Samochód do 10k zł

29 Sty 2011, 18:47

Witam, poszukuję samochodu do max 10 000zł. Auto najlepiej żeby miało ekonomiczny silnik, ogólnie żeby było tanie w eksploatacji i było nie za wielkie, a mianowicie hatchback w rozmiarach golfa III :grin: Zastanawiałem się nad Golfem MK3 1,9TDI ale jednak wolałbym coś troszkę bardziej "egzotycznego" i ów golf odpada.Jeśli chodzi o moje propozycje:
- Renault Megane pierwszej generacji, podoba mi się ten samochód ale to francuz, nie chcę być stereotypowy ale nigdy francuskie samochody do mnie nie przemawiały. Jak jest z awaryjnością tychże samochodów i czy daje o sobie znać korozja? Przede wszystkim interesują mnie silniki 1,9 DTI jak i DCi oraz benzynowy 1,6. Komfort jazdy wiem że wyższy niż w Golfie III, samochód też od niego nowszy i to widać :wink:
- Mazda 323F II- o tym samochodzie jak i o starych mazdach nie wiem nic, nigdy nie miałem styczności ale słyszałem że to solidne auta, interesuje mnie tylko silnik 1,5, wydaje mi się wystarczający, spalanie średnie, ale ponoć komfort jazdy wysoki. Podoba mi się to auto z zewnątrz i wewnątrz, tylko jak jest z tą jednostką napędową i jak znosi gaz? I jak z częściami?
- Fiat Bravo - taki sobie samochód, ale za małe pieniądze i z dość fajnym wyposażeniem.Jakie silniki są mało awaryjne? Wiem że 1,9JTD ale co z benzyniakami? Fiat więc chyba tani w eksploatacji.
- Fiat Punto II - bardziej podoba mi się Punto pierwszej generacji :grin: ale lata już nie te, ta II trochę podlatuje tandetą i takim samochodem dla kobiet. Wnętrze trochę brzydkie, z zewnątrz taki sobie, a co do awaryjności to nie wiem.
Są jeszcze VW Polo III, Peugeot 305, Seat Ibiza ale mniej mnie do nich ciągnie.
Macie może jakieś inne propozycje? Jaki samochód byście wybrali? Z góry dzięki za pomoc.
daw!d
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Polska
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 B3
Silnik: 2,0E 113KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

29 Sty 2011, 18:50

Mazda 323f
marek1988
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Bielsko-Biała

29 Sty 2011, 19:29

Peugeot 306 2.0HDI.
Prowadzi się najlepiej z wymienionych przez Ciebie, ma bardzo udany silnik, jest ocynkowany więc nie zardzewieje no i wygląda całkiem nieźle.
Prosta konstrukcja więc niewiele do popsucia a części tanie.
Moim zdaniem najlepsza propozycja.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Sty 2011, 23:23

Ja bym był za Mazdą. Najmniej awaryjne i najfajniejsze auto.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

30 Sty 2011, 00:02

Wg mnie to Bravo 1.2 82km byłby dobry, mało awaryjny, przynajmniej nie psuje się nic drogiego. Ja bym jeszcze rozglądał się nad Mitsubishi Galantem 2.0 90km w dieslu abo Honda Accord 2.0 105km również w dieslu piątej gen. Osobiście brał bym Škodę Octavię 1.9 110 km albo o co łatwiej Fabię 1.9 64km sdi.
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

30 Sty 2011, 09:35

Bierz Mazde ale odradzam 1.5 za słaby i mało trwały... lepszy będzie 1.8 posiadam taki i przy małej masie auta daje naprade rady jak gaz to tylko sekwencja i Mazda nie zadowala sie byle czym jeśli chodzai o lpg i częsci... no ale prowadzenie i osiągi bezawaryjność i jednak wygląd na plus
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższa szkoła jazdy dla kierowców i narciarzy
    Wyjazdy na narty dają miłośnikom tego sportu dużo radości i satysfakcji. Wbrew pozorom narciarstwo alpejskie i podróżowanie samochodem mają wiele wspólnego. By przyjemne doznania z jazdy na nartach i podróży ...

