Samochód do 10 tys. dla młodego człowieka.

25 Lut 2010, 20:31

Tylko preferowałbym silniki 2.0 Diesla ze względu na akcyzę bo faktycznie chcę ściągać z zachodu "lekko muśnięte" a tego typu samochody to niekiedy youngtimery i ceny idą w górę. Czy jakieś konkretne wersję z konkretnym silnikiem polecasz ? Zalezy mi przede wszystkim na klimatyzacji a elektryka itp to już mniejsze znaczenie (czego nie ma to się nie zepsuje). I nie chcę kombi bo to już zbyt napompowane auto jak na wyjazdy w 1-2 osoby a do miasta to tym bardziej. Aha na co zwrócić uwagę przy zakupie tego typu auta (tylni napęd) podobno mechanizm różnicowy należy osłuchać ale czy będę wiedział jak gdyż do tej pory używałem przednionapędowców ? Czy dużo rdzy jest na autach tej klasy? Co powiesz na Audi 80 ze znanym 1.9 TDI? pozdrawiam
fiszmen9
Nowicjusz
 
Posty: 25

25 Lut 2010, 20:40

Na temat tego modelu Audi można wiele napisać.
Co najważniejsze:
Silniki długowieczne, nie do zdarcia, jednak i kupowane nie do stania w garażu tak że uważaj na przebiegi w 16-17 letnim aucie rzędu 160 - 200 tyś.
Nadwozie ma porządne zabezpieczenie przed korozją, jeśli nie było uszkodzone i niechlujnie naprawiane kłopoty z korozją będą go raczej omijać.
Kultura pracy tego motoru niczym w traktorze ale nie o to tutaj chodzi, domyślam się że auto ma przede wszystkim jeździć a nie ładnie chodzić bo to jednak nie ten pułap cenowy choć w tym momencie na myśl mi przychodzi Bravo JTD którego można już dostać a o różnicy kultur tych silników nie będę nawet wspominał.
Generalnie polecam, długowieczny, mało awaryjny, części wszędzie łatwo dostępne.
700 - 800 tyś powinien spokojnie zrobić przy odpowiednim użytkowaniu.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

27 Lut 2010, 15:06

Czyli coś takiego może być ? Bo jak dla mnie super i klima i szyberdach i elektryka. Tylko czy nie widzisz czegoś niepokojącego na [link do mobile.de wygasł] zdjęciach? Bo niekiedy od razu widać, że był naprawiany etc
fiszmen9
Nowicjusz
 
Posty: 25

27 Lut 2010, 19:29

Z tych zdjęć ciężko coś powiedzieć, samochód ma specyficzny kolor, ale wydaje mi się że prawy bok nie jest "oryginalną składanką" fabryki -> patrz spasowanie świateł i maski.
Do tego moje wątpliwości budzi kolor drzwi pasażerów z prawej strony. Być może mi się wydaje, nikt nie jest nieomylny, a to tylko wróżenie ze zdjęć i to w dodatku kiepskiej jakości.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

28 Lut 2010, 10:50

No tak błotnik ma zdecydowanie inny kolor a nie zauważyłem dlatego, że zwróciłem uwagę na strasznie zardzewiałe felgi aluminiowe (!) ale przynajmniej już wiem czego chcę, Pozdrowienia i dzięki za odpowiedź.



PS A jak wygląda cena napraw blacharskich w Audi ?
fiszmen9
Nowicjusz
 
Posty: 25

28 Lut 2010, 11:01

Wyglada tak samo jak w innych autach, chociaz w takiej 80 blacha jest bardzo mocna i raczej o rdze sie nie musisz martwic. Co do auta z linku poszukalbym innej 80. Ale dobry wybor 1.9TDI z tego silnika bedziesz napewno zadowolony.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
hmm ciekawy egzemplarz, zdjecia co prawda sprzed zimy ale zadzwonic mozna :)
oczywiscie podalem tylko przyklad, zadbana 80 z 1.9TDI i napewno bedziesz zadowolony!
Johnyy_
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Slask
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept Active Tourer 2012
    Koncepcyjne BMW Concept Active Tourer o harmonijnych proporcjach wyróżnia się sportową elegancją, potwierdzając jednocześnie, że kompaktowe rozmiary, funkcjonalność oraz wszechstronność mogą iść w parze z dynamiczną ...

