał(a): A co z dieslami we fiacie? Jtd to dobra konstrukcja, moze byc duzo drozszy w utrzymaniu od t-jeta ,ktory tez ma turbo?


Na 15 tys rocznie głupotą jest kupno starego diesla.
Zresztą diesel to nie tylko turbo.

Powiedzmy, że jeśli uda się znaleźć megane 3 to będzie w miarę spoko.
W 308 dobrych benzyniaków brak. C4 byłoby spoko w wersji 1.6/110
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Kwi 2018, 14:35

te t-jety niestety paliwożerne. C4 2giej generacji fajnie wygląda, spalanie z tego co widzę na autocentrum jest sporo niższe niż we fiacie z podobną mocą. A jak z wersją 156km? 120 nie imponuje osiągami zbytnio. Taki Citroen ma dużo typowych bolączek? Jak z cenami części?
mazurek92
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 09 05 2010
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Focus mk2 1.8
Silnik: 1.8 tdci 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

26 Kwi 2018, 15:00

Średnio 8-8,5 litra benzyny to paliwożerny silnik? Biorąc do tego pod uwagę, że masz turbo i wysoki moment dostępny w szerokim zakresie?

Myślisz że wolnossące 110 koni spali mniej?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Kwi 2018, 15:24

Może nie paliwożerny ale oszczędny też nie. Nie wiem czy spali mniej, dlatego pytam. Pozatym z tymi 8 litrami to może być problem, pozatym podobno te Brava mają całkiem sporo typowych bolączek ale czy więcej niż w innych autach?
mazurek92
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 09 05 2010
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Focus mk2 1.8
Silnik: 1.8 tdci 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

26 Kwi 2018, 15:38

Raczej przeciętny poziom. Główną bolączką były jakieś skrzynie, które się sypały (ale w takim Golfie IV też się sypały i nikt dramy z tego powodu nie robił).

Zawsze możesz założyć LPG, T-jety mają zwykły wtrysk.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Kwi 2018, 15:55

Ogólnie to ten 1.4 T-Jet spali jakieś 0,5l benzyny więcej od wolnossącego 1.6 16V. Róznica w osiągach i elastyczności jest jednak odczuwalna. Jak ktoś będzie muskał gaz to ta różnica będzie mniejsza.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

26 Kwi 2018, 18:23

mazurek92 napisał(a):Pozatym z tymi 8 litrami to może być problem


To ile ma palić auto średniej wielkości przyspieszające do 100 szybciej niż 60% aut na drodze? 4/100?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km