Samochód do 10TYS , konkretne modele , czekam na opinie.

25 Lis 2013, 23:44

Ja bardzo polecam mazdę 323 BJ, sam taką jeżdżę.
nopler
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 23 08 1985
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mazda 323f
Silnik: 1.6 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

26 Lis 2013, 22:30

Słuchajcie , zdecyduję się chyba jednak na Fiata Stilo , 1.9 JTD wersję 3-drzwiową. Bardzo mi się spodobał , odkąd go zobaczyłem .
Silnik jest ok , elektronika lubi płatać figle , ale mam brata mechanika więc myślę że choćby nawet to pierdoły zrobię za darmo , a "większe" za koszt części.
Słyszałem dużo na temat tylnej belki , wybijaniu się tulej metalowo-gumowych , łącznikach stabilizatora oraz amortyzatorach. - Te wady zostały wyeliminowane w nowszych modelach , wie ktoś od którego roku konkretnie?
homzik646
 

28 Lis 2013, 19:20

Może ktoś odpowiedzieć?
homzik646
 

30 Lis 2013, 01:21

Może ktoś odpowiedzieć?

Ja Ci chętnie odpowiem :).

Te wady zostały wyeliminowane w nowszych modelach , wie ktoś od którego roku konkretnie?

Słysząc opinię że "te wady w nowszych modelach zostały wyeliminowane" od Włoskiego producenta słyszę: "próbowaliśmy coś z tym zrobić, może się udało, jeszcze zobaczymy, trzymamy kciuki tylko csiii". Ale nie wiem jak jest w przypadku fiata stilo. Mam tak po tym jak moi znajomi strasznie wkręcili się w alfę i kupili jedną i po niedługim czasie sprzedali ją za połowę ceny. Potem tylko słyszałem - kupię nowszą bo oni to już tam wyeliminowali... I znów to samo, tym razem po prostu padło co innego. Tak było do czasu aż zmienili markę upodobań. Ich opinia - strasznie fajne samochody tylko szkoda, że wszystkie się tak koszmarnie sypią.

homzik646 napisał(a):estem zainteresowany dieslem , a to z kilku powodów: mniej spali , dynamiczniejszy , tania ropa od czasu do czasu.
Benzyna , trzeba zagazować więc +2tys. Benz+gaz , jestem zdania że jeśli ktoś sprzedaje takie auto to pewnie ma z nim jakieś problemy.


A nie jesteś zdania że jak ktoś sprzedaje diesla to ma z nim problemy??? To ta sama bajka. Dobra instalacja + dobre wystrojenie są dużo mniej problematyczne od diesla.

Mniej spali diesel - ok, ze względu na dłuższe przełożenia zamontowane dzięki dużej ilości NM nie musisz go kręcić wysoko żeby jechał.

Dynamiczniejszy - więcej momentu -> bardziej elastyczny. Ale nie szybszy od benzyny. Podejrzewam że wiesz o co chodzi i to chciałeś napisać. Ok.

Tania ropa od czasu do czasu - To jest fakt, nie ma co dyskutować. Moim zdaniem różnica tej ceny nie jest na tyle istotna żeby ze względu na nią decydować się na diesla jako pierwszy samochód.

A wiesz ile diesel ma w sobie drogich i często kłopotliwych części których benzyna nie ma (oprócz czaaaaaseem trubo, ale to raczej samochody nowsze lub usportowione/sportowe)???

Koło dwumasowe...
Turbosprężarka...
Pompo wtryskiwacze...
Filtr cząstek stałych...

Różne najróżniejsze.

Diesel - Nie wiem jaką masz sytuację finansową, czy to będzie Twój pierwszy samochód, ile masz lat itp. Ale jeśli jesteś młody i np. jeszcze się uczysz, nie pracujesz to na Twoim miejscu kupiłbym benzyna. Dobry silnik pod LPG + dobra instalacja + dobre wystrojenie tego wszystkiego = mniej kłopotów niż z dieslem. Co prawda ten silnik (1.9 JTD) to wbrew pozorom czołówka wśród diesli to pamiętaj, że samochód to nie tylko silnik. Mogą pochłonąć Cię inne usterki.



