Może ktoś odpowiedzieć?
Ja Ci chętnie odpowiem
.
Te wady zostały wyeliminowane w nowszych modelach , wie ktoś od którego roku konkretnie?
Słysząc opinię że "te wady w nowszych modelach zostały wyeliminowane" od Włoskiego producenta słyszę: "próbowaliśmy coś z tym zrobić, może się udało, jeszcze zobaczymy, trzymamy kciuki tylko csiii". Ale nie wiem jak jest w przypadku fiata stilo. Mam tak po tym jak moi znajomi strasznie wkręcili się w alfę i kupili jedną i po niedługim czasie sprzedali ją za połowę ceny. Potem tylko słyszałem - kupię nowszą bo oni to już tam wyeliminowali... I znów to samo, tym razem po prostu padło co innego. Tak było do czasu aż zmienili markę upodobań. Ich opinia - strasznie fajne samochody tylko szkoda, że wszystkie się tak koszmarnie sypią.
homzik646 napisał(a):estem zainteresowany dieslem , a to z kilku powodów: mniej spali , dynamiczniejszy , tania ropa od czasu do czasu.
Benzyna , trzeba zagazować więc +2tys. Benz+gaz , jestem zdania że jeśli ktoś sprzedaje takie auto to pewnie ma z nim jakieś problemy.
A nie jesteś zdania że jak ktoś sprzedaje diesla to ma z nim problemy??? To ta sama bajka. Dobra instalacja + dobre wystrojenie są dużo mniej problematyczne od diesla.
Mniej spali diesel - ok, ze względu na dłuższe przełożenia zamontowane dzięki dużej ilości NM nie musisz go kręcić wysoko żeby jechał.
Dynamiczniejszy - więcej momentu -> bardziej elastyczny. Ale nie szybszy od benzyny. Podejrzewam że wiesz o co chodzi i to chciałeś napisać. Ok.
Tania ropa od czasu do czasu - To jest fakt, nie ma co dyskutować. Moim zdaniem różnica tej ceny nie jest na tyle istotna żeby ze względu na nią decydować się na diesla jako pierwszy samochód.
A wiesz ile diesel ma w sobie drogich i często kłopotliwych części których benzyna nie ma (oprócz czaaaaaseem trubo, ale to raczej samochody nowsze lub usportowione/sportowe)???
Koło dwumasowe...
Turbosprężarka...
Pompo wtryskiwacze...
Filtr cząstek stałych...
Różne najróżniejsze.
Diesel - Nie wiem jaką masz sytuację finansową, czy to będzie Twój pierwszy samochód, ile masz lat itp. Ale jeśli jesteś młody i np. jeszcze się uczysz, nie pracujesz to na Twoim miejscu kupiłbym benzyna. Dobry silnik pod LPG + dobra instalacja + dobre wystrojenie tego wszystkiego = mniej kłopotów niż z dieslem. Co prawda ten silnik (1.9 JTD) to wbrew pozorom czołówka wśród diesli to pamiętaj, że samochód to nie tylko silnik. Mogą pochłonąć Cię inne usterki.
A pro po Octavki - Tandeta? No może te plastiki i trzeszczenie no ale błagam! W stosunku do ceny jedna z najlepszych ofert wśród maszyn do jeżdżenia z punktu A do B!
krikus napisał(a):To są akurat pierdoły najmniej istotne.
Przy wyborze auta nalezy najbardziej zwracać uwagę na jakość, trwałość zawieszenia, układu napędowego, zabezpieczenie antykorozyjne a na samym końcu na jakość tapicerek, ich kolor itp
W tej wypowiedzi zawarte jest wszystko co chciałem jeszcze dodać.
Moja rada - nie odrzucaj tej Octavki tak szybko.
Pozdrawiam
.
Ps. Pamiętaj że możesz po prostu kupić dobrego benzyniaka z dużym momentem obrotowym i silnik który lub LPG, po czym samemu zainwestować w dobrą instalację LPG i wystrojenie. Dobra instalacja z wystrojeniem to mniej więcej koszt, który odpukać możesz ponieść przy awarii jednego z wyżej wymienionych problematycznych elementów w turbo-dieslu. A jazda na LPG i tak będzie tańsza od jazdy na dieslu. Mam nadzieję że pomogłem.