30 Sty 2011, 09:42

Honda Civic VI 1.5 VTEC-E, nie duże, ten silnik jest bardzo oszczędny, nie jest specjalnie awaryjne. Oprócz tego to jak już wspominali koledzy Mazda 323f. Nic bardziej sensownego mi do głowy nie przychodzi
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

30 Sty 2011, 11:26

Widzę, że nikt nie polecił jeszcze Renault Megane? Nie mieliście styczności czy ogólnie to auto nie jest godne polecenia?

nitro napisał(a):Bierz Mazde ale odradzam 1.5 za słaby i mało trwały... lepszy będzie 1.8 posiadam taki i przy małej masie auta daje naprade rady jak gaz to tylko sekwencja i Mazda nie zadowala sie byle czym jeśli chodzai o lpg i częsci... no ale prowadzenie i osiągi bezawaryjność i jednak wygląd na plus


Ty masz zagazowaną? Bo 1,8 chyba już trochę by benzyny ciągnęła. A ile ta Mazda w ogóle waży? Jeśli zdecydowałbym się na gaz to kupiłbym auto już z instalacją, założenie po zakupie nie wydaje mi się opłacalne, tym samochodem po prostu nie będę dużo jeździł, gdzieś na zakupy, w odwiedziny, kilka razy gdzieś dalej na urlop ale to tak na tą chwilę, bo z czasem może się użytkowanie samochodu oczywiście zmienić.
1,5 jest wadliwy?
daw!d
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Polska
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 B3
Silnik: 2,0E 113KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

30 Sty 2011, 11:36

We Fiatach bardzo lubi awarii ulegać elektryczne wspomaganie kierownicy. W Punto lubią też siadać sterowniki silnika.
A pomyślałeś o czymś z Daewoo? Mają dość fajne silniki, nie palą dużo i lubią byc zagazowane. Są tanie na rynku wtórnym i sa tanie w naprawach.
Co do ON i LPG - przy obecnych cenach tych dwoch paliw, warto wziąść pod uwagę to, że 10 litrów LPG jest równe około 6 litrów ON. Czyli jeżeli chcesz jeździć dieslem, to musisz szukać takiego, aby palił około 6 litrów ON. Wówczas będzie to samo jakbyś na LPG. Oczywiście trzeba brać pod uwagę moc silnika, bo pojemność nie ma raczej znaczenia. Jeżeli diesel z mocą 130 KM pali około 6 litrów ON, to silnik o tej samej mocy w benzynie musi palić 10 litrów LPG. No i zastanawiając się nad dieslem, to trzeba też patrzeć jaki to silnik i jakie są ewentualne koszty naprawy. Starsze diesle nie są drogie w naprawach, ale te młodsze już mogą sporo kosztować. Najbardziej niekorzystny w używanym samochodzie jest DPF - nigdy nie wiadomo kiedy nawali, a wymiana jest dość kosztowna. Trzeba też niemało zapłacić za jego ewentualne profesjonalne usunięcie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Sty 2011, 11:41

polacze sie pod temat , bo szukam samochodu do podobnej kwoty - 10-14 tys

MotoAlbercik mam prosbe, bo widze ze sie znasz na tym bardzo..

interesuje mnie wlasnie golf III/IV z silnikiem powszechnie znanym 1.9tdi 90 lub 110 konnym

Moglbys napisac cos o tym silniku ? autorowi sie na pewno przyda tak jak i mnie..

Chodzi mi o awaryjnosc, koszty naprawy, to co moze sie zepsuc, jakie przebiegi lubia a jakich unikac- ogolne opini speca , bo ja dopiero wkraczam w swiat diesli , a sie w nich zakochalem :mrgreen:

Takze z gory dziekuje za poswiecona chwile
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

30 Sty 2011, 11:48

MotoAlbercik napisał(a):Oczywiście trzeba brać pod uwagę moc silnika, bo pojemność nie ma raczej znaczenia.

Oczywiście, że ma znaczenie. Zwykle więcej wytrzyma silnik z więkrzą pojemnością niż mniejszy z taką samą mocą. Poprostu będzie mniej wysilony. Teraz jest ogólnoświatowa tendencja do zmniejszania pojemności silników co odbija się często na ich trwałości.
Pojemność silnika ma także znaczenie przy wysokości OC.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