A pro po Octavki - Tandeta? No może te plastiki i trzeszczenie no ale błagam! W stosunku do ceny jedna z najlepszych ofert wśród maszyn do jeżdżenia z punktu A do B!

krikus napisał(a):To są akurat pierdoły najmniej istotne.
Przy wyborze auta nalezy najbardziej zwracać uwagę na jakość, trwałość zawieszenia, układu napędowego, zabezpieczenie antykorozyjne a na samym końcu na jakość tapicerek, ich kolor itp


:ok: W tej wypowiedzi zawarte jest wszystko co chciałem jeszcze dodać.

Moja rada - nie odrzucaj tej Octavki tak szybko.

Pozdrawiam :).

Ps. Pamiętaj że możesz po prostu kupić dobrego benzyniaka z dużym momentem obrotowym i silnik który lub LPG, po czym samemu zainwestować w dobrą instalację LPG i wystrojenie. Dobra instalacja z wystrojeniem to mniej więcej koszt, który odpukać możesz ponieść przy awarii jednego z wyżej wymienionych problematycznych elementów w turbo-dieslu. A jazda na LPG i tak będzie tańsza od jazdy na dieslu. Mam nadzieję że pomogłem.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

30 Lis 2013, 03:12

homzik646 napisał(a):Może ktoś odpowiedzieć?


A ja coś bym dodał zacznij od szanowania swoich pieniędzy. Czy Ty myślisz że jesteś taka spryciula i kupisz stilo diesel młodsze od starego JDMa???albo skodziany??
Octavia w benzynie przejeździ 3x stilo i zrobi to w dodatku taniej.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10949
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Lis 2013, 11:15

szybki napisał(a): homzik646 napisał(a):Może ktoś odpowiedzieć?



A ja coś bym dodał zacznij od szanowania swoich pieniędzy. Czy Ty myślisz że jesteś taka spryciula i kupisz stilo diesel młodsze od starego JDMa???albo skodziany??
Octavia w benzynie przejeździ 3x stilo i zrobi to w dodatku taniej.


Dlaczego mam przepłacać ? Naprawdę wolę kupić Stilo JTD 2003r za 8-8,5 tys. , niż a3/golf/leon z 1998r , które najpierw wyjeździł niemiec , a później polak .
homzik646
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

30 Lis 2013, 12:00

Nie kupisz Stilo z 8 k
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Lis 2013, 12:20

homzik646 napisał(a):Dlaczego mam przepłacać ? Naprawdę wolę kupić Stilo JTD 2003r za 8-8,5 tys. , niż a3/golf/leon z 1998r , które najpierw wyjeździł niemiec , a później polak .


Octavie są to dzidkowozy które można trafić w bardzo fajnym stanie, stilo dobrze jedzie ale 10k to dopiero bedzie początek z tym autem. Mam kolege który jeździł kilkoma stilo od nowości robiąc baaardzo dużo kmów i twierdzi że tego auta już w tej chwili nie chciałby za darmo...co ciekawe pracuje dla firmy obsługującej aso fiata.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10949
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Gru 2013, 16:06

Słuchajcie , mi nawet bardziej pasowałaby benzyna , robię krótkie dystanse .W zime diesel nie zdąży się nawet zagrzać. Wiadomo , jak benzyna to z LPG . Wątpię że ktoś sprzedaje auto z gazem od tak po prostu (chociaż się zdarza), więc lepiej założyć samemu , ale samemu no to 2tys trzeba dołożyć. No i oto takie błędne koło , a na dodatek tysiak z kwoty na auto musiałem wydać na coś innego , więc teraz zostało 9000zł.

Jeśli ktoś krytykuje to niech poda jakiś inny model auta.
homzik646
 

01 Gru 2013, 16:33

Znajomy miał stilo i co chwile coś się pie...liło. Co mi utkwiło w pamięci to awaria skrzyni biegów a naprawa była kosmicznie droga, z tego co pamiętam ok 7 tys. Nie znam szczegółow, fiaty mnie nie interesują ale to zapamiętałem.
Już lepiej kupić tą dziadkową octawie niż awaryjnego fiata.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

01 Gru 2013, 16:48

Przy starym aucie nie możesz liczyc kaski jak aptekarz ponieważ zawsze coś może wyjść o czym zapomniał Cię poinformować poprzedni właściciel.

