REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
ypsik napisał(a):jiGsaw napisał(a):No nie powiesz mi, że nic nie słyszałeś o hydraulice Citroena i grupie Fiat jako całość. Nie chce mi się pisać 100x tego samego.
No i to chyba dobrze, bo, wybacz, nie pytałem o stereotypy, tylko o fakty. A jak pewnie wiesz, one z reguły nie lubią się pokrywać.
Fakt, może źle się wyraziłem - nie chcę samochodu typowo niemieckiego. Zauważ, że w Saabie tylko części mechaniczne pochodzą z opla - natomiast cała reszta jest już wytworem typowo Saabowskim - m.in. wnętrze.
Nie wmówisz mi, że za cenę Lybry dostanę to samo w E36 - po prostu Cię wyśmieję. Po 1. Lybra jest dużo młodsza, niż E36. Po 2. jest przednionapędowa, a ja nie potrzebuje na razie auta, którym będę zrywał asfalt. Po 3. jestem pewniejszy tego co kupuje - bo raczej mało kto kupuje lancie po to, by poczuć adrenalinę 200KM w RWD. Lancie z reguły nie są zajeżdżone jak konie po westernie...
jiGsaw napisał(a):Co do stereotypów - no dziwnym trafem wszystkie auta, które mocno tracą na wartości uchodzą za wadliwe, sugerujesz że to przypadek i jakiś misjonarz odgórnie tym zarządza?
ypsik napisał(a):Niestety, tak jest, że w Polsce bardziej, opiniotwórcze są rankingi z gazet [fake] niż opinie użytkowników. Jeśli jeszcze nie zauważyłeś, rankingi niezawodności są głównie tworzone przez niemców i to chyba logiczne, że dla nich bardziej opłacalne jest nadciąganie opinii o markach niemieckich, choćby dlatego, że przez to np. w takiej Polsce golf IV to bardzo nie zawodne auto, gdyż naprawia się je np. średnio raz w roku (a że wtedy potrzebna jest wymiana połowy osprzętu silnika to swoją drogą), a we włochu czy francuzie trzeba raz na dwa tygodnie poprawić coś drobnego, np przepalone żarówki. Dzięki temu popyt na samochody niemieckie się zwiększa, co powoduje podbicie cen i zwiększenie obrotów firmy.
ypsik napisał(a):"Tyle, że asfalt znacznie łatwiej zerwać FWD... niż RWD, to m.in. jedna z zalet RWD. "
Jaśniej.
ypsik napisał(a):To, że dla Ciebie wyposażenie E36=Lybra oznacza, że równie dobrze Maluch=Maybach.
Znalezienie sztuki Lybry bez aut. klimy dwustrefowej jest praktycznie niemożliwe.
stasiowski121, nie oszukujmy się, jeżeli już ktoś kupuje BMW to nie po to, by grzecznie jeździć do kościoła, te samochody się wtedy marnują. A ja nie czuję się aż takim kierowcą, by przecinać fotoradary z 200% dopuszczalnej prędkości.
jiGsaw napisał(a):Aczkolwiek za tą kasę dorwałbyś E36 z 2x climatronic jak to takie mega ważne... i w stanie o jakim nawet nie śniłeś jeżeli chodzi o ten model.
jiGsaw napisał(a):Po prostu RWD ma większą przyczepność w większości warunków drogowych
jiGsaw napisał(a):Jak tak to może jakiś rower albo spacerek, na zdrowie dobrze zrobi.
ypsik napisał(a):no faktycznie, z tym lodem troche moze przesadziłem...
Czyli twoim zdaniem na śliskiej drodze lepszą trakcję ma nadsterowne rwd?
jiGsaw napisał(a):Zależy pod jakim kątem. W FWD jak utkniesz w zaspie to masz dodatkowe kg leżące na przedniej osi, co trochę pomaga zwłaszcza z tego tytułu, że możesz skręcić kołami i dodać gazu. Natomiast na śliskim zakręcie prędzej pojedziesz prosto autem FWD niż RWD... A jako ciekawostkę podam przykład - znajomy Nubirą nie mógł podjechać pod górkę ze 100m około 20% ośnieżoną... ja podjechałem (mam dobre zimówki), tak więc najwięcej i tak zależy od opon.
ypsik napisał(a):Jeśli jeszcze nie zauważyłeś, rankingi niezawodności są głównie tworzone przez niemców i to chyba logiczne, że dla nich bardziej opłacalne jest nadciąganie opinii o markach niemieckich