Samochód do 18k

10 Wrz 2015, 00:05

Witam wszystkich forumowiczów :yes: , jako, że mało się znam na samochodach to postanowiłem zaciągnąć rady u was w sprawie kupna nowego samochodu w cenie do ok. 18 tysięcy. Jestem młody 22letnim studentem który chce pogodzić szaleństwo z ekonomią (jak to każdy student zbyt bogaty nie jestem :wink: ). Studiuję i mieszkam w Krakowie, więc obszar poszukiwań najlepiej w małopolsce ew. w sąsiednich województwach czyli śląsk, świętokrzyskie, podkarpackie, czasem mogę zajrzeć na południe mazowieckiego. Samochod do miasta, lecz aż tak bardzo eksploatowany nie będzie gdy, jest jeszcze komunikacja miejska :) , ale wypady w po za miasto m.in w góry będą się zdarzać a latem zagranica.Skrzynia biegów manualna, paliwko to oczywiście benzyna ale będę prawdopodobnie starał się także o gaz tylko jeszcze nie wiem czy lepie samemu założyć czy prościej kupić już pojazd z zainstalowanym lpg. 5drzwi. Ja szukałem w silnikach 2.0 gdyż tu już zaczynają się powoli auta w których można dobrze pośmigać a spalanie jeszcze nie jest tragiczne. Przypominam o moim najważniejszym kryterium: dynamika jazdy + najmniejsze możliwe spalanie.
Moje upatrzone póki co samochody to: mój faworyt Mazda 3 2.0 150km oraz Seat Leon 1.8t 180km, ten drugi szybszy ale znajomy powiedział, że łyknie więcej od Mazdy. Nie wiem także który lepiej zniesie lpg i inne rzeczy jak awaryjność itd. to już pytanie do was o charakterystykę tych dwóch pojazdów oraz przedstawienie innych propozycji marek :ok:

Jeszcze tak na marginesie chciałbym się dowiedzieć, czy lepiej kupować od dealerów czy od pojedynczych osób, oraz dlaczego auta sprowadzane ze Szwajcarii są zazwyczaj tanie.
matiuszek
Nowicjusz

Prawo jazdy: 03 09 2012
Auto: Renault Clio
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Wrz 2015, 06:29