30 Sty 2011, 11:59

daw!d napisał(a):Ty masz zagazowaną? Bo 1,8 chyba już trochę by benzyny ciągnęła. A ile ta Mazda w ogóle waży? Jeśli zdecydowałbym się na gaz to kupiłbym auto już z instalacją, założenie po zakupie nie wydaje mi się opłacalne, tym samochodem po prostu nie będę dużo jeździł, gdzieś na zakupy, w odwiedziny, kilka razy gdzieś dalej na urlop ale to tak na tą chwilę, bo z czasem może się użytkowanie samochodu oczywiście zmienić.
1,5 jest wadliwy?


niemam gazu ale myśle bo spalanie beny ok 9-10 na 100km a przy kręceniu co bardzo lubi to 12-15 ale z lpg całkiem ekonomicznie by było a mniejszy silnik np 1.5 spali podobnie bo trzeba go żyłować żeby chciał jechać więc 1.8 z lpg by sie fajnie zgrało Mazda waży jakieś 1090 kilo i te 115 koni całkiem dobrze sobie radzi skrzynia tez dobrana do szybszej jazdy i można pokręcić i pocisnąć beemki :razz:

1.5 ma wadliwe pierscienie olejowe nie wytrzymuja długo jest cąła lista tematów o awariach na forum Mazd
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

30 Sty 2011, 12:35

dawid551 napisał(a):MotoAlbercik mam prosbe, bo widze ze sie znasz na tym bardzo..


Hmmm, czy się znam. Wiem tylko tyle, co widzę czasami jak wpadnę na warsztat i z faktur napraw. Ale nie jeżdżę taki samochodami, więc nie mogę się za bardzo wypowiadać.
Co do napraw - spotykam te samochody w warsztacie najcześciej z powodu nieszczelności w układzie turbo. Zdarzają się też problemy z ABS-em, ale nie wiem, czy to jest ogólna bplączka tych samochodów czy mnie się tylko tak wydawało, bo nie przyglądam się temu nigdy aż tak dokładnie. W IV pamiętam też, że zdarzało mi się przewozić z jednego warsztatu do drugiego na regenerację pompowtryski. Ale nie było to raczej aż tak częste, by powiedzieć, że jest to bolączka tych układów zasilania. Pompy wtryskowe też się robi. Podejrzewam, że to zalezy jak autko było używane. Głównym winowajcą jest niewłaściwy olej przy pompowtryskach. Zdarzało się, że właściciel lał olej 15W :???: i był zdziwiony jak mu powiedziałem, że ten silnik jest praktycznie albo do generalnego remontu...Olej jest też ważny przy DPF. I skoro już jesteśmy przy tym temacie, to bardzo często ludziska przyjeżdżają samochodami bo mają problem z DPF. Ja napiszę krótko - silniki z DPF nie nadają się do miasta. To jest dobre jak się często jeździ w trasę. Tak więc w tym przypadku trzeba uważać na to zakochanie, bo ta miłośc może być dużo droższa od miłości do płci przeciwnej... :wink:
Ale moim skromnm zdanie moc 90KM przy 1,9 pojemności to troszkę chyba za mało. Opel np. przy pojemności 2,0 ma silniki o mocy ponad 130KM ( 136 chyba jak dobrze pamiętam ). Więc róznica jest.
Co do kosztów części normalnie się zużywających, to wystarczy poszukać na allegro i sprawdzić ceny. Do tych cen na allegro trzeba dodać około 15 - 20 % - na allegro są bardzo często części tanie, ale słabej jakości. Oczywiście nie wszystkie. Tak więc wybór jest prosty - albo allegro i cześciejsze naprawy, albo warsztat i porządne cześci i dłuższy czas bez wizyt na warsztatach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Sty 2011, 12:39

Tak tak dokladnie. Ja poluje na golfa z poczatku produkcji 98-99rok , ten 1.9 90 lub 110 km, choc bardziej sie sklaniam ku 110 bo jezdzilem audi a3 z 96roku z tym motorem - bajka ! :wink:

Z tego co wyczytalem , ten motor jest jeszcze z golfa III , uklad bez pompowtryskiwaczy wiec mniej podzespolow do naprawy.
A te silniki z DPF to ktore ? te 1.9 90/110 km ?
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

30 Sty 2011, 13:13

Jak się nie mylę tosą silniki 1,9 i 2,0 TDI.
Ale co do mocy silnika i roku produkcji auta, to nie powiem, bo z pamięci pisał nie będę aby nie wprowadzać was w błąd. Trza by było poszukać w sieci. Nie wiem, czy te DPF-y czasami nie są dopiero od 2005 roku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000