Samochód dla syna do 6k

14 Sie 2013, 12:04

Witam jakiś czas temu zapytałem o ocene passatow lecz teraz poszukuje auta dla syna. Co myslicie o tych?
Vectra B 2.0 DTI.
Mondeo 2 1.8 TD
Ktory silnik lepszy, mniej awaryjny, lepsza kultura pracy, osiagi, mniejsze spalanie.
Który z nich nie ma dwumasy, pompowtrysków, turbiny ze zmienna geometrią?
Proszę o dokładne porównanie tych dwóch silników
Trigen01
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Fiat

14 Sie 2013, 12:12

Zakładam że syn jest swieżym kierowca to moze lepiej te same marki ale na pb?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Sie 2013, 12:18

Benzyna odpada poniewaz syn bedzie robił ok 50tyś rocznie. Dlatego prosiłbym o dokładne porównanie tych dwóch silników
Trigen01
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Fiat

15 Sie 2013, 09:47

2.0DTI sobie odpuść gdyż jest zaliczana do awaryjnych jednostek.
50tys rocznie to ja bym poszukał jakiegoś Mercedesa W124.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

15 Sie 2013, 09:50

A może rover 400 SDI 2.0 ?
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

15 Sie 2013, 17:14

A może PB + LPG jak 50 000 km/rocznie???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

16 Sie 2013, 10:35

Renault Laguna 1.9 dTi 98 km. Silniki wytrzymują 400tys km (tyle ma mój kolega), a na Niemieckiej stronie idzie znaleźć takie co mają i po 500 :)

O wiele łatwiej znaleźć egzemplarz z climatroniciem, 4 elektrycznymi szybami czy innymi bajerami w przeciwieństwie do Forda i Opla. A i licz się z tym że 12-15 letni Diesel ma najechane ponad 300tys km, więc znaleźć coś uczciwego na otomoto to cud ;)

Diesel tego Mondeo strasznie nienawidzi zimy, znałem kilka przypadków to same problemy z nimi miały, chociaż wczoraj jechałem takim co miał najechane 290tys km i nie robił problemu, więc tu chyba jest kwestia tego jak się dba.
Co do Opla to wszystkie te DTI to porażka, dopiero teraz jak wzięli silniki Diesla od Fiata, to w Oplu siedzą porządne dieselki.
drbn797
Początkujący
 
Posty: 192
Prawo jazdy: 14 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Avensis II
Silnik: 2.0 D4D 126KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

16 Sie 2013, 11:17

W tych pieniądzach i przy tych przebiegach to ani jeden ani drugi nie jest dobrym rozwiązaniem. Oba nie należą do oszczędnych (a przy 50tkm różnica 1-2 litrów to dużo w skali roku) z ich jakością też różnie...Pamiętaj że te diesle będą miały po 300-500 tyś więc jedynie na czym trzeba się skupić to stan. W tej kasie na Waszym miejscu poszukałbym albo golfa III 1.9 TDI (generalnie nawet 75 KM da radę, ale lepiej 90,spalanie to samo a dynamika o niebo lepsza), SDI bym odpuścił bo przy tylu tyś KM będzie często brakowało mocy. Jeśli potrzeba miejsca-Passat B4 w dieslu. VW ma jeden zasadniczy plus-większość mechaników zna te silniki na wskroś, czego o oplu nie można powiedzieć. Z tych 2 co podałeś to dobre są do B+G.
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

16 Sie 2013, 11:47

Polecam Ci Forda Mondeo. Sam użytkuje takiego z tym silnikiem. Jest to bardzo wygodny samochód i pewnie trzyma się drogi. Rzeczywiście wiekszosc z nich będzie miała przebiegi 300k km w górę, ale spokojnie przejadą jeszcze dwa razy tyle. drbn797 - co do odpalania w zimie to mój nigdy mnie nie zawiódł, nawet przy -25 stopniach. AkuQ co do oszczędności to w mieście rzeczywiście spala 8-9 a nawet do 10 litrów zimą, ale na trasie jest bardzo ekonomiczny nawet jak się jedzie po 160 w górę. Mój rekord przy jeździe 90-100 km/h to 5,6l.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

16 Sie 2013, 11:54

Widzisz-rekord 5.6 a w takim golfie/passacie przy spokojnej nodze to będzie średnia nawet z miasta, wiadomo że 50 tyś to nie tylko same trasy będą....Generalnie chyba ciężej o oszczędniejsze auto niż tdiki...Dlatego przy takim przebiegu imho spalanie trzeba brać pod uwagę.
Co do tych dwóch to też wolałbym forda, wnętrze ładne i obszerne.Dobre prowadzenie.
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

16 Sie 2013, 12:43

Passaty i Golfy są pozajeżdżane na śmierć. Kupić Golfa V z uczciwym przebiegiem to cud, a co dopiero trójkę.
drbn797
Początkujący
 
Posty: 192
Prawo jazdy: 14 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Avensis II
Silnik: 2.0 D4D 126KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

16 Sie 2013, 13:20

drbn797 napisał(a):Passaty i Golfy są pozajeżdżane na śmierć. Kupić Golfa V z uczciwym przebiegiem to cud, a co dopiero trójkę.


Właśnie chyba to jest największy problem, wszyscy prowadzą wyliczenia ile co przejedzie, ile spali a tak naprawdę znalezienie auta TDI który zmieści się w 6k w dobrym stanie będzie kosztować 20% jego zakładanej wartości. Do tego jeżeli właściciel nie ma tańszej ropki ze źródła x to przy tankowaniu na zwykłych CPNach gdzie jest oszczędność???
Auto będzie używane w trasie więc dla doświadczonego kierownika będzie realne spalanie w tDI 5,5-6l a dla beny 10l lpg więc koszt wynikający z przejechania 100km jest mniejszy o 7zł.
Co ciekawe też trasa trasie nie równa ponieważ jeżeli będzie młody kierowca który przyciśnie na autostradzie to spalanie 7-8l ON nie jest czymś nadzwyczajnym.
Kolejny temat to to że diesle są droższe w zakupie a do tego wbrew nie którym opiniom droższe w serwisie. Więc jeżeli ktoś liczy na szczęście że turbinka mająca 15lat pojeździ bez regeneracji następne 5lat to może się srogo przejechać...
Więc zakładając że autor tematu w ciągu 2lat zrobi 100tyś.km to jadąc na LPG jest do przodu w stosunku do ON 14k. Liczę tylko koszt paliwa na stacjach w stosunku do 6l ON i 10l LPG. A trzeba dodać wyższy koszt zakupu, ryzyko trafienia skręconego licznika, awarie turbo itp. to wcale tak różowo nie wychodzi z dieslem nawet jeżeli po zakupie auta benz. lpg sami sobie założymy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe