Samochód do 100k

18 Kwi 2023, 11:45

Witam , szukam samochodu do 100k.. Rocznie robię około 25k Kilometrów , większość po autostradach . Poszukuję auta , który będzie w miarę tani w eksploatacji. Zastanawiam się nad Toyota (Hybryda) może ktoś doradzić czy to jest dobre rozwiązanie?
Jumb94
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Kwi 2023, 11:56

Jumb94 napisał(a):Zastanawiam się nad Toyota (Hybryda) może ktoś doradzić czy to jest dobre rozwiązanie?


Powiem Ci jak było u mnie miałem aurisa 2 hybryd używanego sporo na autostradach. Kiedyś jeździłem szybciej niż obecnie i hybryda się nie sprawdziła. Najgorzej było w Niemczech i prędkości 160kmh+.

Teraz jeżdżę wolniej i tylko w PL dla odmiany Priusem I jest git. Do 140km/h względnie cicho i normalne spalanie.

Na trasy mimo wszystko szukałbym is300h albo camry H chyba że spokojnie jeździsz.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Kwi 2023, 12:09

szybki napisał(a):Kiedyś jeździłem szybciej niż obecnie i hybryda się nie sprawdziła. Najgorzej było w Niemczech i prędkości 160kmh+
Jak byś miał Camry lub is300h jak podałeś niżej w wypowiedzi to by było git :wink: Przy takich prędkościach sprawdzi się lepiej mocniejszy większy silnik benzynowy.

szybki napisał(a):Na trasy mimo wszystko szukałbym is300h albo camry H chyba że spokojnie jeździsz.
Dokładnie. W Camry hybrydowej od 2021 roku zmienili chyba silnik elektryczny (tu nie jestem pewien) i dosyć mocno oprogramowanie co skutkuje sporo mniejszym niż we wcześniejszych egzemplarzach spalaniem na trasie. Is300h będzie droższy i generalnie płyta podłogowa jest taka sama jak i napęd, jest trochę różnić w tylnym zawieszeniu no i we wnętrzu. Jest też trochę lepiej wyciszony od Camry.

Możesz jeszcze pomyśleć o Corolli ale z silnikiem 2.0 i hybrydą, będzie ona najgłośniejsza na trasie mając na uwadze dwa powyższe modele ale na pewno da radę.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10140
Zdjęcia: 35

18 Kwi 2023, 12:15

W sumie to zastanawiałem się nad nową Corolla z salonu..Jak myślicie ? Czy warto kupować nówkę czy lepiej poszukać jakieś rozsądnej używki?
Jumb94
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Kwi 2023, 13:23

W tym budżecie nie kupisz nowej Corolli hybrydowej 2.0 więc zostaje ci używana. Ja bym tu szukał takiej do dwóch lat z jakimś rozsądnym przebiegiem. Czasem można coś fajnego trafić.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10140
Zdjęcia: 35

18 Kwi 2023, 13:45

Wytłumaczy ktoś - kiedy, jeżdżąc głównie po autostradzie zwróci się kasa wyłożona na hybrydę względem zwykłego benzyniaka?
Na miasto spoko, w trybie mieszanym też spoko ale żyłować się na hybrydę kiedy będzie użytkowana w środowisku w jakim nie jest optymalnym wyborem?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2775
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kia cee’d - kompaktowy hatchback do miasta
    Najbardziej ekonomiczną wersją silnikową jest 1,6 CRDi o mocy 136 KM. Według danych producenta tak skonfigurowany samochód spala średnio 4,4 l/100 km (w trybie miejskim jest to 5,1 l/100 km, natomiast w trasie wynik ...
    Poślizg w zimowych warunkach - co robić?
    Wielu kierowców sądzi, że nigdy nie przydarzy im się poślizg, bo przecież jeżdżą ostrożnie lub są po prostu świetnymi kierowcami. Jednak rzeczywistość może ich zaskoczyć. Lepiej wiedzieć, jak wyjść z poślizgu. Najlepiej ...

18 Kwi 2023, 13:58

franccc napisał(a):Wytłumaczy ktoś - kiedy, jeżdżąc głównie po autostradzie zwróci się kasa wyłożona na hybrydę względem zwykłego benzyniaka?
Niższe spalanie niż w przypadku zwykłego benzyniaka, sprawdź sobie np. tu hybrydy-na-trasy-jak-sprawdza-sie-hybryda-w-trasie-spalanie-vt126681-75.htm#p849695 masz tam opisane. Podczas jazdy w trasie masz wspomaganie silnika elektrycznego np. przy podjazdach itd. co skutkuje zmniejszonym zużyciem paliwa, a wystarczy że zjedziesz na chwilę poza trasę to oszczędzanie wykładniczo rośnie.

