Samochód dla studenciaka do 10-15 tys

02 Lut 2015, 12:45

Witam,

Chciałbym się zapytać doświadczonych kierowców o to jaki samochód na początek dla studenta.

Prawo jazdy mam od 3 lat, jeździłem już następującymi samochodami:
- Nissan Primera S II
- Skoda Fabia combi
- Renault Clio Grand tour
- Nissan X-Trial
- Peugeot 206
- Chevrolet Spark

Zastanawiałem się nad :
- Oplem Astrą III (ale komentarze znajomych mnie znieciekawiły, ponieważ podobno rdza go zżera oraz spala olej),

Następnie znajomi doradzają mi Forda :
- Fusion
- Fiesta (MK6)

Oraz Honde Civic

Przyznam, że nie znam się na samochodach, więc prosiłbym o informacje jak dla żółtodzioba.

Potrzebuję samochodu do użytku własnego, będę podróżował wraz z dziewczyną (w przyszłości żoną).
Odległości jakie byśmy przemierzali są różne:
- kilka razy w roku 1000 km, 400 km, 250 km (+ powrót)
- kilka razy w miesiącu 50 km, 100 km (+ powrót)
- Oraz w tygodniu dojazd do pracy + na uczelnię 10 km, 30 km (+ powrót)

Oczekuję, aby samochód miał małe spalanie i tanie części zamienne.
Siplis
Nowicjusz

Prawo jazdy: 06 12 2012
Auto: Nie mam

02 Lut 2015, 14:23

Siplis napisał(a):Oplem Astrą III (ale komentarze znajomych mnie znieciekawiły, ponieważ podobno rdza go zżera oraz spala olej)

sam szukam czegoś podobnego, co do oleju to nie wiem,ale co do rdzy to słyszałem,że ma dobre zabezpieczenie
piter1114
Nowicjusz

Miejscowość: tczew

02 Lut 2015, 16:01

Plus za realistyczne podejście do sprawy, a nie szukanie Golfa 2010 za 15 tys :)

Fusiona od razu skreśl, nie dość że taczki, to jeszcze z cudem graniczy znalezienie nie zajeżdżonego po firmie, szczerze to chyba nigdy nie widziałem żeby ktoś to miał prywatnie.
Fiesta ok, ale jak masz dość sporo jeździć poza miastem to chyba lepiej coś większego.
Dodam jeszcze, że mało nie palą, a jedynym silnikiem pod gaz jest mulący 1.3.

Civic jak najbardziej, choć ja bym wolał Corolle i uważam, że w tych pieniądzach w seg C nic lepszego nie znajdziesz.