Samochód do 15 tys. zł

27 Sie 2019, 16:15

Szukam samochodu segmentu C lub D, preferuje silnik do pojemności 2.0 benzyna z możliwością założenia LPG lub jakiś sprawdzony diesel tzn.
1.9 tdi/jtd. 2x w tygodniu robię trasy po 100 km w weekendy i w tygodniu krótkie dojazdy do szkoły/pracy po 5/10 km.
Szukam samochodu raczej po 2005 roku w cenie do ok. 15-17 tys. zł, ewentualnie mogę trochę dołożyć, ważne aby miał klimatyzację najlepiej automatyczną i był w miarę dynamiczny tj. ok. 10s do 100km/h lub mniej.
W oko najbardziej wpadły mi te modele:
*Audi A3 8P 1.9 TDI 105 km + mapa na 140KM, to byłoby auto z lat 2003/2005, ale nie ukrywam, że najbardziej mi się podoba.
*Ford Focus MK2 2.0 145 KM + LPG,
*Astra H GTC 1.8 125/140 KM,
*AR 159 1.8 MPI 140 KM + LPG, segment wyżej, ale silnik to sprawdzona jednostka Opla, więc koszty utrzymania nie powinny być zaskakująco wysokie.
* Honda Civic VIII 1.8 140 KM, w tym przypadku wyższa cena, tylko, nie wiem czy znalazłbym coś wartego uwagi do ok. 20 tys. zł.

Jestem otwarty na propozycję i mam nadzieję, że coś mi doradzicie pozdrawiam :)
takeme95
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 27 05 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 8v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

27 Sie 2019, 19:54

Focus mk2 - 2.0 145KM - auto ogólnie fajne ale ten silnik do LPG się nie nadaje - droga regulacja luzów zaworowych. Dodatkowo przy większych przebiegach znany jest powszechnie problem brania oleju (pierścienie).

Astra H 1.8 - Wersji 125KM do LPG jeszcze ok, ale 140KM ma już popychacze szklankowe (drogi serwis).

Dorzuć jeszcze do zestawienia Peugeot 407 2.0 140KM
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

27 Sie 2019, 20:44

aple4 napisał(a):Focus mk2 - 2.0 145KM - auto ogólnie fajne ale ten silnik do LPG się nie nadaje - droga regulacja luzów zaworowych. Dodatkowo przy większych przebiegach znany jest powszechnie problem brania oleju (pierścienie).


Za dużo czytasz AŚ :D
Nie wprowadzaj ludzi w błąd.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11015
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Sie 2019, 21:13

Wystarczy forum Forda :) Może nie do końca z tym gazem tak powiedziałem: Każdy silnik da się zmusić do łykania gazu ale w zależności od jednostki będzie to bardziej lub mniej upierdliwe. W tym przypadku trzeba nie oszczędzać na komponentach do instalacji, mieć ogarniętego fachowca i pilnować luzów jak oka w głowie.
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

27 Sie 2019, 23:01

takeme95 napisał(a):*Audi A3 8P 1.9 TDI 105 km + mapa na 140KM, to byłoby auto z lat 2003/2005, ale nie ukrywam, że najbardziej mi się podoba.


Za 15 tys A3 8P? No dyskutowałbym, prędzej jakiś Golf V ale tutaj raczej 3 drzwi i wersja 90 koni, chociaż też ładnie moc przyjmuje.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Amarok 4MOTION
    Amarok jest najmłodszym modelem marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku w Argentynie, od maja 2012 roku samochód powstaje także w fabryce Volkswagena w Hanowerze. Dla Amaroka ...