Samochód dla młodego około 15 tys.

05 Lip 2012, 14:21

Witam serdecznie,

po 1 wiem sporo takich tematów było - szukałem ale niestety nie znalazłem nic co by mnie zainteresowało - najmocniej przepraszam jeśli coś pominąłem.

Mianowicie : Jestem w trakcie robienia prawa jazdy i pora rozejrzeć się za pierwszym samochodem. Przebiegi pewnie w ok. 10 - 15 tys rocznie. Samochód jakiego szukam powinien być w miarę duży - poprostu w większych samochodach lepiej się czuję (minimum co do gabarytów to np. audi a3 5d) ale raczej skłaniałbym się ku czemuś typu passat, a4, bmw 3. Tylko problem w tym, że tych wyżej wymienionych samochodów jest bardzo dużo na naszych drogach i cięzko będzie znaleźć coś w dobrym stanie. co do silnika 2.0 to takie raczej maksimum - chciałbym zachować jakąś ekonomię. jeśli większy to z gazem.

Od Was chciałbym uzyskać propozycje alternatywne dla w/w samochodów : nie ma co się ograniczać do 3 marek.

PS bardzo mile widziany napęd na 4 koła obojętne czy dołączany czy stały - gdyż mieszkam w terenach "lekko górzystych" i w zimie często są problemy z dojazdem. oczywiście nie jest to bezwzględne wymaganie ale element który by się przydał :)

z góry dziękuję

a właśnie zapomniałbym dodać : wychodzę z założenia, że nie ma co "uganiać się" za samym rocznikiem. wolę np. kupić starszy o rok czy o dwa a ze znaną historią i zadbany
mikiol12
Nowicjusz
 
Posty: 22

05 Lip 2012, 20:22

Założyłem podobny temat, nikt mi nie odpowiedział zatem ja spróbuję odpowiedzieć Tobie.

Jeżeli nie interesuje Cie ilość podobnych do Twojego aut na drogach - A4 to dobry wybór, silnik 1.8T zapewni dobre osiągi a napęd quattro bezpieczeństwo w zimę. Ceny remontu zawieszenia przedniego nie są już straszne, w tej chwili opłaca się jeździć tym autem. Jedyna wada tego auta z tym silnikiem to skrzynia biegów z krótkimi przełożeniami (ok. 100kmh przy 3k rpm na 5 biegu).

Z innej beczki - moje dawne marzenie, Mitsubishi Galant. Jeżeli chcesz silnik do 2.0 to taki jest właśnie najmniejszy, montowany w Galancie. Polecałbym jednak 2.5 V6 + LPG. Ten przy normalnej jeździe bez zahaczania o czerwoną linię na obrotomierzu spala ok. 11L LPG na 100km. Dodatkowo ów V6 dobrze znosi gaz, jedynie koszt sekwencji poraża, bo to minimum 3tyś zł. Tutaj z kolei będzie problem z korozją tylnych nadkoli i przednich kielichów. Tak czy siak, dobrze zrobione i zabezpieczone nie będą się bały rudej.
freezoneq
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: a4 b5 avant

05 Lip 2012, 21:05

po co komu na drogach kolejny wypicowany badziew spod znaku VW i Audi... :lol:
jeśli 4x4 to ja polecam Subaru - to przynajmniej nie jest na każdej ulicy
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Lip 2012, 22:04

Jeździłem A4 przez 2 lata i doprawdy... nie wiem co w niej badziewnego. A4 innej A4 nie równa. Fakt, to dzisiaj bardzo popularne autko. Tak czy siak moje argumenty nie mają sensu bo kolega widzę jest zwolennikiem japońskich maszyn.
freezoneq
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: a4 b5 avant

06 Lip 2012, 16:06

Ja również nie mam nic do samochodów spod znaku VW czy Audi - mój tata jeździ passatem b5 w tdi i naprawde bardzo sobie chwali. Tylko zdaje sobie sprawę : Bardzo cięzko będzie dostać taki samochód w dobrym stanie
mikiol12
Nowicjusz
 
Posty: 22

06 Lip 2012, 16:20

A jak się sprawuje ten model accorda [link do oferty na Allegro wygasł] ? . fakt środek troszkę topornie wygląda - ale zewnętrznie samochód bardzo mi się podoba - taka tradycyjna linia :)
mikiol12
Nowicjusz
 
Posty: 22
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Jak podłączyć kable rozruchowe do akumulatora?
    Zima to najtrudniejsza pora roku dla naszego samochodu szczególnie jeżeli trzymamy go pod tzw. chmurką. Co zrobić jeżeli nie uda nam się uruchomić auta przy pomocy własnego źródła prądu jakim jest akumulator? ...

