Samochód do 18k

10 Wrz 2015, 00:05

Witam wszystkich forumowiczów :yes: , jako, że mało się znam na samochodach to postanowiłem zaciągnąć rady u was w sprawie kupna nowego samochodu w cenie do ok. 18 tysięcy. Jestem młody 22letnim studentem który chce pogodzić szaleństwo z ekonomią (jak to każdy student zbyt bogaty nie jestem :wink: ). Studiuję i mieszkam w Krakowie, więc obszar poszukiwań najlepiej w małopolsce ew. w sąsiednich województwach czyli śląsk, świętokrzyskie, podkarpackie, czasem mogę zajrzeć na południe mazowieckiego. Samochod do miasta, lecz aż tak bardzo eksploatowany nie będzie gdy, jest jeszcze komunikacja miejska :) , ale wypady w po za miasto m.in w góry będą się zdarzać a latem zagranica.Skrzynia biegów manualna, paliwko to oczywiście benzyna ale będę prawdopodobnie starał się także o gaz tylko jeszcze nie wiem czy lepie samemu założyć czy prościej kupić już pojazd z zainstalowanym lpg. 5drzwi. Ja szukałem w silnikach 2.0 gdyż tu już zaczynają się powoli auta w których można dobrze pośmigać a spalanie jeszcze nie jest tragiczne. Przypominam o moim najważniejszym kryterium: dynamika jazdy + najmniejsze możliwe spalanie.
Moje upatrzone póki co samochody to: mój faworyt Mazda 3 2.0 150km oraz Seat Leon 1.8t 180km, ten drugi szybszy ale znajomy powiedział, że łyknie więcej od Mazdy. Nie wiem także który lepiej zniesie lpg i inne rzeczy jak awaryjność itd. to już pytanie do was o charakterystykę tych dwóch pojazdów oraz przedstawienie innych propozycji marek :ok:

Jeszcze tak na marginesie chciałbym się dowiedzieć, czy lepiej kupować od dealerów czy od pojedynczych osób, oraz dlaczego auta sprowadzane ze Szwajcarii są zazwyczaj tanie.
matiuszek
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 03 09 2012
Auto: Renault Clio
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Wrz 2015, 06:29

Leon spokojnie łyknie więcej od Mazdy, bo w końcu to 1,8turbo o sporej mocy. Rzekłbym, że łyknie tyle co mój Lexus, a nie będzie tak fajnie się prowadził ale odrobinę lepiej przyśpieszał z racji niższej masy i wyższej mocy oraz będzie elastyczniejszy z powodu turbiny.

Mazda to opcja oszczędna i trwała - jedyny minus to rdzewiejące tylne nadkola. Prowadzi się lepiej od Leona w wersji z napędem na przód.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Wrz 2015, 07:53

dzida napisał(a):odrobinę lepiej przyśpieszał


Odrobinę? :D Leon 1.8T 180KM ma 7,7 s. do setki, Twój Lex 9,8 s. - to przecież przepaść...Pomimo, iż wizualnie bardziej podoba mi się Lexus osobiście wolałbym Leona 1.8T - w podobnej cenie otrzymujemy auto palące tyle samo z o wiele lepszym przyspieszeniem, tańszymi częściami i serwisem, prostsze konstrukcyjnie (napęd na przód). Problem jest jednak ten sam co w przypadku Lexusa - znalezienie czegoś nierozbitego/zadbanego graniczy z cudem.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

10 Wrz 2015, 09:07

No dobra poleciałem z odrobiną, bo myślałem o A4 :D I to przyśpieszenie nie będzie takie dobre w wersji na przód przy byle wilgotności :? Niestety w przypadku Leona frajda kończy się na pierwszym zakręcie ;/
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Wrz 2015, 10:04

dzida napisał(a):I to przyśpieszenie nie będzie takie dobre w wersji na przód przy byle wilgotności :?