Jeżeli jesteś wyliczony co do dalszych kosztów to szukaj aut nadroższych w zakupie w stosunku do rocznika bo bardzo możliwe że dadzą oszczędność przy użytkowaniu.

Dam Ci prosty przykład:
Corolla e11 1,4 bez vvti za 7k będzie w idealnym stanie, spalanie na pozimie 6-7l pb spokojnej jazdy więc porównaj to do diesla stilo jtd...
Stilo będzie szybszy ale spalanie 5-7l czyli nie ma oszczędności, ilość osprzętu silnika do popsucia x10 w porónaniu do tojki, zawieszenie w tojce praktycznie do 200tyś.nic nie dotykasz a w stilo nie kończąca się opowieść...a za ile odsprzedaż tojkę a za ile stilo ???

Mój kolega wszystkie stillo dojeżdżał do 270tyś.km bo dalsze uzytkowanie bezpieczne tego auta oznaczało naprawy przewyższające jego wartość .


Więc jak zrobisz rocznie 15tyś.km to tojka spali Ci pb. za 5,5-6k a fiat za 4,5-5,5k gdzie przy tojce pozostaje Ci jeszcze budżet na instal. LPG wtedy z kosztami schodzisz do 3k.

Co do psucia się przy e11 to pojęcie jest względne ponieważ jezeli nie kupisz smiecia to do 200tyś nic przy nim nie robisz przy przebiegach 250-300tyś.km skończą sie amory, sprzęgło reszta zawiasu będzie oryginalna!!! Oczywiście może się zdażyć np: cewka za 60zł albo gumy stabilizatora za 70zł ale to nie jest nowe auto.

Jezeli masz jakieś wątpliwości to zobacz czemu carinaE diesel w DE kosztuje więcej od passka z 2002r tam roboczogodzina zafajdanego warsztatu w pcimiu kosztuje więcej niż w ASO lexa..

W ten sposób szukaj oszczędności ....
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10949
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Gru 2013, 19:18

Słuchajcie , znalazłem :
[link do Tablica wygasł]

Ale gdy zadzwoniłem to właściciel powiedział 350tys przebiegu , więc chyba nie warto...



2:
[link do Tablica wygasł]
??
homzik646
 

02 Gru 2013, 19:32

homzik646 napisał(a):Słuchajcie , znalazłem :
[link do Tablica wygasł]

Ale gdy zadzwoniłem to właściciel powiedział 350tys przebiegu , więc chyba nie warto...



2:
[link do Tablica wygasł]
??


Co do audi a3 to chociaż wiesz, że przebieg oryginalny, bo w dzisiejszych czasach wg mnie przebieg to ostatnia, rzecz na którą warto patrzeć. Lepiej spojrzeć na ogólny stan czy nie ma wycieków i czy ogólnie właściciel o niego dbał.

Co do octavii to bez klimatyzacji ciężko może być ją później odsprzedać....


A co ogólnie do tematu, jeżeli szukasz diesla i nie zależy Ci na osiągach to może mercedes w 124 w sedanie z 2 litrowym dieslem. Za te pieniążki można jeszcze znaleźć zadbany egzemplarz, tylko trzeba uważać na modele po taksówce. A te auta, będą już tylko rosły na cenie ;)
pozdrawiam
Artur093
Początkujący
 
Posty: 109
Prawo jazdy: 10 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi 130km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

02 Gru 2013, 19:35

Ale za to octavia 2001r , roczna instalacja lpg. A przebieg 200tys wydaje mi się bardzo realny.
homzik646
 

03 Gru 2013, 05:01

Artur093 napisał(a):Lepiej spojrzeć na ogólny stan czy nie ma wycieków i czy ogólnie właściciel o niego dbał.


Bardzo mądre słowa :ok:!!! Przebieg to numerki!!! To mit absolutny!!!

Artur093 napisał(a):Co do octavii to bez klimatyzacji ciężko może być ją później odsprzedać....


Ale tego już nie rozumiem. Octavie i tak będzie łatwo odsprzedać. Nie martwił bym się sprzedażą samochodu, którego jeszcze nie kupiłem. Na tym forum co chwile ktoś decyduje się na octavie. Da sobie radę.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993