Samochód dla rodziny w koło komina do 60 tys zł.

12 Lip 2021, 13:53

Robię drugie podejście do kupna auta i nadal nie wiem co wybrać. Robię krótkie odcinki po 10km do pracy i postój. Jakieś wakacje, urlop, raz na miesiąc 50-100km za jednym razem. 90% aut to diesla ale na logikę chyba trzeba by kupić PB. Mam teraz diesla który daję radę ale to prosta konstrukcja bez dpf, dwumasy itd. Mam tyle aut w głowie, że nie wiem co wybrać. Mondeo mk5 ale tam tylko diesle w miarę ok, passat to już jest 1.4 150 koni pb, może fiat tipo z 1.4 tjet . Priorytet to oszczędne i w miarę bezawaryjne auto, nie musi mieć mocnego silnika.
rustin
Aktywny
 
Posty: 421
Auto: Mondeo MK3

12 Lip 2021, 14:15

Stosunkiem ceny do oferowanych korzysci ja bym sie skłonił ku octavii III 1.4 tsi
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

12 Lip 2021, 19:04

A czym się niby benzyniaki w mondeo różnią od tsi w passacie?
W ogóle to passat/mondeo a tipo dość mocno różnią się wielkością. Jak ci coś pokroju tipo wystarczy to kup sobie mazde 3 2.0/120 a jak większe to mazda 6 albo avensis. Będziesz miał fajne auta, niską utratę wartości i względny spokój serwisowy
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2808
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Lip 2021, 08:35

i tego się spodziewałem, że nic się nie dowiem bo większość pojęcia nie ma o czym pisze. Czym się różni ecoboost 1.5 od 1.4 tsi ? 1.5 ecoboost ma problemy z chłodzeniem, opadającymi tulejami cylidra. 1.4 tsi ea211 został poprawiony względem starych konstrukcji o których gdzieś słyszałeś ale nie wiesz co, teraz tam się nic nie psuje i oleju nie biorą, rozrząd jest na pasku.
rustin
Aktywny
 
Posty: 421
Auto: Mondeo MK3

13 Lip 2021, 09:07

Rustin tylko zważ na to, że 1.4 tsi wersja 150 km niestety już ma dwumase.
122,125 i 140km jeszcze jej nie miały.
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

13 Lip 2021, 09:28

W flotowych auta robią po 300 tyś i dwumasa ta sama. To nie diesel a raczej za 60k kupię z przebiegiem ok 100 tyś km, uważasz że padnie przy takim przebiegu ? wy macie wogóle pojęcie o motoryzacji ? bo widzę, że przyszedłem po poradę a muszę ja ją dawać.
rustin
Aktywny
 
Posty: 421
Auto: Mondeo MK3

13 Lip 2021, 09:47

Zaznaczyles ze masz teraz proste auto bez dwumasy i oczekujesz kolejnego bezawaryjnego wiec tylko podpowiadam żebyś nie był potem zdziwiony, że akurat ten najmocniejszy TSI ACT ją ma. Na temat tego odłączania cylindrów też krąża różne opinie. Nie twierdze, że będzie ona problemem przy 100k czy 200k, tylko podpowiada, że ten wariant akurat ją ma.

Jak jestes taki bystry to po co pytasz? Kup to co uwazasz bo widze nie przyszedles po porady bo wszystko wiesz.
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

13 Lip 2021, 09:55

widzę, że więcej wiem jak wy czytając te głupoty ?
rustin
Aktywny
 
Posty: 421
Auto: Mondeo MK3

13 Lip 2021, 12:29

Nie przyszedłeś po poradę tylko żeby cię poklepać po plecach. Piszesz, że akurat to tsi jest "poprawione" a ile poprzednich wersji miało być już "poprawionych"? I jeszcze te teksty o przebiegach jakby silników już w ramach gwarancji nie wymieniali :mrgreen: Dwumasa może wytrzymać 300k ale jest to zależne od warunków użytkowania, kręcenie się wokół komina do takich wydluzajacych jej żywotność nie należy.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2808
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Lip 2021, 12:56

Człowieku, ty nie masz pojęcia o czym piszesz. Wiesz wogóle od kiedy jest montowany ea211 ? ile ludzi nim zrobili już km ? dobra uciekam od znafffców
rustin
Aktywny
 
Posty: 421
Auto: Mondeo MK3

13 Lip 2021, 15:05

rustin napisał(a):Priorytet to oszczędne i w miarę bezawaryjne auto, nie musi mieć mocnego silnika

Jeśli tym się kierujesz to wygrywa tipo 1.4t, co powinno być jasne.

rustin napisał(a):1.4 tsi ea211 został poprawiony względem starych konstrukcji o których gdzieś słyszałeś ale nie wiesz co, teraz tam się nic nie psuje i oleju nie biorą, rozrząd jest na pasku.

Nie brałbym sobie tak do serca, bo i tak naprawy tsi są drogie. Najzabawniejszy jest fakt, że po tylu latach vag poprawił silnik, który stał się taki jaki powinien być od początku :lol:
Gość114260