I jeden i drugi napęd ma swoje słabe strony. Wiadomo, że tylnonapędowiec zmiażdży przednionapędowca na zakrętach, jest zwrotniejszy, bardziej komfortowy w prowadzeniu (brak drgań itp.), ale....
Kolega chce jeździć tym autem w góry (domyślam się, że w zimie) - może się trochę zdziwić jak będzie próbował podjechać pod oblodzone lub zaśnieżone wzniesienie tylnonapędowcem (myślę, że sam się przekonasz, że dobre, nowe opony nie rozwiązują problemu w 100%) :ok: Pamiętam jak raz kuzyn (dobry, bardzo doświadczony kierowca, od bardzo wielu lat jeżdżący BMW) w zimie nie potrafił wyjechać ze stromego garażu pod domem swoim BMW, podczas, gdy ja A3-ką wyjeżdżałem bez problemu. No i ogólnie w zimie trzeba obchodzić się delikatnie z gazem i obserwować jak wyprzedzają Cię auta z przednim napędem. Wiadomo, że nadsterowność i uślizgi na śniegu sprawiają frajdę, ale o ile:

dzida napisał(a):w przypadku Leona frajda kończy się na pierwszym zakręcie ;/


o tyle w przypadku Lexusa - w razie gwałtownego dodania gazu w tym zakręcie - frajda może skończyć się w rowie/na drzewie. Fanatyk napisze, że napęd na tył jest najlepszy w każdych warunkach, ale fanatycy już tak mają - dlatego nie warto ich słuchać. To nie jest tak, że hejtuję tylny napęd - gdyby nie inne uwarunkowania rodzinne sam zapewne jeździłbym jakimś BMW :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

10 Wrz 2015, 10:30

Polecam obejrzeć jak zachowuje się tylnonapędowe BMW z DSC (tu E39, ale E46 miało ten sam system) w porównaniu z innymi autami (również Audi z napędem na 4 koła):

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydowa Toyota Yaris na polskim rynku
    Hybrydowa wersja miejskiej Toyoty Yaris w szybkim tempie zdobyła sobie uznanie polskich kierowców. Od debiutu w czerwcu br., polscy klienci zamówili już 292 sztuki Yarisa Hybrid. Plan sprzedaży Toyota Motor ...
    Lexus LC Convertible - czyli model ze zdejmowanym dachem
    Coraz więcej wskazuje na to, że Lexus LC ze zdejmowanym dachem faktycznie wyjedzie na drogi. Dobre wieści w tej sprawie płyną do nas z Australii. Spodziewany debiutu Lexusa LC Convertible rozbudził również plotki na ...

10 Wrz 2015, 10:35

no właśnie zima mnie intryguje szczególnie jazda w oblodzonych koleinach :mrgreen: Ale tu większy problem tworzą szerokie opony ;)
od podjazdów mam tryb snow ale nie wiem jak daje radę :D

łysy30 napisał(a):frajda może skończyć się w rowie/na drzewie

tutaj równie dobrze można polecieć przednionapędówką, bo Accentem na zakręcie niespodziewanie zamiatałem lekkim tyłem wychodząc z niego :? (czyt. zakrętu nie bagażnika :naughty: )
przednionpędówka też często leci prosto na zakręcie gdy puszczą opony i można się zdziwić (też miałem taki przypadek i na szczęście twarde pobocze :D ). Tutaj nie pomoże kontra, bo nie da się jej zrobić jak nie ma przyczepności na przodzie ;/


Ogólnie nie ma co się rozwodzić, bo na zimę najlepszy jest 4x4 :ok:
Dla niewprawionych FWD.
Dla radochy i najprzyjemniejszego używania w okresie wiosna - jesień RWD :)

Wniosek:
Jak Leon 1,8T to 4x4 :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Wrz 2015, 11:16

Ossy napisał(a):Polecam obejrzeć


Oglądałem ten film, ale byłem również parę razy w górach podczas niskich temperatur i dużych śniegów i swoje widziałem - najczęściej coś takiego:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Tak jak pisałem wcześniej - i jeden i drugi napęd ma swoje wady.

dzida napisał(a):Jak Leon 1,8T to 4x4 :ok:


No niby tak, tyle, że to raczej nie na studencką kieszeń :D
Generalnie publiczna droga to nie tor wyścigowy, wystarczającym jest to, że danym autem da się bezpiecznie wyprzedzać i szybko osiągać odpowiednią prędkość podróżną - tyle. I Lexus i Leon 1.8T wywiązują się z tego zadania. Jak ktoś chce szaleć to znajdzie ku temu właściwe miejsce i nie musi stwarzać zagrożeń na drodze.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

10 Wrz 2015, 11:18

łysy30 napisał(a):Jak ktoś chce szaleć to znajdzie ku temu właściwe miejsce i nie musi stwarzać zagrożeń na drodze.