28 Lut 2010, 11:12

Takie Audi to chyba bylby najlepszy wybor.Mimo duzych przebiegow napewno jeszcze wykrecisz takim sporo kilometrow.znajomy ma takiego na taksowce,kupil z przebiegiem ok 200tys,jezdzi nim strasznie duzo i praktycznie nic sie nie psuje.
robert_0886
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 25
Miejscowość: okolice W-wy

28 Lut 2010, 12:48

80 to dobry wybór. :mrgreen:
audi to audi lepsza klasa :wink:
janow4
Początkujący
 
Posty: 120
Miejscowość: mława

28 Lut 2010, 19:13

No niby tak ale czy nie lepiej byłoby kupić Golfa III. Silnik ten sam blacha też ocynkowana i 4 osoby wejdą a pojazd mniej zmęczony za tę samą cenę i częściej klimatyzacja się trafia. Czy jednak nie jest konkurencyjny do Audi bo wielkością chyba aż tak bardzo nie odstaje od 80 ?
fiszmen9
Nowicjusz
 
Posty: 25

28 Lut 2010, 19:37

illusion napisał(a):c klasa to smiech na sali byle jaką naprawe mozesz liczyc w tysiacach zlotych. .

Kupienie C-klasy za 10tys. w stanie nadającym się do bezstresowej jazdy jest prawie niemożliwe. Nie wiem skąd masz takie informacje ,że naprawy liczysz w tysiącach złotych :roll:
samochód co pokazują statystyki i moje doświadczenie bardzo niezawodny więc jeśli zadbany to nie ma ich dużo.
A naprawy wiem z eksploacji są tanie mimo skomplikowanej konstrukcji( wielowahaczowe zawieszenie z przodu i z tyłu, zmienne fazy rozrządu w 1.8 , 2.0 , 2.2 , 2.3) przez prawie 6 lat eksploatacji żadna naprawa ani wymiana nie kosztowała 1000zł! co prawda przy oryginalnych częściach łatwo przekroczyć ten pułap ale na rynku jest mnóstwo zamienników dobrej jakości.
No chyba ,że wiesz lepiej od kogoś kto jeździ tym samochodem od 2005r i przejechał nim po naszych drogach ponad 130tys. km.
Audi 80 B4 to już przeżytek który opórcz dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego nie może zbytnio nawiązać walki z cenowymi konkurentami na rynku wtórnym, nie prowadzi się dobrze, jest słabo wyciszone a przez te malutkie siedzonka komfort jazdy jest maly. Za 10tys. można dostać ładny egzemplarz Bravo JTD, samochód który wygląda ładnie, jeździ dynamicznie i ma chyba najlepszy silnik diesla dostępny w tej cenie.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Lut 2010, 20:41

Jasiek90 bardzo sensowna wypowiedź w tym temacie, popieram w 100%.
Kierunkowskaz
Zaawansowany
 
Posty: 987
Miejscowość: Warszawa (WI)

01 Mar 2010, 08:01

Fiat może nowszy za te same pieniądze ale jakość jest taki plastikowy. Czy jakością mocno ustępuje VW Golfowi bo to jego konkurent ? Czy nie będzie się psuł bez powodu tzn elektronika nie będzie się psuła ? Jakoś mam uprzedzenia do Fiatów chociaż te nowe są ok. A silnik to pewnie z wtryskiem common rail czyli odpada ze względów na paliwo bo wiem jak wygląda to na pompowtryskiwaczach. Złe paliwo się po prostu czuje no i naprawa droga.
fiszmen9
Nowicjusz
 
Posty: 25

01 Mar 2010, 10:41

W dziesiejszym "Motorze" jest artykuł dot. Fiata Bravo pierwszej generacji polecam się z nim zapoznać.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Mar 2010, 07:38

Przeczytałem. Artykuł fajny ale tak jak się spodziewałem wadą tego silnika jest common rail. chcę tego uniknąć ze względu na moje skłonności samobójcze czyli tankowanie na dowolnych stacjach. A i wymiana sprzęgła i dwumasowego koła zamachowego nie jest miła dla portfela.
fiszmen9
Nowicjusz
 
Posty: 25