06 Lip 2012, 16:44

Sprawuje się bardzo dobrze i jest w miarę oszczędny... jednak 2.0vtec byłby lepszy, mocniejszy :D Napewno wybrałbym Accorda w porównaniu do a4/passata/vectry
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

06 Lip 2012, 17:16

Pisząc wychuchany badzie miałem na myśli te wszystkie VAGi z "tedeikami", którę są igiłekami w ogłoszeniach, a tak na prawde to zespawane z 3ch i cofnięte padaki. W dodatku ta popularność i przesadzona opinia o bezawaryności jest irytująca.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Lip 2012, 07:31

Niestety popieram.... Większość aut jest cofane, ale jeśli ma być cofane 3 razy to zapewne to Passat/Golf/a3/a4 "tedeiki"
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

07 Lip 2012, 09:46

no tak właśnie myślałem, że bardzo cięzko będzie upolować VAGa w dobrym stanie - co nie zmienia faktu, że samochody same w sobie są całkiem dobre - chyba, że "passek" ojca to jakiś wyjątkowo wydarzony egzemplarz jest :) czyli polecacie raczej na japońce zwrócić uwagę albo niemieckie tylko z "benzynami" pod maską ?
mikiol12
Nowicjusz
 
Posty: 22

07 Lip 2012, 10:14

Benzyniaki też są cofane. Nie wiem co złego jest w dużym przebiegu kiedy auto jest zadbane... Na własne oczy widziałem kiedyś w komisie Paska B5 fL z przebiegiem 550 tyś km, nikt nawet na niego nie spojrzał, był w super stanie. Miesiąc później - ten sam pasek z przebiegiem 300 tyś tym razem, poszedł w ciągu tygodnia. Swoją drogą - jak widać, to nie mit o wytrzymałości vagów, pomimo cofanych przebiegów zjadają te kilometry dalej, nieraz wielokrotność tego, co było przed cofnięciem. Widziałem niedawno starego paska z przebiegiem 1.5mln km.

Żeby kupić vaga w komplecie, takiego jak wyszedł z fabryki - trzeba mieć szczęście. W naszym kraju będzie trudno, jeżeli już trafisz konkretny egz. to do przeznaczonej kwoty dolicz przynajmniej 5 tyś.

Z taką kasą możesz jeszcze zwrócić uwagę na Volvo. Dla przykładu s40. Za 15 tyś ustrzelisz już ładną sztukę po lifcie. Problem w tym, że to ciasne auto i niezbyt piękne, nie pociąga...

Możesz szukać Peugeot'a 406 w coupe, ciekawe auto dla młodego. Tutaj nie jestem z kolei pewien co do części... No i może być ciężko z zadbaną sztuką za 15 tyś.

Jeżeli nie boisz się mitów - Alfa Romeo 156. Fakt, psują się ale wszystko zależy od poprzedniego właściciela - i tak jest z każdym autem.

Miałem jeszcze napisać o Mazdzie Xedos, ale to chyba będzie daleko od wymagań...
freezoneq
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: a4 b5 avant

07 Lip 2012, 12:33

Właśnie s40 również bardzo poważnie biorę pod uwagę - nie wiem może jestem dziwny albo coś, nawet tata się ze mnie śmieje mi po prostu podobają się samochody z klasyczną linią. Alfy trochę się boje - bardzo mi się podoba ale dosyć łatwo wierzę w przesądy. gdybym miał drugie tyle na samochód to bym się za 159 rozejrzał to już podobno "nie te alfy" co dawniej . ale niestety wróćmy na ziemie.

a co do s 40 na jakie silniki zwrócić szczególną uwagę - ktoś w rodzinie ma s40 tylko starsze chyba 1996 i z 1.9d - z opinii owego uzytkownika to chyba straszny muł. Ale czekam na Wasze opinie :)
mikiol12
Nowicjusz
 
Posty: 22

07 Lip 2012, 15:50

Z tego co się orientuję to 1,9 diesle w Volvo pochodzą od Renault. Jeździłem tylko w T4 więc niewiele mogę napisać.

Jeżeli nie boisz się prostoty to polecam Octavię. Bardzo przyzwoite i wytrzymałe auto. Paleta silników dość rozbudowana, znajdziesz coś dla siebie. Osobiście skłaniałbym się ku 1.9 TDI 110km (choć wolę benzynowe silniki). Za 15tyś będzie już ciekawa opcja z klimatyzacją na czele.
freezoneq
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: a4 b5 avant