święte słowa :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Wrz 2015, 14:07

Hyundai Coupe 2.0?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Audi A3
[link do oferty na Allegro wygasł] - nagłośnienie Bose
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Toyota Corolla E12 1.8 TS może znajdziesz
Honda Civic VII 2.0 j/w

Linki przykładowe.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

10 Wrz 2015, 15:20

Dzięki za propozycje, jednak dla mnie Mazda 3 2.0 wciąż jest wyżej w hierarchii od Leona 18t i Lexusa is200 (który też się spodobał) z powodu wyższego spalania (zarobki 600zł na miesiac robi swoje :lol: )
Powyższy user przedstawił jednak dość ciekawą propozycję czyli Audi A3 1.8T [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł], co powiecie o tym samochodzie? Awaryjność? LPG?
matiuszek
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 03 09 2012
Auto: Renault Clio
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Wrz 2015, 15:31

matiuszek napisał(a):Powyższy user przedstawił jednak dość ciekawą propozycję czyli Audi A3 1.8T [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... y5awH.html, co powiecie o tym samochodzie? Awaryjność? LPG?


Miałem takie auto (tyle, że nie w quattro) kilka lat i do dzisiaj bardzo miło je wspominam. Gdyby nie konieczność robienia krótkich odcinków w mieście i wysokie przy tym spalanie (niestety swoje pali) pewnie nie zamieniłbym go na mieszczucha, którego potem kupiłem. To lepiej wykonany bliźniak Leona (jak również Golfa IV/Bory/Toledo II/Octavii I) - prosty w budowie, serwisowaniu, doskonała dostępność części, świetne blachy i zabezpieczenie antykorozyjne, trwałe wnętrze, w tej wersji silnikowej nie ma "typowych" usterek (zużyte, zaniedbane egzemplarze biorą olej). Na Twoim miejscu szukałbym wersji ze zwykłym napędem na przód - nie ma co prawda wielowahacza z tyłu i przez to troszkę gorzej się prowadzi od quattro, ale dzięki temu jest tańsza w serwisie - co dla studenta jest chyba istotne. Silnik lubi LPG, ale wymaga dobrej instalki i kumatego gazownika. Turbo można zregenerować już od 600 zł, ale trzeba się postarać, żeby je zajeździć.
P.S. Ciężko o dobre, tanie A3 1.8T, ale za to w swoim budżecie bez problemu powinieneś takie znaleźć.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

10 Wrz 2015, 16:33

Na ogół powiem, zależy na czym bardziej skupiasz uwagę. Ale osobiście sądzę, że dla studenta lepiej zakupić samochód japoński z faktu, że są bardziej niezawodne, chociaż, że części napewno będą droższe do nich w przeciwieństwie do aut europejskich. Poleciłbym bardziej Mazdę 3 ewentualnie 6. I jak planujesz instalować LPG to niech będzie to lepszy model instalacji gazowej, aby uniknąć w przyszłości kłopotów.
pafcio1206
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 18 07 2014
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Volvo V40
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

10 Wrz 2015, 23:51

Jeszcze zanim ogłoszę zwyciężcę to chciałbym, żebyście wyrazili zdanie nt. Focusa mk2 2.0 :)
matiuszek
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 03 09 2012
Auto: Renault Clio
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

11 Wrz 2015, 07:00

Jak nie planujesz LPG, którego Ford nie lubi to będzie to przyjemne w użytkowaniu auto (dobrze jeździ i nie psuje się zbytnio)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010