Aktualnie np. w Camry tej najnowszej masz fajnie dopracowany system i przy niej na trasie nie wiem czy by diesel z podobną mocą dorównał w spalaniu nie mówiąc o porównaniu do podobnej benzyny.

franccc napisał(a):Na miasto spoko, w trybie mieszanym też spoko ale żyłować się na hybrydę kiedy będzie użytkowana w środowisku w jakim nie jest optymalnym wyborem?
No nie koniecznie bo z większym silnikiem taka hybryda nic sobie z trasy nie robi. Nie mówię o Priusach z przed 10 lat :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10140
Zdjęcia: 35

18 Kwi 2023, 14:03

franccc napisał(a):Wytłumaczy ktoś - kiedy, jeżdżąc głównie po autostradzie zwróci się kasa wyłożona na hybrydę względem zwykłego benzyniaka?
Na miasto spoko, w trybie mieszanym też spoko ale żyłować się na hybrydę kiedy będzie użytkowana w środowisku w jakim nie jest optymalnym wyborem?


Diabeł tkwi w szczegółach. Zacznijmy od tego że benzyniaki z tych lat żeby mieć automat trzeba do nich dopłacić do tego np.w toyocie masz albo mmt albo cvt jeden lepszy od drugiego gdzie mmt rogi pokazuje mniej więcej co 40k.km.
Znajdziesz auto z hydralikiem to z oszczędnościami już wesoło nie będzie.

Do tego spalanie paliwa to jedno ale płynność jazdy i cisza to drugie. No i są chyba momenty kiedy zjeżdżasz z autostrady wtedy momentalnie spalanie spada czego w benzyniaku zobaczysz.

A to że hybryda jedzie tylko na spaliniaku w trasie też jest twierdzeniem na wyrost szczególnie przy nowszych opcja hybrydy. Widać to na ekranie pokazującym kiedy na czym jedziemy bo mimo autostrady napęd cały czas sam sobie coś kombinuje.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Kwi 2023, 14:25

Ale wy mi nie tłumaczcie jak się jeździ hybrydą w trasie bo swoje 150kkm przez dwa lata leasingu zrobiłem.

Jak na razie w tym temacie sytuacja wygląda następująco - gość ma 100k i chce mało awaryjne auto a dostaje propozycje hybryd, które żeby dobrze sprawdzały się w trasie będą kosztować kilkadziesiąt tysięcy więcej
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2775
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Kwi 2023, 14:32

W Moim przypadku to nie koniecznie musi być Hybryda , chociaż nie ukrywam że było by to na plus..W sumie to najważniejsze żeby był automat no i w miarę tanie w eksploatacji..
Jumb94
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Kwi 2023, 14:54

franccc napisał(a): na razie w tym temacie sytuacja wygląda następująco - gość ma 100k i chce mało awaryjne auto a dostaje propozycje hybryd, które żeby dobrze sprawdzały się w trasie będą kosztować kilkadziesiąt tysięcy więcej

To źle przeczytaleś bo autor sam zaproponował hybrydę.
Dopłacasz kilkadziesiąt tyś.więcej za automat w serii oraz wygodę/płynność jazdy z możliwością oszczędności paliwowych.

Do tego więcej zapłacisz za więcej sprzedaż więc jeżeli przepłacisz 10k.i przypuśćmy przy sprzedaży weźmiesz 5k.więcej to do odejeżdzenia masz 5k.z opcją darmowego automatu.

Przy camry sądzę że spokojnie wyjdzie około 2l mniej niż zwykły automat.
Na szybko licząc 4lata daje konkret finansowy.

Jumb94 napisał(a):.W sumie to najważniejsze żeby był automat no i w miarę tanie w eksploatacji..


Tak jak pisałem jeździsz szybko kup sobie benzynę/diesla jeździsz spokojnie kup sobie hybrydę i tyle.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Kwi 2023, 14:58

franccc napisał(a):gość ma 100k i chce mało awaryjne auto a dostaje propozycje hybryd
Bo to w zasadzie mało awaryjne auto :) może napisz co być zaproponował?
franccc napisał(a):które żeby dobrze sprawdzały się w trasie będą kosztować kilkadziesiąt tysięcy więcej
W trasie sprawdzi się i Prius, wszystko zależy od tego na co stawia autor najbardziej: bezawaryjność, szybkość przelotu, spalanie, komfort itd. Przecież nie musisz na trasie jechać 180km/h? Kwestia dostosowania.

Jechałem ostatnio autostradą W-wa - Łódź i ustawiłem na tempomacie 130km/h bo szybsza jazda to katorga ciągłe przyspieszanie i hamowanie i co z tego, że pod maską masz +200KM. (pomijając już spalanie przy takim ciągłym przyspieszaniu i hamowaniu).

Jumb94 napisał(a):W sumie to najważniejsze żeby był automat no i w miarę tanie w eksploatacji..
Jak hybryda to możesz popatrzeć na Corolle np. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] a w przypadku innych aut to Ja od siebie polecam zerknąć na Mazdę 6 np. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10140
Zdjęcia: 35

18 Kwi 2023, 15:11

Niech się najpierw przejdzie hybrydą od Toyoty przy prędkości 140 km/h i zdecyduje czy mu hałas nie przeszkadza.

I jest duża różnica jeździć 140 km/h, a 120 km/h. I w komforcie i spalaniu. Do tego pierwszego średni pomysł, do drugiego już bardzo spoko. Kwestia czego oczekuje od auta. I ilości procentowej autostrada/krajowe/miasto.

Jeden kupi 15 latka i będzie jeździć 140, a drugi auto z salonu i będzie jeździć 115 bo więcej nie potrzebuje.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007